۲۶ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۰۷

نگاهی به انواع سوله صنعتی و کاربردهای آنها

نگاهی به انواع سوله صنعتی و کاربردهای آنها

در این مقاله با انواع سوله‌های صنعتی و کاربردهای آن‌ها آشنا می‌شویم.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، سوله‌های صنعتی سازه‌های فلزی هستند که در صنایع تولیدی اغلب به‌عنوان انبار مواد اولیه و کالاهای نهایی استفاده می‌شوند. سوله‌های صنعتی را می‌توان از مواد مختلفی ساخت، اما رایج‌ترین ماده برای ساخت سوله مقطع فولادی قوطی یا پروفیل است. فولاد یک ماده قوی و بادوام است که آن را به گزینه‌ای عالی برای ساخت سوله‌های صنعتی تبدیل می‌کند.

سوله‌های صنعتی در صنایع مختلف کاربرد دارند؛ ازجمله: خودروسازی، مبلمان، ساخت ماشین‌آلات و بازیافت. سوله‌های صنعتی اغلب به‌عنوان انبار مواد اولیه و کالاهای نهایی کاربرد دارند و در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف به تولید می‌رسند. عواملی مانند قیمت پروفیل به‌عنوان یکی از عناصر مورد استفاده در ساخت سوله صنعتی، در میزان تقاضا برای ساخت سوله صنعتی مؤثر هستند. در این مقاله با انواع سوله‌های صنعتی آشنا می‌شویم.

انواع سوله‌‎های صنعتی و کاربرد آن‌ها

سوله‌های صنعتی برای نگهداری تجهیزات، ابزار یا فضای اداری در محیط‎‌های کارخانه‌ای و کارگاهی کاربرد دارند. همچنین این سوله‌ها موارد استفاده زیادی ازجمله اسکان اضطراری، پارکینگ، انواع انبار، سالن‌، سردخانه، کمپ نظامی، کارگاه آموزشی کشتی‌سازی، سوله ورزشی، سالن نمایشگاهی، سالن گاوداری و سوله مرغداری دارند. در ادامه با انواع سوله‌ها آشنا می‌شویم.

سوله‌های قطبی

این نوع از سوله‌های صنعتی معمولاً از چوب یا تیرهای فلزی برای نگهداری سقف یا به‌عنوان پناهگاه موقت استفاده می‌شوند. سوله قطبی در صنایعی مانند رفتینگ، چوب‌بری و کشاورزی کاربرد دارد.

سوله‌های کشاورزی

این نوع سوله برای همه کشاورزان ضروری است و از آن برای نگهداری تجهیزات، مواد، حیوانات و غلات استفاده می‌کنند. هدف اصلی سوله‌های کشاورزی ایجاد سرپناه برای محصولات و حیوانات در برابر نوسانات هوا، سرقت، آفات، حمله حیوانات وحشی و آتش‌سوزی است.

کانکس‌های کارگاهی

سوله‌های کارگاهی همه‌کاره هستند و در مناطق مسکونی یا صنعتی استفاده می‌شوند. این سوله‌ها سازه‌های جذابی هستند که قابلیت استفاده به‌عنوان کارگاه، استودیو یا دفتر کار را دارند. آن‌ها معمولاً در طیف وسیعی از اندازه‌ها و رنگ‌ها تولید می‌شوند.

سوله آشیانه هواپیما

سوله‌های آشیانه هواپیما به‌طور ویژه طراحی شده‌اند تا به هواپیماها اجازه ورود و خروج از آشیانه را بدون تداخل یا آسیب بدهند؛ همچنین از هواپیما در صورت باران، برف و تغییرات جوی محافظت کنند.

سوله انبار / کارخانه

در سال‌های اخیر، انبارهای تجاری به‌دلیل توانایی آن‌ها در ذخیره و حمل اقلام تقاضای بسیاری دارند. انبارها گزینه‌ای عالی برای مشاغل هستند؛ چون می‌توان آن‌ها را به‌صورت سفارشی تولید کرد.

نگاهی به انواع سوله صنعتی و کاربردهای آنها

مزایای سوله صنعتی فلزی

یک سوله فلزی باکیفیت سالیان دراز عمر می‌کند. قوطی آهن به‌عنوان یکی از بهترین مصالح ساختمانی در شرایط آب‌وهوایی سخت بسیار بهتر از چوب عمل می‌کند و لازم نیست نگران پوسیدگی، تاب‌برداشتن یا مشکلات موریانه‌ای باشید. سوله‌های فلزی بسیار ارزان‌تر از سوله‌های ساخته‌شده از سایر مواد هستند. نفوذ هوای سرد و گرم، آتش یا سارق به سوله‌های فلزی تقریباً غیرممکن است. در ادامه به مزایای سوله صنعتی فلزی می‌پردازیم.

یک سوله فلزی برخلاف سوله چوبی به رنگ‌آمیزی مکرر نیاز ندارد و شست‌وشو و نگهداری آن آسان‌تر است.

کانکس‌های فلزی معمولاً سریع ساخته می‌شوند؛ بهتر است بودجه‌ای که برای ساخت یا خرید سوله از انواع دیگر درنظرگرفته‌اید برای سوله فلزی و افزودن ویژگی‌های بیشتر مانند پنجره‌ها، درهای اضافی، درهای گاراژ، قفسه‌ها و… هزینه کنید.

سوله‌های فلزی معمولاً به‌اندازه سوله‌های چوبی سنگین نیستند و جابه‌جاکردن آن‌ها آسان‌تر است.

قوطی یا پروفیل آهن، ماده قابل بازیافتی است که می‌تواند درآینده در صنایع مختلف استفاده شود.

معایب سوله‌های صنعتی فلزی

یکی از مشکلات سوله‌های فلزی این است که ممکن است داخل آن در فصل یا مناطق گرم، داغ شود. اگر از سوله برای نگهداری موادی استفاده می‌کنید که به گرمای هوا حساس هستند بهتر است تمهیداتی برای تهویه مطبوع آن در نظر بگیرید. همچنین اگر در معرض تابش مستقیم نور آفتاب قرار داشته باشد احتمال افزایش دما در آن بسیار بیشتر است.

موادی مانند پروفیل برای ساخت سوله صنعتی در مقایسه با سازه‌های سنتی عایق‌بندی حرارتی ضعیف‌تری دارد. این موضوع ممکن است هزینه‌های گرمایش، سرمایش و کنترل سروصدا را افزایش دهد. همچنین عواملی مانند خوردگی و زنگ‌زدگی می‌توانند بر طول عمر سوله صنعتی از جنس قوطی تأثیر منفی بگذارد. برای استعلام قیمت و خرید پروفیل ساختمانی کلیلک کنید.

برای ساخت سوله باید به چه نکته‌هایی توجه کنیم؟

ساخت سوله یک کار بزرگ است، اما اگر آن را به‌خوبی انجام دهید، هم در حال حاضر، هم در آینده مزایایی را به همراه خواهد داشت. در اینجا به چند نکته اشاره می‌کنیم که برای ساختن سوله باید به آن‌ها توجه کنید.

اگر سوله‌ای را مطابق با نیازهای فعلی خود بدون هیچ فضایی برای توسعه یا نیازهای اضافی بسازید، احتمالاً پشیمان خواهید شد. برای جلوگیری از ناامیدی و صرف هزینه اضافی از قبل برنامه‌ریزی کنید و سوله خود را بزرگ‌تر از حد نیاز بسازید.

ارتفاع، عرض و طول هر چیزی را که قرار است در داخل سوله باشد، در نظر بگیرید؛ ازجمله وسایل نقلیه، ماشین‌آلات، واحدهای ذخیره‌سازی یا فضای حرکت حیوانات.

در اطراف هر وسیله داخل سوله حداقل یک متر فضا، برای بازکردن درها، دسترسی به کمدها و مانور وسایل نقلیه، در نظر بگیرید.

در هنگام تصمیم‌گیری برای ابعاد سوله به درختان، پرچین‌ها، ساختمان‌های مجاور، خطوط برق یا هر چیز دیگری در فضای بیرونی دقت کنید.

هرگونه اولویت و تغییر جدید را پیش‌بینی کنید. بهتر است برای ۳ تا ۵ سال آینده برنامه‌ریزی کنید تا فضا را برای تجهیزات جدید، اضافه کردن ماشین‌آلات یا وسایل نقلیه ارتقایافته باز کنید.

اگر سوله شما در دارد، فضای اضافی برای بازشدن در در نظر بگیرید. برای سوله‌هایی که ایمنی و امنیت در آن‌ها اهمیت دارد، یک در غلتکی یا کشویی بهتر است. برای درهای غلتکی حداقل ۱ متر فضا در نظر بگیرید.

در هنگام احداث سوله فلزی درک الگوهای آب‌وهوای محلی و بادهای غالب اهمیت دارد. بادهای شدید می‌تواند آسیب قابل‌توجهی به سوله وارد کند. بهترین جهت سوله برای منطقه شما بستگی به این دارد که کجا هستید و سایت سوله چقدر در معرض باد قرار دارد. همچنین اگر قرار است از پنل‌های خورشیدی استفاده کنید بهترین جای آن، شمال یا غرب سقف سوله است.

صنایع اطراف محل ساخت سوله را در نظر بگیرید.

به قوانین حاکم بر ساختن سوله توجه کنید. برای اطمینان از ساخت‌وساز قانونی، براساس مشخصات فنی و استفاده از تسهیلات و وام‌های بانکی و قرارگرفتن تحت پوشش بیمه حوادث ساختمانی حتماً برای گرفتن مجوز ساخت سوله اقدام کنید.

نگاهی به انواع سوله صنعتی و کاربردهای آنها

سخن پایانی

ساخت سوله سرمایه‌گذاری مهمی است که هزینه‌های بسیاری دربردارد؛ درعین‌حال می‌تواند به پیشرفت کسب‌وکار شما در هر زمینه‌ای کمک کند. ساخت یک سوله فلزی با درصد بالایی از کیفیت و محافظت، امنیت، سلامت کالاها و محصولات شما را تضمین می‌کند. یکی از مهم‌ترین نکته‌ها برای ساخت یک سوله فلزی امن و باکیفیت خرید مصالح مرغوب و باکیفیت است. بهتر است قبل از خرید از قیمت قوطی آهن و شرایط فروش آن اطلاعات کامل داشته باشید.

شرکت نفت آهن پاسارگاد با برند تجاری آیرومارت، با بیش از سه دهه تجربه در بازار آهن‌آلات در زمینه فروش آنلاین آهن‌آلات بهترین انتخاب شما برای سفارش و خرید مصالح مورد نیاز ساخت سوله است. می‌توانید برای دریافت اطلاعات دقیق و به‌روز از قیمت آهن‌آلات و شرایط خرید پروفیل ساختمانی به سایت آیرومارت به آدرس iromart.com مراجعه کنید. همچنین می‌توانید با شماره ۰۲۱۴۵۳۰۶ تماس بگیرید و از راهنمایی‌های دقیق همکاران باتجربه ما در آیرومارت بهره‌مند شوید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 6077415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha