۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۲۲

در بازدید از «خانه نوآوری و فناوری ایران» مطرح شد؛

استقبال امارات از توسعه همکاری‌های فناورانه با ایران

استقبال امارات از توسعه همکاری‌های فناورانه با ایران

معاون وزارت صنعت و فناوری های پیشرفته امارات، توانمندی شرکت‌های دانش بنیان ایرانی را تحسین و بر توسعه همکاری‌های فناورانه با ایران تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، امیرحسین میرابادی در دیدار با معاون وزیر صنعت و فناوری های پیشرفته امارات، اظهار کرد: از حدود ۴۰ سال گذشته ما توسعه فناوری رو در ایران آغاز کردیم و قدرت فناوری و چگونگی استفاده از آنرا یافتیم و پس از تشکیل معاونت علمی و فناوری به دنبال آن شاهد به وجود آمدن استارتاپ ها بودیم.

رییس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌اللمل معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری با تاکید بر اینکه پس از توسعه فناوری به سمت تجاری سازی و استفاده از آن حرکت کردیم، گفت: اقتصاد دانش بنیان طبق دستور رئیس جمهور در دستور کار ما قرار گرفت.

به گفته او، میان ایران و امارات در حوزه‌های مختلفی مانند کشاورزی، هوش مصنوعی و … موقعیت های زیادی برای همکاری وجود دارد.

میرآبادی تصریح کرد: یکی از اهداف ما، ارتباط بیشتر شرکت های دانش‌بنیان و شرکت های بزرگ و پرسابقه است تا ایده‌ها، فناوری‌ها و تجربیات میان شرکت های نوپا و با سابقه به اشتراک گذاشته شود.

رییس سازمان توسعه همکاری علمی و فناورانه بین‌المللی در ادامه آمادگی خود را در راستا فراهم کردن بستر انتقال فناوری، میان ایران و امارت اعلام کرد.

معاون وزارت صنعت و فناوری های پیشرفته امارات امارات نیز طی سخنانی در این دیدار ضمن اعلام خرسندی از حضور در آی‌هیت، توانمندی شرکت های ایرانی را تحسین کرد و افزود: امارات در حاشیه توافقات بریکس، برای همکاری با ایران در حوزه های مختلف صنعت اماده است و به‌دنبال ایجاد ساز و کاری میان شرکت های فناوری امارات و ایران هستیم.

وی اظهار کرد: در سال های اخیر اقدامات خوبی در این زمینه در منطقه صورت گرفته است در همین راستا ما علاقه داریم تا در حوزه‌های مختلف فناوری نظیر زنجیره تامین، سرمایه گذاری کنیم.

کد خبر 6092216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حسن IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
      0 0
      البته باید مراقب نوکری این شیوخ تازه حکومتدار شده به صهیونیست بود.که کامل بر همه ارکان آنها مسلط شده است