۲۲ فروردین ۱۴۰۳، ۱۰:۰۰

خطیب عید سعید فطر در ورامین:

مردم از وضعیت اقتصادی در رنج هستند/لزوم سازمان دهی وضع موجود

مردم از وضعیت اقتصادی در رنج هستند/لزوم سازمان دهی وضع موجود

ورامین- خطیب عید سعید فطر در ورامین با بیان این که مردم از وضعیت اقتصادی نگران و در رنج هستند، خواستار سازمان دهی وضع موجود شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محسن محمودی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر طی سخنانی ضمن تبریک عید سعید فطر بر اهمیت توجه به وظایف دینی در مورد فرزندان خانواده تاکید کرد و گفت: موضوع ازدواج آسان و زمینه سازی برای ازدواج جوانان یک وظیفه برای همه خصوصاً خانواده‌ها و بزرگترها است.

وی افزود: باید با آسان گرفتن ازدواج و کنار گذاشتن موانع زمینه ازدواج برای جوانان فراهم شود، واسطه گری در ازدواج هم یک عنایت است.

امام جمعه موقت ورامین فرزندآوری و تکثیر نسل نیز یک وظیفه است، تربیت، رشد نسل صالح و شایسته یک سیاست مهم برای خانواده‌ها است، متأسفانه با تهدید پیری جمعیت مواجه هستیم، خانواده‌ها موضوع فرزندآوری را جدی بگیرند، تک فرزند هم یک آسیب است، رزق و روزی فرزند با خدا است.

وی توجه به تربیت دینی و اخلاقی فرزندان را نیز یک وظیفه مهم دانست و گفت: امروز خانواده‌ها مورد هجمه وحشیانه دشمنان هستند، با صرحت عرض می‌کنم، امروز آمریکا و صهیونیست با بمب و موشک ملت فلسطین و غزه را هدف قرار داده اند، همان جنایاتی که در هشت سال دفاع مقدس علیه ملت ایران مرتکب شدند و آن همه جنایت رقم زدند، را به طور وحشیانه تری در غزه مرتکب می‌شوند و اکنون بیش از شش ماه است، قتل و غارت و جنایت می‌کنند، اما این ملت استوار مقاومت می‌کنند.

محمودی گفت: آمریکا و صهیونیست ملت ایران و خانواده‌ها را با ماهواره، فضای مسموم رسانه و فضای مجازی بمباران فکری و اعتقادی می‌کنند و این به مراتب سنگین‌تر و خسارت بارتر از جنگ سخت است و متأسفانه در این صحنه قربانی‌ها داده ایم، این بی حجابی‌ها، ولنگاری‌های اخلاقی و رفتارهای زشت با هدف قرار دادن کانون خانواده‌ها دنبال می‌شود.

مردم از وضعیت اقتصادی در رنج هستند/لزوم سازمان دهی وضع موجود

وی با بیان اینکه دشمنان دین و عفت و غیرت ما را هدف قرار داده اند، گفت: مراقب باشید و نگذارید اخلاق عمومی، فرهنگ غنی دینی، ولایی و انقلابی آسیب ببیند، امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه برای آحاد مردم و یک وظیفه بالاتر برای مسئولان در تمام جایگاه‌ها است.

خطیب عید سعید فطر ورامین خطاب به مسئولان گفت: آقایان مسئول قدرت و ابزار قانون در دست شما است، اگر از این ابزار استفاده نشود، ظلم به جامعه است، گرفتار بی تفاوتی نشویم، در این جنگ نرم به جای توجه به فرزند و ابراز عشق به او، سگ بازی و همدم شدن با سگ ترویج می‌شود، خودآرائی و بی حجابی جایگزین عفت و حیا و ارزش‌های خانواده می‌شود، مراقب باشیم.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری با تقدیر از اظهارات دولت فرمودند که باید این تلاش‌ها در زندگی روزمره مردم بروز و ظهور داشته باشد، گفت: به تعبیری باید نتایج این تلاش‌ها بر سر سفره مردم مشاهده شود، البته برخی از مشکلات ریشه در عملکردهای گذشته دارد، البته باید توجه داشت، ریشه برخی از مشکلات اقتصادی به نظام مدیریتی حاکم بر می‌گردد، یا نفوذ است، یا ضعف مدیریت، ما از دولت می‌خواهیم با توجه بیشتری به منویات مقام معظم رهبری وضعیت موجود را سازمان دهی کنند، مردم از وضعیت موجود اقتصادی نگران و در رنج هستند.

کد خبر 6074835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha