۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۲۷

یادداشت مهمان؛

نامه رهبر انقلاب به دانشجویان منشا تحولات عظیم اروپا و آمریکا شد

نامه رهبر انقلاب به دانشجویان منشا تحولات عظیم اروپا و آمریکا شد

منشا تحولات اخیر در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا نامه ۱۰ سال پیش مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی است که سر منشا تحولات مناسبی در اروپا و آمریکا شده است.

خبرگزاری مهر _ گروه فرهنگ و ادب: علی معروفی آرانی نویسنده و پژوهشگر در ادامه نگارش یادداشت‌ها و مقالات خود درباره اسراییل و غرب، به‌تازگی نوشتاری درباره این‌روزهای دانشگاه‌های آمریکا و جنبش دانشجویی اعتراضی که در مخالفت با اسراییل و نسل‌کشی‌اش جریان دارد، نوشته است. این‌مطلب با عنوان رویش گفتمان انقلابی در دانشگاه‌های آمریکا در اختیار مهر قرار گرفته است.

در ادامه این‌یادداشت را می‌خوانیم؛

نامه‌های مقام معظم رهبری به دانشجویان و جوانان کشورهای غربی و آمریکایی اکنون به بار نشسته، و در سرتاسر آمریکا نصایح و پندهای آگاهی بخش معظم له موجبات بلوغ فکری و انسان دوستی دانشجویان را در کنار ساحت علم بارزتر و عینی ترکرده و این نتیجه تداوم گفتمان انقلاب اسلامی در دانشگاه‌های آمریکایی است.

تأثیر نفوذ کلام مقام معظم رهبری در نامه‌ای که به جوانان اروپایی نوشته بود، امروز مشخص شده است، مقام معظم رهبری در این نامه از جوانان اروپایی خواسته بود که در رابطه با انگیزه سیاه نمایی علیه اسلام خود تحقیق کنند. منشا تحولات اخیر در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا نامه ۱۰ سال پیش مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی است که سر منشا تحولات مناسبی در اروپا و آمریکا شده است.

صدها دانشجو در سراسر دانشگاه‌های ایالات متحده دستگیر شده‌اند، زیرا معترضان همچنان خواستار آتش‌بس در غزه و جلوگیری از کشتار بی‌رحمانه ماشین جنگی رژیم صهیونیستی و توقف کشتار غیر نظامیان و توقف آتش بس شده‌اند در این چند روز در ایالت‌های این کشور، دانشگاه‌های بیشتری شاهد تظاهرات علیه ادامه بمباران نوار غزه و پایان دادن به کمک نظامی ایالات متحده به اسرائیل توسط دانشجویان متحصن بوده است.

پس از دستگیری بیش از ۱۰۰ تظاهرکننده در هفته گذشته در دانشگاه کلمبیا، اعتراضات دانشجویان به جنگ رژیم صهیونیستی علیه حماس در تعداد فزاینده‌ای از دانشگاه‌ها به راه افتاد. دانشجویان از دانشگاه‌ها خواستار پایان دادن به جنگ اسرائیل علیه غزه و قطع روابط دانشگاه‌های آنها با شرکت‌هایی هستند که به اسرائیل سلاح می‌فروشند تا صلح و آتش بس در غزه قوت گیرد. اعتراضات در بسیاری از دانشگاه‌ها توسط ائتلاف‌های گروه‌های دانشجویی سازماندهی شده است. این گروه‌ها عمدتاً مستقل عمل می‌کنند، اگرچه دانشجویان می‌گویند از همتایان خود در دانشگاه‌های دیگر الهام گرفته‌اند.

رفتار خشونت‌آمیز پلیس در دستگیری دانشجویان و ضرب و شتم آنها نتیجه معکوس داشت و باعث الهام بخشیدن به دانشجویان در سرتاسر آمریکا شد و معترضان در دیگر دانشگاه‌ها را تشویق کرد تا دوباره جمع شوند و روند اعتراض و فشار بر دولت آمریکا را آغاز کنند.

دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آمریکا از دولت خود می‌خواهند که درآمدهای کشور را صرف حمایت از رژیم جنایت‌کار صهیونیستی نکنند و سلاح و بمب در اختیار این رژیم قرار ندهند و در برابر از نسل کشی مردم غزه جلوگیری کنند، این خواست مردم آمریکا از نمایندگان خودشان است؛ اما در همین شرایط نمایندگان مجلس سنا طرح کمک مالی به رژیم صهیونیستی و اوکراین را تصویب می‌کنند. این اقدام بی‌سابقه، پایانی بر ادعاهای حقوق بشری از سوی آمریکاست، این موضوع مهر تأییدی بر صحبت‌های جمهوری اسلامی ایران در خصوص استانداردهای دوگانه آمریکا در قبال ملت‌ها است.

طبیعتاً یکی از مهمترین مطالبات دانشجویان معترض پایان یافتن خشونت علیه مردم فلسطین است، اما خواسته دوم که از سوی اغلب دانشجویان صراحتاً اعلام می‌شود، درخواست پایان دادن به هرنوع همکاری علمی، فرهنگی، مطالعاتی، مالی و عملی با اسرائیل است. دانشجویان می‌گویند تمایلی ندارند در سیستمی درس بخوانند که با اسرائیل همکاری می‌کند. دانشجویان دانشگاه سیدنی نیز از دانشگاه خود خواسته‌اند که روابط خود را با دانشگاه‌ها و سازندگان اسلحه در اسرائیل قطع کند.

شرکت در اعتراضات هزینه بسیار بالایی برای این افراد دارد؛ بسیاری از این دانشجویان از دانشگاه‌ها اخراج شده‌اند و همچنین برخی استادان نیز تعلیق شده و کار خود را از دست داده‌اند؛ با این حال، این افراد همچنان در اعتراضات شرکت می‌کنند.فشارهای ناشی از اعتراضات به تدریج حمایت آمریکا را از رژیم صهیونیستی تغییر داده و یا دست‌کم کاهش خواهند داد.

پدیده عجیب در این اعتراضات برخورد خشن پلیس با دانشجویان معترض است که این نشان می‌دهد که دموکراسی و حقوق بشر در غرب فقط یک شعار است. ابزاری برای سلطه طلبی غرب بر دیگر کشورها است.

برملا شدن ماهیت استکباری آمریکا مهم‌ترین دستاورد اتفاقات اخیر در دانشگاه‌های آمریکا بوده است، این موضوع از مدت‌ها قبل بر ملت ایران ثابت شده بود؛ اما با سرکوب صورت گرفته به بهترین شکل توسط مردم جهان درک شد.

محکومیت جنایات رژیم اشغالگر قدس در فلسطین و غزه عزیز مدت‌هاست که از مرزهای کشورهای محور مقاومت فراتر رفته و بویژه در کشورهایی که حاکمان‌شان با حمایت آشکار از ددمنشی‌های اسرائیل در غزه، نقطه سیاه دیگری بر عملکرد خود ثبت کرده‌اند، انسان‌های حق‌طلب و آزادی‌خواه را به میدان آورده است.

دانشجویان معترض شعار می‌دادند؛ «بچه‌ها را رها کنید» و شعارهایی نیز علیه جنگ در غزه می‌دهند. دولت آمریکا دانشجویان را تهدید می‌کند تا از توهین‌های یهودستیزانه از جمله "یهودیان را بکشید" استفاده نشود.

دولت آمریکا در دهه‌های گذشته همواره پشت نقاب آزادی‌خواهی پنهان شده بود، اما در نهایت با حمله وحشیانه به دانشجویان کشور خودش نقاب از چهره انداخت تا بار دیگر بر مردم و افکار جهانی ثابت شود که شعارهای آزادی‌خواهی تنها ابرازی برای سو استفاده از قدرت استکباری خود است.

در این راستا، سازمان عفو بین‌الملل با اشاره به اقدامات نیروهای امنیتی آمریکا اعلام کرد که این اعتراضات با واکنش سرکوبگرانه شامل بازداشت و اخراج دانشجویان نباید رو به رو شود. تازمانی که تأمین تسلیحات برای اسرائیل از سوی واشنگتن ادامه دارد، حق اعتراض برای دانشجویان از اهمیت بالایی برخوردار است. از دانشگاه‌های آمریکایی می‌خواهیم از حقوق دانشجویان در تظاهرات مسالمت‌آمیز و ایمن حمایت کنند.

طبیعتاً یکی از مهمترین مطالبات دانشجویان معترض پایان یافتن خشونت علیه مردم فلسطین است، اما خواسته دوم که از سوی اغلب دانشجویان صراحتاً اعلام می‌شود، درخواست پایان دادن به هرنوع همکاری علمی، فرهنگی، مطالعاتی، مالی و عملی با اسرائیل است. دانشجویان می‌گویند تمایلی ندارند در سیستمی درس بخوانند که با اسرائیل همکاری می‌کند. دانشجویان دانشگاه سیدنی نیز از دانشگاه خود خواسته‌اند که روابط خود را با دانشگاه‌ها و سازندگان اسلحه در اسرائیل قطع کند.

اعتراضات دانشجویی در آمریکا که مثل قارچ سمی در این کشور تکثیر و گسترده می‌شود برای جو بایدن در موضوع انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ نیز مشکل‌ساز خواهند بود چراکه این موضوع بسیار مهم و تأثیرگذار است. باید به این مسئله مهم و راهبردی اشاره کرد که هزینه‌های حمایت از رژیم صهیونیستی در حال افزایش بوده و این موضوع ممکن است بر آینده حمایت از رژیم صهیونیستی تأثیر داشته باشد.

امیدواریم روند مقاومت مردم غزه و محور مقاومت ادامه یابد و شاهد پیروزی مردم فلسطین بر رژیم غاصب صهیونیستی و فروپاشی این رژیم جعلی باشیم و علاوه بر آن مبارزات عدالت‌خواهان دانشجویان آمریکایی در حمایت از مظلومان جهان به سایر دانشگاه‌ها خواهد رسید.‌

کد خبر 6092074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • شبیری IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      40 0
      اینکه دانشجویان دانشگاههای امریکا در دانشگاهها براحتی راهپیمایی می کنند و هرشعاری که فکرمی کنند درسته را بی توجه به میل حکام خود سرمیدن.نشان از عمق ازادی ایده و نظریات سیاسی و بیان هست و اشاعه این خبرها کلا یک تبلیغ برای حکام کشور ایالات متحده امریکاست
      • فرزانه سیفی جویبار IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        35 0
        در آمریکا فقط آزادی هست که به کشور ایران توهین بکنی و فحش بدی و قران بسوزونی - از خط قرمزشون رد بشی رحم نمیکنن -
      • پایتخت IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        28 0
        اگر ادامه دار شود می‌تواند زمینه انقلابی جهانی شود تا آنجا که ایران می تواند و باید از این جنبش دانشجویی حمایت نماید
      • هرمز نانی IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        26 0
        غربگداها هر چی میکنن نمی تونن دیگه این قضیه رو ماله بکشن هیچ جوره جمع نمیشه
      • کمان IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        29 0
        دلتون برای ایران و مردم ایران بسوزه!
      • شعبون ماسال IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        26 0
        شما از رسانه های دشمن خودت فاصله بگیر فعلا!
      • شادی محمدی IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        24 0
        شتر در خواب بیند پنبه دانه،ترامپ هرگز برنمی گردد.
      • بخارا IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        25 0
        خوش بحال من... ما که تحلیل گر نیستیم
      • زورو IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        25 0
        چشم انداز دیگری از آزادی بیان و احترام به حقوق زنان در آمریکا از نگاه تصاویر؛ سرکوب دانشجویان دانشگاه تگزاس به جرم اعتراض علیه جنایات رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا در نوار غزه. رسوایی.
      • سارا مردانی IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        23 0
        محور مقاومت به دانشگاه‌های آمریکا رسید کودک کشی اسرائیل و کشتار ونسل کشی صهیونیسم در تمام دنیا معترض دارد وباعث از بین رفتن حکومت های ظالم میشود
      • لبخند ژوکند IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        25 0
        تحلیل جالبی بود
      • خیبرشکن IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        26 0
        مدت‌هاست تجمعاتی در اعتراض به ناتوانی نتانیاهو در آزادی اُسرای صهیونیست برگزار می‌شود. برخی معترضان حتی می‌گویند، نتانیاهو می‌خواهد این اُسرا کشته شوند تا جنگ پایان نیابد چراکه تمام شدن جنگ را مساوی با آغاز محاکمه خود می‌داند. در چنین فضائی خبر رسید 30 نفر از 110 اسیری که در دستان حماس است، ژنرال و
      • شبکه IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        24 0
        چرا جامعه جهانی ، آمریکا را به دلیل دخالت نظامی در دانشگاه ها تحریم نمیکنه ؟!!!!!!!! و این است آزادی بیانی که هموطنانمان بخاطرش جانهاشون رو فدا کردن ؟!! 1 بام و 2 هوا
      • تبریز 77 IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        23 0
        دانشجویانی که نقش خودشان و وظیفه اخلاقی‌شان برای بسیج کردن اجتماعات خودشان برای صحبت کردن علیه ظلم را جدی گرفته‌اند. و من فکر می‌کنم تاریخ از آنها به نیکی یاد خواهد کرد.
      • مرسده IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        24 0
        در کشوری که ادعا دارد مهد آزادی است و انسان‌ها محترم هستند، شاهد اقدام تأسف‌برانگیز و شرم‌آور پلیس آمریکا هستیم که دست به سرکوب و برخورد خشونت‌بار با اساتید و دانشجویان حامی فلسطین زده است.
      • پیشوا IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        23 0
        این کارها نشانگر ذات اصلی آمریکا است و نشان می‌دهد که شعارهای مقامات آمریکا مبنی بر اینکه در این کشور آزادی بیان وجود دارد و مخالفان آنان هم می‌توانند آزادانه اعتراض خود را مطرح کنند، دروغ است و با واقعیت انطباق ندارد.
      • ضحاک IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        25 0
        دانشجویان یهودی مقیم آمریکا نیز در کنار سایر دانشجویان آمریکایی در تجمعات ضد صهیونیستی شرکت کرده‌اند و پیام این اعتراضات آن است که اسراییل و آمریکا راه به جایی نمی‌برند و پیروزی از آن مظلومان تاریخ مانند غزه است.
    • تیرگوش IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      29 0
      یکی از این دانشجوها بپرسه شما که مرگ بر آمریکا میگین چرا موبایل ساخت آمریکا دست گرفتین؟
      • تیک تاک IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        28 0
        همه چیزشونو ببین زندگی درامد ایتده کار بهداشت نه فقط دوتا شعار شکم سیری
      • یسرا صالحی IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        26 0
        آره دیدیم به اینا میگن دانشجو
      • بی بی دل IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        27 0
        ظاهرا به شما بر می خورد از آمریکا جان حرف بزنیم!!! بهترین گوشی هم داشته باسند دموکراسی ندارند
      • کیان ایرانی IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        27 0
        غزه تا ابد که جنگش طول نمیکشه بلاخره اتش بس میکنن و دو کشور هم تشکیل میشه و بهونه جنگی هم دیگه وجود نخواهد داشت ، اونوقت دانشجوهای امریکایی هم میرن سروغ ددر دودورشون .
      • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        28 0
        آمریکا رو هم تموم شده بدونید مردم بیدار شده اند
      • نازنین محمدی IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        31 0
        اینها جلوی چی رو می خوان بگیرند جلوی آزادیخواهی ؟؟؟؟جلوی حق طلبی؟؟؟جلوی خونخواهی از مظلوم ؟؟؟ امیدوارم پلیس آمریکا شریک جرم اسرائیل شرور کودک کش نشود .
      • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        26 0
        دروغ نمیگه،نکنه خودت ازهمونایی که بهت برخورد
      • المیرا جوان IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        28 0
        دردو بلات بخوره تو فرق سر علی کریمی و امثالهم !!
      • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        27 0
        عجب بگیر ببندی
      • رضا هاشمزهی IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        28 0
        افول دول غرب و طلوع مردم غرب شروع شد.
      • لی لی پوت IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        29 0
        کوتاه ترین داستان واقعی تاریخ
      • شیدای زمانه IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        25 0
        حجاب ندارن پس همه حرفاشون باطله !!!
      • ایران ازاده IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        36 0
        چه ربطی به حجاب داره آخه، جالبه بسیاری ازهمین زنان غربی وقتی مسلمان می شوند، بلافاصله حجاب که فرمایش خداوند سبحان است برمی گزینند، امام حسین فرمود اگر دین ندارید آزاده باشید
      • کرمان سرد IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        33 0
        در ایران اگر پلیس وارد دانشگاه میشد و استاد دانشگاه را وسط دانشگاه دراز می کرد و می بست، غرب زده ها فریاد وامصیبتا سر می دادند.
      • بردبارخان IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        17 0
        قوانین این چنینی غرب را سردر دانشگاههای کشور بزنید تا یک عده بچه سوسول مذبذب هروقت هوس کردند نتوانند به دستور همین غربی ها ،جفتک به کشور بیندازند
      • سرکاراستوار IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        28 0
        انشالله که از این خناق جان سالم به در نبرند !
      • بیابان لوت IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        23 0
        وحوش آمریکا کم کم دارن چهره واقعی دموکراسی رو نشون میدن
      • شیرفرهاد IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        32 0
        فیلم گلنارویادتونه؟خاله قورباغه رفت گلناروپیداکنه خودش گم شد.دادمیزدیکی بیادمنوپیداکنه.حکایت اینروزای آمریکاست که میخواست اسرائیلونجات بده
      • سیروان کردی بوکان IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        14 0
        اینها اوکچه خودشون بهش رسیدند را ازادی کامل می دونند و الان دنبال این هستند که بقیه مردم هم بهش برسند دیگه ازادی یعنی دیل اونها زندگی کردن س
      • دم صبح IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        20 0
        اشتباه مثبت زدم. از ذات خراب کفار غربی و صهیونیست توقع عذرخواهی نداشته باش. ان شاء الله به غلط کردم می اندازن‌شون. منظورش شما اینه
      • زرد آرام IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        24 0
        وحشی هارو چرا اینجوری می کنند
      • مزار شریف IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        22 0
        همین اینترآشغال وقتی تروریست ها در خیابان با سلاح به مردم و پلیس حمله می کردند، می گفت چرا بسیج یا پلیس از گاز اشک آور استفاده می کنه؟ حالا اگه پلیس در آمریکا با دانشجوهایی که هیچ سلاحی همراه ندارند، برخورد می کنه، میشه مهد آزادی!!! اینجا بده ولی همون کار اونجا خوبه؟!!!
      • یاشاسین اردبیل IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        25 0
        مشت خداست بر فرق صهیونیست جنایتکار
      • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        17 0
        توحشی که اروپای به اصطلاح متمدن از قوم و قبیله های یاجوج ماجوج و آتیلا و نرون و هونهای وحشی و ... به ارث برده اند تمدن نیست به قول مولانا هر کسی کو دور ماند از اصل خویش باز جوید روزگار وصل خویش
      • گرمسار 121 IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        19 0
        اسرائیل دانشگاه‌های آمریکا را از دست داده ممکن است دولتش را هم از دست بدهد.
      • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        26 0
        به زبان خون‌آشامی‌شان دقت کنید!
      • یشنا IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
        22 0
        بله آیفن دارند و میگن مرگ برآمریکا. برای این که تکنولوژی گوشی را مغزهای جهان سوم تولید و اجرایی کار می کنند و در اختیار آمریکا قرار می دهند. واسه همینه از این مغزها بهره کشی می کنند در تولید بمب و موشک و .....
    • وحید اسفراین IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      35 0
      وضعیت الان غزه اصلا ربط به این جناه و اون جناه و این کشور و آن کشور ندارد یک مسله بین المللی است اسرائیل وخشی نسل کشی می کند در روز روشن ، نه سازمان ملل می فهمند نه شورای امنیت فقط به خاطر حمایت آمریکا ...... دانشجویان حق دارند و واقعا آنها انسان هستند که انسانیت را می فهمند ....
    • بیابانی IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      32 0
      لطفا کمی با دقت بخوانید. میگه پلیس داره با دانشجویان چرا اخراج میشن؟برخورد میکنه. اگه آزادی بیان دارند، چرا سرکوب میشن؟ الحق که برای شما ، همیشه مرغ همسایه غازه....
    • ظاهر IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      30 0
      جالب هست تک تیرانداز و گارد ملی و پلیس امده و یا دستگیر می کنند این جواب دهنده آمده می گه نشان از آزادی هست واقعا مغز این ها.....و آمریکا هرچی بلا می خواست سر ایران بیاورد روی خودش خراب شد
    • زامهران IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      29 0
      امشب تو خبر بیست و سی آمریکا و اما بشنوید از دانشجویان فریب خورده که تحت تاثیر رسانه های شرقی با اختشاش در محیط دانشگاه باعث بر هم زدن نظم و امنیت سایر دانشجوها شدن بعد از مردم عادی نظرخواهی میکنن مردم هم از نیروی انتظامی تشکر میکنن و از دادگاه میخوان که دیگه با این افراد مماشات نشه
    • رضای فر IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      27 0
      بنیامین نتانیاهو: اوباش یهودی ستیز دانشگاه های پیشرو را تصرف کرده اند.
      • سارا ممتازی از ایران IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        14 0
        وقتی صهیونیستهای جنایتکار را از فلسطین بیرون کردند حتما همین کار را خواهند کرد.
      • غزاله پایمردی از کهک IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        23 0
        مرگ بر صهیونیسم کثیف که دیگه به جنگ خدا رفته
      • سوته دلان IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        31 0
        حالا ميفهميم كه هيتلر اين قوم پليد و جنايت كار و دغلكار و خائن و ديو منش را بهتر شناخته بود
      • باغبان پیر IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        26 0
        چماق آزادی بیان در امریکا بر سر مخالفان نسل کشی در غزه
      • قرآن ناطق IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        24 0
        بااین بگیر وببند می خوان به اسرائیل تنفس مصنوعی بِدن ولی نمیشه اسرائیل درخط پایان است ورو به اضمحلال .
      • نصرت از خوزستان IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        26 0
        برای شکست اسرائیل باید ضمن زدن ضربه های کاری به انها ، حامیانش را فلج کرد . امروز پشت صحنه اسرائیل سرمایه داران زالو صفت صهیونیست قرار دارند .
      • سنوار IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        25 0
        نطام حکومتی آمريکا دست لابی صهیونیست هست
      • شوراباد IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        21 0
        از پرثواب ترین (و سخت ترین) کارهای دنیا ، به درک واصل کردن صهیونیست‌ها است
    • ذوالفقار IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      32 0
      حالا کافی یکی از دانشگاه های ایران بیاد اعتراض کنه سر هرقضیه ای اون موقع کل اروپا و آمریکا و گروه ۷ و کانادا و استرالیا مستعمره انگلیس ابراز نگرانی میکنند و ۵۰۰ تحریم دیگر به ایران اضافه میکنن
    • دنا IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      31 0
      اوباش صهیونیستی به سرکردگی نتانیابو فلسطین را اشغال کرده اند
      • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        27 0
        جای تاسف داره برای کشوری که ادای آزادی بیان میکنه
      • خاص IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        29 0
        طرح نور به طور هوشمند اجرا بشود
      • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        31 0
        مرگ بر آمریکا حکومت دیکتاتوری
      • گمرک IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        33 0
        اینا اسلامگرا هستند ک خوشی زده زیر دلشان
      • جومونگ IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        25 0
        یادمه آمریکا دانشجویان عراقی رو بورسیه میکرد میبرد به طریقه خودش آموزش بده برگردونه در عراق صاحب مسئولیت بشوند و منافع آمریکا رو پیاده کنند. الان دانشجوهای کشور خودش برعلیه سیاست های کثیف اش اعتراض می کنند.
      • آتوسا شیشه گران IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        28 0
        این عبارات خیلی ارزش داره یه بار دیگه بخوانیم...مفهومی است...منشا تحولات اخیر در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا نامه ۱۰ سال پیش مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی است که سر منشا تحولات مناسبی در اروپا و آمریکا شده است.
      • بادموافق IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        27 0
        خدا را شکر که ما تو ایران،برخورد پلیس با دانشجویان را نداریم!
      • شباب اهل الجنه IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        27 0
        این صحنه ها به همه نشون میده افسار آمریکا دست صهیونیستهاست.
      • شرفخانه IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        19 0
        چه جالب شد همه چیز برا اونایی که مسخره می‌کردند و می‌گفتند کاخ سفید حسینیه نمیشه ولی مبینی چه زود کاخ سفید حسینیه میشه از هر کدوم که بپرسی از شدت عصبانیت لال. شدند جانم فدای سید علی و دارو دستش زنده باشید سید
      • شرف شمس IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        28 0
        درودفراوان بر مسلمانان جهان که تا آخرین نفس دارن کشور مسلمان فلسطین دفاع خواهیم کرد لعنت خدا بر پادشاهان عرب که بی بخار هستند
      • خدای آسمانها IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        14 0
        صهیونیست تروریست کودک کش و حامیاش رسوا شدن این جنایتکاران یهود ستیزی رو ابزاری کردن برای توجیه نسل کشی فلسطینی ها و سرکوب معترضین کل دنیا به جنایت های صهیونیست. صهیونیست ها یهودی نیستن کافرن که براحتی نسل کشی میکنن
      • سوسن پازوکی رودهن IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        18 0
        دموکراسی و آزادی بیان و ...در غرب فقط موقعی وجود داره که در خدمت منافعشون باشه در غیر این صورت شعاری بیش نیست.حقوق بشر و آزادی بیان و....غرب رو داریم تماشا میکنیم!!فلسطین استاندارد دوگانه غرب و فاصله شعار تا عمل این استعمارگران رو داره رسوا میکنه.
      • تربت جام احمدلو IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        21 0
        یک ضرب المثل در جهان ترند شده که می‌گه «ما فلسطین رو آزاد نمی‌کنیم اما فلسطین داره ما رو آزاد می‌کنه». چشم مردم جهان داره به واقعیت‌های اسرائیل و پشتیبانانش باز می‌شه. آبرویی که از این کشورها تو این ۶ ماه رفت بی‌سابقه بوده
      • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        25 0
        اسراییل به زودی محو میشه آه این همه آدم مظلوم دنبالشونه
    • وانیل IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      26 0
      تقریبا همه این دانشجویان طرفدار طرح دو دولتی هستند
      • کلانی IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        25 0
        بقول جلال آل احمد سال‌ها‌ بود که خر رنگ کرده بودند! آن تصویر، آن مدینه فاضله آن کعبه آمال آزادی خواهی دارد فرو میریزد!
      • صادق IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        27 0
        باید اسم این اعتراض را بزارند بهار آمریکایی قشنگتر می شد.به امید بیداری همه مردم جهان.
      • گلدسته IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        27 0
        اصلاحطلبهای رادیکال را جمع کنید و پاکسازی انجام بدید
      • جبار سینگ IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        26 0
        یک کلمه فقط یک کلمه چهره واقعی آمریکا ... تمام
      • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        28 0
        چی شده؟
      • سیمکانی IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        26 0
        منتقد به ضددودولتی هستند
      • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        17 0
        حمایت ازدودولتیه
    • پورسینا IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      27 0
      همه دنیا اعتراض میکنن منتها ایران عمل کرد ! صدها موشک و پهپاد حواله ظالم شد
      • چناران غرب IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        29 0
        هر مخالفتی کار دشمن نیست.
    • شبیری IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      28 0
      یعنی اسرائیل با این خریت خودش و این جنایاتی که کرد خودش رو هم ردیف هیتلر قرار داداگر ایران 100 سال علیه اسرائیل تبلیغات میکرد نمیتونست اینطور چهره اسرائیل رو در دنیا خراب کنه که خودش خراب کرد !
    • سوری IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      33 0
      کی فکرش رو میکرد زمانی مردم آمریکا در خاک خودشون شعار مرگ بر آمریکا بدن و پرچم حزب الله رو ببرن بالا و به خاطر حمله موشکی ایران شعار زنده باد ایران بدن !
      • عزیزخانی IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        25 0
        مرگ بر آمریکا
      • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        28 0
        جای تاسف داره برای کشوری که ادای آزادی بیان میکنه
      • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        28 0
        کوی دانشگاه؟!
      • آنتی ماسون IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        31 0
        شوخی میکنه؟ چشماتو باز بکن تا ببینی دمکراسی یعنی دانشجو دررفاه و کیف و صفا در کشور بتونه برای نجات کشور دشمن و مخالف دولتش راهپیمایی بکنه
      • گوران IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        19 0
        مدياى ايران اكنون بايد دانشجويان جهان را براى حمايت از دانشجويان آمريكا براى اعتراض به جنايات صهيونيست جهانى دعوت نمايند
    • باقری IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      28 0
      حیف که چیزی به فلسطینی ها نمی ماسه
      • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        25 0
        چقدر پلیس خشن برخورد می کنه انگار جانی گرفته
      • قاضی بست IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        27 0
        احسنت به این مردم آزاده
      • حسنعلی IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        24 0
        پروردگارا بر هدایت و ایمان و صبر این پیروان حقیقی حضرت مسیح که ذات خوبی دارند و حق جو ،حامی مظلوم و ظلم ستیز هستند ، بیفزا
      • میراب IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        26 0
        پلیس خشونت طلب وتروریست آمریکا
    • لردگانی IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      26 0
      اگر ما بمب اتم داشتیم اسرائیل جرات نمیکرد از جاش تکون بخوره ! کافی بود بگیم یا عقب نشینی کن یا یه بمب اتم بخوره توی سرت
      • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        30 0
        امام روزی فرمود: این تازه اول کار است!
      • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        25 0
        بقیه مثل تو نیستن
      • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        22 0
        زیاد حرف می زنی
    • لام IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      25 0
      برای اسرائیل فقط و فقط یک قلاده وجود داره : بمب هسته ای ایران
      • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        30 0
        من واقعا تا حالا فکر نمیکردم که در امریکا اینقدر خفقان و دیکتاتوری باشد
      • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        27 0
        موافقم
      • پوریت پورعلی IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        29 0
        آبروی نداشته آبریکا که با هزار ترفند رسانه‌ای به وجود آمده بود، رفت که رفت.
      • وحید اسفراین IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        27 0
        چهره کثیف دولت آمریکا
      • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        29 0
        من اگر جای پلیس آمریکا بودم با دانشجویانی که پرچم آمریکا را به آتش می کشند، شدیداً برخورد می کردم.
      • سماک زاده IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        26 0
        آزادی بیان خدارو شکر موج بیداری در حال گسترشه
      • برکه IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        20 0
        اه پس دموکراسی و آزادی بیان و مالتی کالچریزم و زنده باد مخالف من و اینا همش کشک بود؟
    • انار شوشا IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      30 0
      ما که جهش دلار از 2 هزار به 60 هزار رو تحمل کردیم لااقل یه بمب اتم بسازید بگیم رنج و سختی و گرسنگی ما بی دلیل نبوده
      • آذربایجان دلاور IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        27 0
        شما یه فکری به حال مردم خودت بکن نگران اونها نباش اونجا اینقدر دمکراسی هست که احتیاجی به شما ندارند
    • تب سرد IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      30 0
      بنظر شما چرا پلیس آمریکا اغتشاشگران در دانشگاه را دستگیر نمی کند!؟
      • طاهایی IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        29 0
        دیگر حرفی برای گفتن ندارم...‌‌‌‌.........
      • ناظمی IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        26 0
        چون بی شرف هستند وازکثافات ودروغهای اینترنشنال دفاع می کنند واز گردانندگان رسانه های دروغ وفتنه هستند
      • جلاد IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        29 0
        این وسط باید خفه شود تروریستی که خود صد علم و دانش هست
      • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        29 0
        کار دشمنه . اینها یا مزدورند یا فریب خورده
    • تندباد ایران IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      27 0
      شرقگداها ناراحت میشوند ولی باید گفت آفرین به این دموکراسی در آمریکا
    • کردان IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      26 0
      پس تازه شدیم مثل هم از این به بعد غلط میکنن ادعای آزادی داشته باشن و ملت ایران رو تحریم کنن
      • نقاره IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        27 0
        چاه مکن بهر کسی، اول خودت بعدا کسی!
      • قاضی بست IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        26 0
        احسنت به این مردم آزاده
    • گرداب IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      26 0
      ای کاش در ایران هم دانشجویان علیه نسل کشی فلسطینی ها تظاهرات میکردند
      • گلدسته IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        28 0
        چقدر بی احترامی به دانشجویان می کنن انگار نه انگار اینا قشر بیدار جامعه اشون هستن
    • ضمیری IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      24 0
      این معترضین چیزی از سیاست نمیدونن اما دینشون واقعا انسانیته .
      • صفری IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        28 0
        دانشجویان پذیرش گرفته عرب و مسلمان هستند
    • صرافی IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      30 0
      آفرین به آمریکا ، آفرین به دموکراسی بزرگ واقعی
      • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        27 0
        حقوق بشر آمریکایی‌ آزادی بیان
      • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        18 0
        آزادی بیان کشک،نسخه میپیچن برابقیه،چهارتا هم مثل اصلاح طلبا اینا رو باور میکنن
    • قباد IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      25 0
      جالب است .. این وسط طرفداران نسل کشی و دوستان اسرائیل ... شعارشان اینست نه به اعدام .... زنده باد نسل کشی در خاورمیانه ....
    • فاضل کوهانی IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      24 0
      چی شد اینا که مهد آزادی بودن... معلوم نیست پادگانه یا دانشگاه؟!
    • فراز IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      29 0
      کشوری که با اسم آزادی همه رو تحریم کرده بیچاره کرده اصلا چرا باید پلیس ضد شورش داشته باشه؟ مگه آزادی نیست؟ این همه پلیس ضد شورش تا دندان مسلح چی میگه؟
    • فروزش IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      25 0
      پس چی شد این آزادی بیان و ژست روشنفکری در فرانسه و آمریکا؟یه تعداد دانشجو در دانشگاه های مختلف مسالمت آمیز دارن به نسل کشی و جنایات اسرائیل در فلسطین اعتراض میکنند،پلیس و ارتش آمریکا ریخته استاد و دانشجو باهم بازداشت میکنه و میندازه زندان!کجا هستن جماعت طرفدار غرب؟
      • علی افصحی IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        30 0
        🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 یا مولا علی ع
      • هوشیار عبیدی IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        27 0
        متاسفیم برای کشوری که ادعای دفاع از حقوق بشر رو داره بعد با مردم خودش اینجوری رفتار میکنه
      • آقاجواد IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        26 0
        شما جماعت برای هر موضوعی وقتی تو تنگنا قرار میگیرید،یه تعداد شعار نخ نما دارید، و این شعار تو هم یکی از اوناست.
    • غربال IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      25 0
      90 درصد معترضان مهاجرانی از خاورمیانه هستن :) همشون دیپورت بشن کشورهای خودشون تا توی راهپیمایی شرکت کنن و یا برن با اسراییل مبارزه کنن
    • عذاب IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      25 0
      چند وقت دیگر در انتخابات ریاست جمهوری معلوم می شود که اکثر مردم آمریکا طرفدار چه کسانی هستند. حامیان اسرائیل رای خواهند آورد یا مخالفان اسرائیل. توجه داشته باشید که ترامپ یک سوپر صیهونیست است.
    • عرفان مسجدی از سبزوار IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      26 0
      چه عجب بالاخره وجدانهای بشری دارند بیدار میشوند
    • حیدریان IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      29 0
      این ها چرا تو آمریـــــــــــــــــــــــــــکا هســــــــــــــتند خوب پاشن بیان برن کشور خودشون با اسراییل بجنگند همه بلدند از بیرون گود بگن، لنگش کن!! ملت ساده ما رو باش!
      • عطوان IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        28 0
        همان طور که اسراییل بر مبنای یهوده ما همه بر مبنای اسلامیم
    • کیوانی IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      31 0
      خیلی از اینها آمریکایی هستند البته نسل جوان آمریکا! بعد هم شما من رو یاد اونهایی میندازین که میگفتن اگر از وضع ایران خوشتون نمیاد برین کشورهای دیگه!
      • آهنگر IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        30 0
        معجزه اینها همینه که کنار گود نشستن و میگن لنگش کن..مرگ خوبه برای همسایه.
    • چرخ و فلک IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      27 0
      آزادی بیان دارن. ولی آزادی پس از بیان چی؟ اینکه اینطوری وارد دانشگاه شدن و اساتید و دانشجوها رو گرفتن بردن آزادی بیانه؟ نمردیم و معنی آزادی بیان رو هم فهمیدیم. کسیکه خوابه رو میشه بیدار کرد ولی امان از کسیکه خودشو زده به خواب! تا کی خودفریبی؟
    • طاهایی IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      31 0
      کو؟ خبری نیست ما ندیدیم! هیچ سلبریتی هم ندیده است. صدائی از افراد مشهور دنیا در نیامده. پس این ضرب و شتم ها فیک است.
    • زاهد IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      28 0
      ۲۱ نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا به هیئت امنای دانشگاه کلمبیای نیویورگ اعلام کردند؛ "زمان آن است که دانشگاه قاطعانه عمل کند، اردوگاه را منحل کند و امنیت و ایمنی همه دانشجویان خود را تضمین کند". این سخنان یعنی این که ما فقط در نام دموکرات هستیم و در عمل ..... پس با این رفتارتان سخن از حقوق بش
    • ریزبین IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      27 0
      خب اینا که شعار میدن پاشن برن غزه کمک رفقاشون چرا بیرون گود نشستن میگن لنگش کن
      • شبیری IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        27 0
        اما مطمئن باشید از دانشگاه اخراج نخواهد شد.....
    • زوبین IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      25 0
      اینا که دانشجو نیستن پول گرفتن بیان شعار بدن
    • رحمتی IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      28 0
      یه سوال؟اینا بسیج دانشجویی ندارند مگه؟بسیج بیاد وسط میدون
    • ذاکانی IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      29 0
      کاخ سفید: نمی‌خواهیم کسی آسیب ببیند . به این میگن دموکراسی واقعی دمشون گرم .
      • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        26 0
        مسخره میکنی؟ الان غرب زده ها باور میکنن
    • دوان دوان IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      28 0
      دموکرات ها انقدر دست دست کردن تا عملیات نظامی در رفح غیر ممکن شد .
    • وحید اسفراین IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      27 0
      صدها درود بیکران بر دموکراسی کبیر آمریکا .
    • لارستان IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      30 0
      بعد از 75 سال از تاسیس کشور منحوس اسرائیل ، بالاخره پرده ها افتاد و آبرو برای این جهود نموند
    • وانیل IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      27 0
      به نظرم وضع اسراییل از این بدتر خواهد شد. روزی می رسد که همه انسانها (حتی برانداازن ایرانی) خواستار نابودی تفکر اسراییلی هستند. آن روز روز رهایی بشر است
    • شهرانی IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      25 0
      دموکراسی و آزادی بیان در جوامع غربی بزرگترین دروغ قرن ۲۱ جهت فریب افکار عمومی و انسان های توهمی عاشق غرب بود
      • شیوا رضایی لنگرودی IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        26 0
        قابل توجه بعضی دانشجو ها در داخل که اونها دارن بخاطر انسانیت دستگیر یا اخراج میشن از بهترین دانشگاه اینجا شما بخاطر چیزهای بی ارزش و خوشحالی لندن نشینها اعتراض کردین که اقامت و پذیرش همین دانشگاهارو بگیرید
    • پرچم IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      26 0
      عجب حقوق بشر و آزادی بیانی دارند. فقط منتظرند یک دانشجو در ایران سردرد بگیرد، تا دنیا را رو سر ایران خراب کنند
      • دیده بان IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        27 0
        وقاحت و بی شرمی حدو اندازه که نداره!
    • یاراحمدی از اراک IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      27 0
      اخبار اعتراض دانشجویان تعدادی از دانشگاههای آمریکا توسط شبکه های خبری، روزنامه ها و خبرنگاران بازتاب داده می شود و هیچکدام به جرمهای واهی دستگیر نمی شوند.
    • لارستان IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      26 0
      اگر در کره جنوبی و چین روسیه از طرفداری از فلسطین مایه تعجب است در کشورهای غربی دائم اعتراضی است یا علیه کسی یا طرفدار کسی
    • باران پاییز IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      27 0
      در دمکراسی غربی بخشی از قدرت به مردم واگذار شده اما بخش دیگه به ابرسرمایه داران واگذار شده. ابر سرمایه داران با نفوذ زیاد گسترده در رسانه ها و تبلیغات روی رای مردم اثر میگذارند و با لابیها روی سیاستمداران. بویژه صهیونیستها که باندی کار میکنند و غرب رو تاحدی فاسد کردند.
    • برزان IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      28 0
      اصلا لازم نیست حتما مسلمان باشید اصلا لازم ‌نیست طرفدار فلسطین یا مظلوم باشید فقط کافیه انسان باشید تا بتونید بدون غرض راحت تر نظر بدید و بفهمید و انتخاب کنید
    • امین هاشمی IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      30 0
      ما نیاز به یک جنبش جهانی داریم برای مبارزه با صهیونیسم جهانی و نیز سرمایه داری لجام گسیخته که ساختارهای اقتصادی و سیاسی و حتی فکری غرب رو تاحدی فاسد کرده. برای نمونه بد نیست بدانید دیوید فریدمن اقتصاد دان برنده نوبل که از بنیانگذاران نئولیبرالیسم هست یک یهودیه. من مخالف کمونیسم هستم اما سرمایه داری
    • مانا IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      26 0
      منطق یانکی ها: تا وقتی موافق من حرف بزنی آزادی که از همجنس کثافت کاری و فساد و افکار شیطانی دفاع کنی کاملا آزادی اما مخالف من باشه نظرت مثلا نگران کشتار کودکان غزه بشی از صدتا طالبان بدتر سرکوبت میکنم و این یعنی آزادی
    • کاظم آقامون IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      29 0
      کسی جرات داره دیگه در مورد آزادی در غرب با من حرف بزنه؟ بارها گفته بودم آزادی یه واژه فریبنده است و هیچ انسان و حیوانی نظر مخالف عقیده خودش رو تحمل نمیکنه
    • پرچم IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      33 0
      غرب زده ها انقدر هزینه درست کردن برای کشور آزادی اربابتون فیک بود که؟
    • بقائی IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      27 0
      پرچم ایران در دست تظاهرکنندگان ایالت اوتاوا آمریکا یی بود واقعا صحت داره یا فتوشاپه؟
      • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        29 0
        اونا بسیج دانشگاه تهران هستند برادر
    • لارستان IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      29 0
      میشه یک بار این برادران دلسوز ،برای اعتراض به گرانی وتورم تجمع کنند؟
    • توحیدیان IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      24 0
      به این میگن تظاهرات نه شیشه مغازه ها را می شکنند نا فحش می دهند نه افسر پلیس را می زنند و نه سطله زباله آتیش می زنند واقعا دمتون گرم...
    • ناظمی IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      29 0
      اینهایی که در دانشگاه های آمریکا علیه اسرائیل تظاهرات کردن، اغلب ضریب هوشی پایینی دارن و با سهمیه وارد دانشگاه شدن.
    • نقاره IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      25 0
      نتانیاهو: اوباش یهودی ستیز دانشگاه های پیشرو را تصرف کرده اند.
    • محمدحسین IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      21 0
      ۲۸ آوریل شروع یک اتحاد جهانی میان دانشجویان و ملت‌های سراسر جهان علیه جنایات جنگی اسرائیل برای توقف جنگ و رفع محاصره غزه است اعتراضات سراسری برای شروع فصل تغییر در جهان
    • کلانی IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      26 0
      اگر این ده درصد از حجم خشونت علیه دانشجویان در همین ایران اتفاق میافتاد ، همین جان کربی و بایدن سریع بیانیه میدادند و محکوم میکردند و روشنفکران داخلی هم به به چه چه میکردند اما الان ساکت هستند
    • گودرز IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      28 0
      خشونت علیه آزادی بیان و دانشجویان همه جا محکوم هست اگر اتفاق بیافتد حتی اگر ایران باشد اما ببینید این دموکراسی آمریکایی رو
    • ضارب IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      25 0
      الان یه عده میان میگن این دانشجویان آمریکا که به جنگ غزه معترض هستند با سهمیه بسیج رفتند دانشگاه
    • ثریا زالی از کوهرنگ IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      29 0
      این دانشجویان آمریکایی این ۲۶ میلیارد دلار رو از حلقوم اسرائیلی ها بیرون می کشند و زهر مارشون می کنند
      • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        30 0
        قربون دهنت
    • قافیه IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      27 0
      مگه تو مصوب نشد که پلیس ضد شورش نباید وارد دانشگاه شود
    • قارون IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      31 0
      اینترنشنال هم این تظاهرات های در آمریکا رو نشون می ده؟
    • قالیبافت IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      27 0
      کاری ندارم خشونت دارند یا نه اما این دانشجویان معترض خوشی زده زیر دلشون برید درس بخونید با سیاست و رژیم صهیونیستی چکار دارید اینتا کار خودشون را می کنند.
      • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
        26 0
        تو با هزار تا تست برو از جلو دانشگاه شریف رد شو بعد صحبت میکنیم
    • فاطمه مستعلی دانشکده هنر تهران IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      29 0
      حقوق بشر غربگداها و آزادی بیان که بهش مینازیدن این بود؟
    • توحیدیان IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      27 0
      اساتید و چهره های مدافع غرب نسبت به اتفاقات دانشگاه‌های غرب، بخصوص آمریکا، در ضرب و شتم دانشجویان و اساتید و بازداشت آن‌ها توسط پلیس آمریکا سکوت کرده و حاضر به موضع گیری نیستند. این حضرات از چه فرار کرده اند؟
    • مسجدی IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      28 0
      نابودی رژیم صهیونیستی وحشی و کودک کُش و حامیان وی از جمله سران و مقامات آمریکا نزدیک است. درود بر مردم بخصوص دانشجویان و اساتید آمریکا و اروپا .
    • کبیری IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      27 0
      وای چه وحشتناک !غزه ای دیگر در دانشگاه‌های آمریکا درحال وقوع است .جلوی این جنایات و وحشی ها را بایدگرفت این ها پلیس هستند یا جانی آدمخوار
    • کیوان IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      26 0
      آمریکا رو هم تموم شده بدونید مردم بیدار شده اند
    • گل گهر IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      26 0
      اینها جلوی چی رو می خوان بگیرند جلوی آزادیخواهی ؟؟؟؟جلوی حق طلبی؟؟؟جلوی خونخواهی از مظلوم ؟؟؟ امیدوارم پلیس آمریکا شریک جرم اسرائیل شرور کودک کش نشود .
    • صانعی از قم IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      29 0
      چه صحنه های دلخراش و زننده ای چقدر بی احترامی به شخصیت وحقوق دانشجویان .اصلا قابل پذیرش نیست
    • قربانی صحنه سرا IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      27 0
      دانشجویان بیدار شدند و دیگه در برابر این همه ظلم سکوت نخواهند کرد
    • فاطمه اسدی IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      28 0
      بهتر آمریکا زودتر بساط طرفداری از اسراییل و زورگویی به تمام دنیا را تموم کنه دیگه کارش تمومه
    • فاطمه اسدی از جویبار IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      27 0
      الان کل دنیا باید جمع شوند و تف بندازند بر چهره کثیف و مغرض قضاوت های حقوق بشری آمریکا!! این هست دموکراسی و حقوق بشر اینها ،
    • غیاثی وند IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      27 0
      دانشجویان نباید کوتاه بیایند . دنیا باید برای دفاع از این مردم بیگناه یکصدا فریاد آزادی سردهند
    • عذاب IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      28 0
      آمریکا به روزگار اسراییل افتاد. آمریکا خداحافظ
    • هستی جلالیان IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      28 0
      خب که چی؟! یهود قوم منحرف است طبق آخرین کتاب الهی یعنی قرآن. در ثانی این معترضین میگن فلسطین رو آزاد کنید، دست از کشتار بکشید. توشون یهودی هم هست.
    • هاشم زاده IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      27 0
      یهودیان واقعی ومومن از شرارت های اسرائیل بیزارند وحتی برخی ازخاخام های یهودی از نسل کشی وکودک کشی رژیم صهیونیستی اسرائیل اعلام برائت کرده اند
    • هانی IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      28 0
      دانشجویی داره میگه با افتخار بازداشت شدم. چقدر شجاعت داره
    • هراز IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      25 0
      دانشجویان دنیا باید اینگونه از مظلوم دفاع کنن بدون ترس و با شجاعت تمام
    • هراز سرد IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      28 0
      این دانشجویان ب خشونت و بیدادگری اسراییل و صهیونیست باور دارند زیرا که خود زخم خورده از انها هستند. انها هم از نخبه گان هستند اما هیچگاه فرصت نمی یابند در مقامات بالا ب کشورشان خدمت کنند چه این پست ها در قبضه صهیونیست قرار دارد. فقط باید گوش کنند و بله قربان بگویند.
    • خوراسگان IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      28 0
      دانشگاه‌ها ما باید اعلام کنند دانشجویان و اساتید اخراجی را پذیرش خواهند کرد و وزارت خارجه اعلام کند دانشجویان و اساتید بازداشت شده، مشکلی برای گرفتن تبعیت و کار در ایران نخواهند داشت. نباید این جنبش آخرالزمانی را در برابر تهدیدات سنگین دولت فاشیست و تروریستی آمریکا رها کنیم.
    • خال لب IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      26 0
      نظام آمریکا نظام دیکتاتوری حزبی است دردست لابی صهیونیست است وهرتجمع وتحصنی علیه اسرائیل باشد سرکوب می کنند صدای شکسته شدن کمر نظام لیبرالیسم غربی داره میاد
    • خالدبن ولید IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      27 0
      الحمدلله رب العالمین ،خدارو صد هزار مرتبه شکر که موج بصیرت افزایی در کل دنیا در حال پیشروی و گسترشه ،الهی شکر
    • مرادی IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      27 0
      دانشجویان و اساتید دانشگاه های غرب و حتی ژاپن در حال بیدار شدن و بازگشت به فطرت هستند و فریاد خود علیه ظلم و ستم وفساد لیبرالیسم - سکولاریسم بین المللی را به گوش جهانیان میرسانند و از جرثومه های فساد و تباهی و قاتلان بین المللی در جبهه فساد غربی - عبری برائت میجویند ولی متاسفانه غربزده ها و عقب افتا
    • یک مادر IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      29 0
      عقب افتاده های فکری و سیاسی داخل ایران هنوز یا در خواب عمیق اند و یا منفعلانه خود را به خواب زده اند .گویا این ها با فریاد جهانی علیه امریکا نیز بیدار نخواهند شد . اینجاست که باید گفت : گوش باز و چشم باز و این عمی حیرتم از چشم بندی خدا
    • سیدمرتضی IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      27 0
      اینهمه خشونت فیزیکی با دو زن!! فقط برای اینکه شعار داده، مردم فلسطین رو آزاد کنید! واقعا چقدر وحشیانه و خشونت آمیز ! خدا به مردمش صبر بده با این پلیس یانکی وحشی ! پلیس احمقش افتخار میکنه خیال میکنه قاتل بالفطره جنایتکار زنجیره ای رو گرفته! کثافتای اشغال بی همه چیز
    • حسینی نسب IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      25 0
      هر دانشگاه آیین نامه مخصوص خودش رو داره قابل توجه دوستان ارزشی نباید خلاف قوانین عمل کرد.
    • حیدرعلی IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      28 0
      لایحه عفاف حجاب تایید نشه قانون داریم همین را باطرح نور اجرا کنید حالا حجاب هم یواش یواش بهتر یا عادی میشه همون طور که اشکال دیگرش عادی شد حجاب چادر هم حجاب برتر است اقایان می خواهید اگر دوست دارید اسلام را منحل کتید به اصلاحطلبها هم گوش ندید طلبه ها در قم بد بود چون فردا فیلم الکی میسازند از برخورد
    • جیلاردی IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      27 0
      اصلاح طلبان ، سرکوب خشونت بار دانشجویان در آمریکا را بالاخره محکوم می کنید یا نه ؟
    • جیران IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      26 0
      واقعا چرا الان این صحنه ها رو در حمایت از ملت مظلوم فلسطین در دانشگاه هامون پررنگ نمیبینیم....جامعه شناسان باید بررسی کنند
    • چراغی در دور دست IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      28 0
      هر چه زود وزارت خارجه در محکومیت رفتار با دانشجویان بیانیه صادر کند و از حق مسلم دانشجویان دفاع کند
    • چشمان منتظر IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      29 0
      رسانه های اصلاح طلب سکوت مرگ بار گرفته اند.
    • پور قربان IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      24 0
      درود بر آمریکا که بیدار شده تازه حجاب هم ندارن آزادی بیان هم دارن عجیب بود ! نبود!؟
    • پویا مدرس IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      25 0
      وقتی خدا بخواد ظالم رو با وجود مجهز بودنش رسوا و مجازات کنه به امید نابودی هرچه ظالم و مستکبر در جهان اللهم عجل لولیک فرج
    • گرگ لرستان IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      27 0
      صهیونیست ها نه به خدا اعتقاد دارند نه به تورات و نه به حضرت موسی( ع,) .برای شکست اسرائیل باید ضمن زدن ضربه های کاری به انها ، پای حامیانش را فلج کرد . امروز پشت صحنه اسرائیل سرمایه داران زالو صفت صهیونیست قرار دارند . انها اسرائیل را ساخته اند بعنوان دفتر کارشان در منطقه.از یهودیان احمق بعنوان سپر ب
    • چراغ خاموش IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      29 0
      همه مردم دنیا علیه سرمایه داران زالو صفت صهیونیست بپا خیزند و امریکا و اروپا و کل جهان را از دست انها خارج سازند در کنار قیام دانشجویان و مردم ،.قیام کارگران و منع خرید محصولات انها میتواند ریشه های تفکر صهیونیستی را در دنیا بخشکاند .انشاءالله
    • پارسا ممبینی IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      26 0
      برخی از حامیان رژیم صهیونیستی مدعی شده اند که با ادامه اعتراض ها، نگران امنیت دانشگاه هستند. آن‌ها ادعا می‌کنند که دانشگاه‌ها ارعاب علیه یهودیان و سخنان نفرت‌انگیز را تشویق می‌کنند. در مقابل این نوع اتهامات، تظاهرکنندگان که شامل تعدادی از دانشجویان یهودی هستند، اتهام یهودی‌ستیزی را رد کرده‌اند.
    • لالایی IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      24 0
      برخورد پلیس با دانشجویان آمریکایی، مؤید رفتار متناقض دولت این کشور است
    • اسب سوار IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      29 0
      تغییر درازمدت امکان‌پذیر است، اما یک‌شبه به وجود نمی‌آید. وی افزود: «ما بارها و بارها دیده‌ایم که سازمان‌دهی دانشجویی سیاست‌ها را تغییر می‌دهد، نه همیشه به‌سرعت، و نه همیشه به‌روشی که دانشجویان امیدوار بودند، اما ما می‌بینیم که وقتی سازماندهی دانش‌آموزی به‌شدت بالا می‌رود، می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی
    • المیرا جوان IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      31 0
      حمایت از مردم فلسطین به یک آزمون اخلاقی بزرگ بویژه برای دانشگاهیان آمریکایی تبدیل شده است. دانشجویان و اساتید آمریکایی به طور خاص تاکید دارند همکاری‌های محافل دانشگاهی و تحقیقاتی این کشور با صهیونیست‌ها و جنایات آنها علیه مردم فلسطین باید خاتمه یابد.
    • رادان IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      28 0
      در شرایط کنونی ذی‌نفعان تداوم جنگ غزه در آمریکا قابل توجه هستند و طیفی از شرکت‌های فناوری گرفته تا شرکت‌های تسلیحاتی و البته برخی نهادهای دانشگاهی را در بر می‌گیرد؛ موضوعی که باید هر چه سریع‌تر مخاطب قرار گیرد و ورای تمام این منافع، جنگ غزه خاتمه یابد.
    • یسنا محمدی زاده د هنر IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      28 0
      در خصوص اینکه اگر چنین اتفاقاتی در ایران رخ دهد، چنین اتفاقاتی در ایران رخ نمی‌دهد و سرکوب می‌شود. اگر مجموعه‌ای از افراد بخواهند درباره یک موضوع اساسی بطور عملی اعتراض یا اظهار نظر کنند قطعا با عکس‌العمل مواجه می‌شوند و هیچگاه مجاز به آن نخواهند بود حتی درخواست آن هم موجب مشکل خواهد بود.
    • نازنین محمدی IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      16 0
      آزادی بیان به سبک غربی صهیونی، نماد آشکار استاندارد دو گانه در جهان !!! ظاهرا در کشورهای غربی حامی صهیونیسم فقط بی احترامی به آیات قرآن مجید و مسلمین آزاد است !!!! اف بر این آزادی نخ نما و منفورتان !!!!!
    • پدال IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      22 0
      درود به شرف این دانشجویان آزاده و مرگ بر سرکوبگران حقوق آزادگان مرگ بر آمریکا
    • بی بدن IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      25 0
      الحمدالله که تو کشوری زندگی میکنیم که همراه مردم مظلوم فلسطین و مخالف کودک کشان صهیونیسته و برای اعتراض به نسل کشی و کودک کشی سرکوب نمی‌شیم
    • بیابان لوت IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      25 0
      خدا خواست آبروی غرب و مزدورانش در حوادث اخیر چنان بر باد رود که برای همیشه خفه خون بگیرند
    • سیاوش خیرخواه IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      26 0
      احسنت به وجدانهایی که آیندهٔ خودشان را قربانی نجات جان انسانهای مظلوم و بی دفاع غزه میکنن
    • شبنم مبرهن از لاهیجان IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      19 0
      عجب کشوری شد این آمریکا ؟ اصلا هیچکس فکرش را هم نمیکرد که امریکا به این روز بیافتد! بعید به نظر میرسد که دانشجویان بتوانند کاری صورت دهند و این جنگ را مانند جنگ ویتنام متوقف کنند. توقف این جنگ یعنی مرگ و محو رژیم صهیونیستی ! رئیس جمهور فعلی و قبلی آمریکا هردو سرسپرده صهیونیست ها هستند, اگر انها تکه
    • شبنم مبرهن از لاهیجان IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      30 0
      اگر انها تکه تکه هم کنید, محال است که دست از حمایت اسرائیل بکشند!
    • سرابی IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      18 0
      ای کاش دانشجویان واستادان دانشگاه درایران نیز مانند دانشگاه های امریکا تکانی به خود بدهند ای کاش دانشگاه شریف غیرت دانشگاه ان را داشت که چنین ددفاع از فلسطین می ایستاد.بفه فکر دانشگاه باشید
    • سیبری IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      26 0
      از۴۸ساعت گذشتخه. تتفریبا ساعتی دو دقیقه اینترنشنال میزدم ببینم چی میگه به شرفم ۴۸ ساعت باورکنید نخوابیدم و۴۸ بار زدم اینترنشنال دراین ۴۸ ساعت ...یک خبربود حکم اعدام توماج صالحی واعتراض مردم ایران درخارج ازکشور ..تمام این ۴۸ ساعت درباره همین یک خبربودبه حضرت عباس من جای اینها بودم ازتکرار یه خبر ونحل
    • برای وطن IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      28 0
      درود خدا بر دلاور مردان و زنان دانشجویانی که جلوی زورگویی سرخم نکردند
    • قربانی صحنه سرا IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      26 0
      تفاوت دانشجوهای ایرانی با غربی ها و اروپایی ها ،،،، اونا ازادی را فدای واقعیت میکنند و ما واقعیت را فدای ازادی ، این وسط سرنوشت از قبل رقم خورده
    • سودابه مردانی IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      23 0
      بیم حملات تروریستی میره
    • شیر شرزه IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      29 0
      دانشجويان جهان متحد بشويد تا ريشه صهيونيست فاسد و خبيث را آرزوى زمين بركنيد و سرمايه هاى هنگفت دنيا كه در دست هاى پليد اين قوم حبس شده اند را آزاد كنيد.مرگ بر صهيونيست را فرياد بزنيد.
    • گل شمعدونی IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      22 0
      اینجا در مورد امنیت با کسی شوخی ندارن، توضیح هم نمیدن، عذر خواهی هم نمیکنن، مهم نیست برای امنیت چند نفر و چه نوری کشته میشه، میگن برای امنیت باید بها پرداخت، و هیچ کس بالاتر از قانون نیست. مثل ایران نیست که از ریئس جمهور تا سرباز وظیفه‌شان از مردم عذرخواهی بکنن، و توضیح بدن و تو فیلم و اخبار بخوان م
    • گل شمعدونی IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      30 0
      و اخبار بخوان مردم رو اقناع کنن و از موضع ترس و مسامحه وارد بشن. اینجا میگن امنیت ،لی بالاتر از هر چیزیه، و هر کس اون رو به خطر بندازه یعنی با قانون بجنگه به هر قیمت لازمه که از پا دربیاد.
    • سرآبادانی از خوزستان IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      23 0
      مردم آمریکا ، اروپا ، آفریقا ،آسیا و ..... باید با اتحاد و هماهنگی و یک صدا شدن سران و مقامات کشورهای خودشان را از حمایت و پشتیبانی رژیم صهیونیستی وحشی و کودک کُش، این هیتلر زمان پشیمان کنند . سران و مقامات کشورهای جهان باید جلوی مردم کشورشان سر تعظیم فرود آورند.
    • جیغ دنیا IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      17 0
      سران و مقامات آمریکا که خودشان را طرفدار آزادی بیان و دمکراسی می دانند ، چرا با دانشجویان و اساتید خودشان به طرز وحشتناکی برخورد می کنند؟!!!!!!! به نظر رئیس جمهور آمریکا و سران و مقامات آمریکا ، آزادی بیان خوب هست ولی نه برای مردم آمریکا و بخصوص دانشجویان و اساتید آمریکا !!!!!!!! بی منطقی و دیکتاتور
    • شمعون از یزد IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      20 0
      در نهایت رئیس جمهور آمریکا که بی منطق و حامی رژیم صهیونیستی وحشی و کودک کُش هست با سران و مقامات آمریکا و پلیس اون کشور و همچنین اروپا از دانشجویان و اساتید و مردم کشورشان عذر خواهی خواهند کرد و سر تعظیم فرود خواهند آورد. این خط و این نشان.
    • شمس العماره IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      17 0
      طرفداران داخلی و خارجی زن زندگی آزادی کجان؟ چرا کسی برای اینا سینه چاک نمیکنه؟ چرا کسی از حق آزادی بیان و اندیشه و مخالفت مسالمت آمیز... حمایت نمیکنه؟ خانم عبادی؟ خر مسیح (چون لایق مسیح بودن نیست فقط به اندازه خر مسیح شاید بیارزه)! علی کریمی؟ آقای برزو ارجمند؟ کسی حرفی نداره؟
    • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      25 0
      با سلام مالونی هم مانند سایر سیاست مداران آمریکائی به گونه ای در باره دایره جنگ و نزاع و بحران غزه اظهار نظر می کنند که همه چیز در ید تصرف کاخ سفید و روسای جمهور آمریکا است. رهبر معظم انقلاب اسلامی در جدیدترین اظهاراتش در باره تحولات جنگ غزه از پرده برداری محور مقاومت از مقدورات نام برده است.
    • کامران شهیدی از اردکان یزد IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      27 0
      وقتی که پلیس تروریست می شود بیش ازاین نمی شود .مرگ براسرائیل
    • کازرون باستان IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      18 0
      بنده خدا دانشجویان. حوب مگه دم از آزادی بیان نمی زنن خوب بذارن اینام حرفاشونو بزنن مشخصه که آمریکا مستعمره ی اسرائیل است
    • عثمان ریگی IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      19 0
      تصاویر کویا ی همه چيز است که پليس خشن آمريکا چگونه‌ با دانشجویان که اعتراض مسالمت‌آمیز عليه نسل‌ کشی درعزه انجام دادن داره باخشونت با انهابرخورد می کند اين تازه‌ درمقابل دوربين های اين گونه‌ برخورد کردن دربازداشتگاها وزندان ديگه چه برخوردی صورت می‌گیرد
    • اقدس الملوک تبرائیان IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      21 0
      وقتی تو آمریکا درگیری شد قند تو دلم آب شد ایشالا که دنیا بیدار بشه و با ظهور آقا بساط شیاطین جن و انس برسه و بشر در سایه ولایت آقا امام زمان به کمال و خوشبختی و سعات برسه انشالله
    • خبرفوری IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      20 0
      وجود تشدید فشارها برای توقف مخالفت‌های دانشجویی علیه هم‌دستیِ آمریکا با نسل‌کشیِ اسرائیل در غزه، معترضان یک ساختمان معروف «سالن همیلتون» در دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند.سالن همیلتون ساختمان معروفی است که در جریان اعتراضات سال ۱۹۶۸ علیه جنگ ویتنام و همچنین اعتراضات علیه نظام آپارتاید آفریقای جنو
    • راز شب IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      28 0
      طوفان الاقصی چهره نقاب دار حقوق بشری دموکراسی غربی را کنار زد وچهره عبوس وجانی آن‌ها را برای جهانيان نمایان کرد وجدان خفته را بیدار کرد
    • سربه زیر IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      24 0
      ببینید طلایه‌دار های دموکراسی و آزادی بیان را، بخاطر یک مشت جهود کثیف دنیا رو به لجن کشیدند
    • تینا پاکروان IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      25 0
      به نظرم به تک تک سلبریتی ها زنگ بزنید و نظرشان رو در مورد سرکوب در آمریکا بپرسید تا تناقض آشکار بشه و در تاریخ مون ثبت بشه خبرنگار نباید این فرصت رو از دست بده
    • ابوالفتح IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      27 0
      اصولگرا ترین سیاست خارجی را در میان کشورهای جهان، ایالات متحده دارد که از جمله، حاضر است برای "اصل حمایت از اسراییل" هر هزینه ای را پرداخت کند.
    • مستوران IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      22 0
      دیگه دوران فریب دادن مردم با هولوکاست گذشته مردم جهان فهمیدن شما یهودی ها چه جانوران جنایتکاری هستید این همه سال برای هولوکاست پول خرج کردید همه اش دود شد رفت هوا
    • سپر و گرز IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      22 0
      الحق که ذات دولت های پست غربی رو نشون میدن بر علیه غیرنظامیان وحشی هستن ولی در مقابل کسی که قدرت داره بزدلانه فرار میکنند، مثل قضیه غزه، مثل قضیه دانشگاه های آمریکا، ولی در خلیج فارس فرار میکنند! غرب و غرب پرست دو روی یک سکه هستند
    • قره باغ IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      22 0
      تفکر اسراییلی این است که همه باید فدای رفاه اسراییلی ها شوند. این تفکر برای بشر خطرناک است
    • شهروندی از شوشا IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      24 0
      دانشجویان آمریکایی به شکل مسالمت آمیز نه برای چیزهای خیالی بلکه واقعی اعتراض می کنند تحمل نمی شود و به شکل وحشیانه
    • اروند رود قهرمان IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      14 0
      اینکه دانشجویان دانشگاههای امریکا در دانشگاهها براحتی راهپیمایی می کنند و هرشعاری که فکرمی کنند درسته را بی توجه به میل حکام خود سرمیدن نشان از عمق ازادی ایده و نظریات سیاسی و بیان هست و اشاعه این خبرها کلا یک تبلیغ برای حکام کشور ایالات متحده امریکاست
    • سرگشته درخانه IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      26 0
      وضعیت الان غزه اصلا ربط به این جناه و اون جناه و این کشور و آن کشور ندارد یک مسله بین المللی است اسرائیل وخشی نسل کشی می کند در روز روشن ، نه سازمان ملل می فهمند نه شورای امنیت فقط به خاطر حمایت آمریکا ...... دانشجویان حق دارند و واقعا آنها انسان هستند که انسانیت را می فهمند ....
    • با ولایت تا آخرین نفس IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      25 0
      درود بر معروفی ولایی با این یادداشت خوبش . رسانه های دیگه چیزی از نامه حضرت آقا نیاوردند اما ایشان اشاره دقیق کرد . احسنت نان پدر شیر مادر حلالت
    • شنزار IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      23 0
      ایران حامی مظلومان است در حال حاضر مردم اوکراین از مردم فلسطین مظلوم ترند زیرا تعداد بیشتری از مردم اوکراین به دست روسیه کشته شدهاند بنابراین عقل حکم میکند که از مردم اوکراین حمایت کرده وبا روسیه بجنگد و مردم مظلوم فلسطین نیز در درجه دوم می تواند عمل کند
    • ذوالفقار ایرانی IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      19 0
      گارد ملی آمریکا وارد میشود برای سرکوبی دانشجویان اعتراضات دانشجویی در دانشگاه‌های این کشور نه تنها کاهش نیافته است، بلکه هر روز بر گستره آن افزوده می‌شود و می‌رود تا پا از مرزهای آمریکا نیز فراتر بگذارد. سرکوب‌های پلیس آمریکا بر گروهی از دانشگاه‌های نخبه آمریکایی متمرکز است که به «لیگ آیوی» معروف
    • ذوالفقارایرانی IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      25 0
      معروف هستند و ادعا می‌کنند، روی به «آزادی بیان» تعصب دارند و هم اکنون خواسته‌ آن‌ها، محکومیت جنگ اسرائیل علیه نوار غزه، توقف سرمایه‌گذاری شرکت‌های تسلیحاتی در این جنگ و عدم صدور تسلیحات به اسرائیل است.
    • بسم الله IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      24 0
      بازداشت دانشجویان آمریکایی معترض به جنایات اسرائیل، به دنیا فهماند که آزادی بیان در آمریکا ، دروغی بیش نبوده است
    • محمدایراندوست IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      21 0
      از نظر پدید آورندگان صهیونیسم و صهیونیست ها، اخلاق را با امور سیاسی میانه ای نیست و برای رسیدن به اهداف سیاسی، فرو شکستن مرزهای اخلاقی نه تنها اشکالی ندارد بلکه گاهی ضروری است: “میان سیاست و اخلاق هیچ گونه وجه اشتراک نیست. فرمانروایی که متکی به اخلاق باشد، نمی تواند سیاستمداری کارکشته و ماهر از آب د
    • هرمز معدل از اردبیل IR ۰۵:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
      21 0
      بخدا این عکس ربطی به اعتراضات دانشجویی آمریکا نداره بی ربطه مهر تو عکس گذاشتن برای این جنس کارا ضعیفه باید عکس متناسب با اعتراضات را بذاری که نشان دهنده وضعیت موجود است.تمام
      • بصیری IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
        28 0
        من موافقم نقد وارد است.
      • شوکران IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
        20 0
        تصویر حکایت گروهی است که میخوان برن اردوی توچال.خیلی ضعیفه
      • بجنورد قهرمان IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
        23 0
        این همه کامنت و این عکس...؟این خبر جهانی شده...
      • پطروس IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
        23 0
        استفاده از تصویر در رسانه برای جذب مخاطب حرف اول را می زند.... به مهر از 10 امتیاز0می دهم.
      • چکمه IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
        24 0
        دقت نکرده بوده..... چه بد سلیقه ی مهر جون
      • ظهیر از فاریاب IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
        21 0
        یکی از خبرگزاری ها یه عکس گذاشته از این تظاهرات و اعتراضات دانشجویی آمریکا ؛باور کنید چقد کامنت گرفته....... این چیه خواهر
      • عامری از کاشان IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
        23 0
        یک کلمه کج سلیقه.......
      • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
        23 0
        این خبر نامه رهبر انقلاب به دانشجویان منشا تحولات عظیم اروپا و آمریکا شد بیش از 1320000بازدید کننده داشته ... این هم عکسش.....
      • کهک IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
        23 0
        واقعا توی این موضوع و انتخاب تصویر برای یاداشت خیلیمدرسه ای کار شده ست.