۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۳۵

با مصوبه مجلس؛

کلیات «طرح اصلاح برخی از احکام مالیاتی» تصویب شد

کلیات «طرح اصلاح برخی از احکام مالیاتی» تصویب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، کلیات طرح اصلاح برخی از احکام مالیاتی جهت تسهیل فعالیت‌های اقتصادی کشور را به تصویب رساندند.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه) مجلس، گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح اصلاح برخی از احکام مالیاتی جهت تسهیل فعالیت‌های اقتصادی کشور در سال جهش تولید با مشارکت مردم را بررسی کردند و کلیات این طرح را تصویب کردند.

«محمدرضا پورابراهیمی» درباره کلیات این طرح، گفت: سازمان مالیاتی به مجلس نامه زد و اعلام کرد که اگر بنا باشد بند «س» تبصره ۶ لایحه بودجه ۱۴۰۳ عملیاتی شود، اثر منفی بر مجموع درآمدهای سازمان مالیاتی خواهد گذاشت و درخواست کردند که مجلس این بند را اصلاح کند.

وی ادامه داد: مجلس نیز یا باید در جداول بودجه این موضوع را اصلاح می‌کرد، یا باید به صورت جداگانه اصلاحیه می‌داد. در نهایت، بنا شد تا این موضوع در قالب اصلاحیه‌ای جداگانه مطرح شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس این اصلاحیه، معافیت‌هایی که در سایر قوانین وجود دارد به قوت خود باقی می‌ماند و بنا نیست هیچ معافیت مالیاتی اعمال شود، اما بند «س» تبصره ۶ که به شدت اثر منفی بر عملکرد بنگاه‌ها و زیرمجموعه‌های آنها و شهرداری‌ها داشت، اصلاح می‌شود. اصلاح بند «س» تبصره ۶ لایحه بودجه منجر به افزایش سرمایه گذاری و مشارکت مردم در اقتصاد کشور خواهد شد.

در ادامه، مجلس وارد بررسی جزئیات این طرح شد، اما با توجه به وجود یکسری ابهامات، این طرح برای بررسی بیشتر و اعمال اصلاحات به کمیسیون اقتصادی مجلس ارجاع شد.

کد خبر 6103826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha