۲۴ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۴۲

امام جمعه مشگین شرقی:

مقابله با کشف حجاب قانون اسلام و کشور است

مقابله با کشف حجاب قانون اسلام و کشور است

لاهرود - امام جمعه مشگین‌شرقی گفت: برخورد با کشف حجاب و هنجارشکنان در این زمینه قانون اسلام و جمهوری اسلامی است و نباید مورد بی‌توجهی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن صفری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر لاهرود اظهار کرد: همه باید به قانون عمل کنند و عدول از قانون مستلزم برخورد است و هیچ کس حق ندارد خط قرمزها را در نظام اسلامی زیرپا بگذارد.

وی موضوع حجاب و رعایت حدود و شریعت اسلام را در این حوزه یادآور شد و خاطرنشان کرد: از سال گذشته عده‌ای اقدام به کشف حجاب و یا ترویج بی حجابی کرده اند و تاوان سهل انگاری در این زمینه را نیروی انتظامی مظلوم داد.

امام جمعه مشگین شرقی گفت: ما باید به وظیفه قانونی و شرعی خود در امر به معروف و نهی از منکر عمل کنیم تا طهارت و آراستگی جامعه حفظ شود.

حجت الاسلام صفری بیان کرد: کشف حجاب به یک امر سازمان یافته تبدیل شده و به نظر می‌رسد عده‌ای سعی می‌کنند تا با ترویج بی حجابی و کم حجابی قبح این مساله را بشکنند و باید مراقب این توطئه دشمن و غفلت عده‌ای در داخل بود.

وی ادامه داد: در صورت استمرار این موضوع باید منتظر سایر حریم شکنی ها نیز بود و بهتر است با صراحت و قاطعیت با هنجارشکنی‌ها برخورد شده تا رابطه محرم و نامحرم و سایر اصول دینی و ارزشی زیرپا گذاشته نشود.

امام جمعه مشگین شرقی به موضوع فلسطین و ضرورت کمک امت اسلامی به آزادی مسلمانان این منطقه اشاره کرد و گفت: تمام کشورهای اسلامی باید ارتباط خود را با رژیم صهیونیستی قطع کنند.

حجت الاسلام صفری اظهار کرد: کشورهایی که به رژیم صهیونیستی در تأمین نفت و سایر مایحتاج کمک می‌کنند در جرم و جنایت این رژیم سهیم بوده و باید در این دنیا و آخرت تاوان آن را پس بدهند.

وی با قدردانی از اهالی منطقه در حفظ حرمت ماه رمضان و برپایی مجالس و محافل قرآنی در این ماه بابرکت خاطرنشان کرد: باید قدر اندوخته‌های این ماه بافضیلت را بدانیم.

امام جمعه مشگین شرقی به مؤمنان توصیه کرد؛ بعد از ماه رمضان و در قرائت حداقل یک صفحه از قرآن به صورت روزانه بکوشند و در کنار آن به سایر احکام دینی و شرعی نیز به شایستگی عمل کنند.

کد خبر 6076005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha