۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۴۸

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی کشور مالی:

انقلاب اسلامی قاره آفریقا را با اهل‌بیت (ع) و تشیع آشنا کرد

انقلاب اسلامی قاره آفریقا را با اهل‌بیت (ع) و تشیع آشنا کرد

قم- رهبر شیعیان کشور مالی گفت: تا قبل از انقلاب اسلامی در قاره آفریقا هیچ شناختی بر روی اهل بیت (ع) و تشیع وجود نداشت و این نعمت به برکت انقلاب اسلامی در قاره آفریقا ظهور کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد شوالا حیدرا، از رهبران شیعیان و عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی کشور مالی شامگاه شنبه ۲۲ اردیبهشت ماه در دیدار آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی ایران، مردم منطقه ما با تشیع و اهل‌بیت (ع) آشنا شدند و اگر شیعه در آن منطقه رشدی کرده به برکت انقلاب جمهوری اسلامی ایران بوده است که از این بابت خدا را شکرگزاریم.

وی از مهمان نوازی مردم و مسؤولان کشورمان به ویژه شخصیت‌های حوزوی تقدیر و تشکر کرد و افزود: خدا را شاکرم که به برکت انقلاب اسلامی ایران، برادری، برابری، انسانیت و محبت در امت اسلام به ویژه در تعاملات علمی میان حوزه‌های علمیه ایران و آفریقا هر روز بیشتر می‌شود.

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی کشور مالی ادامه داد: آنچه امروز در جمهوری اسلامی ایران به عنوان رأس پیکر اسلام شاهد هستیم، احترام و عزت به مبلغان دین اسلام و تشیع است، چیزی که ما در منطقه خودمان از سوی سلفی‌ها و مبلغان آنان شاهد نیستم و این عزت و احترام به برکت وجود نور اهل بیت (ع) و تشیع در جامعه آفریقایی است.

شیخ شوالا حیدرا تصریح کرد: امروز هر قدم، خطابه، منبر و تبلیغی که در کشورهای آفریقایی صورت می‌گیرد، همه اش به اسم جمهوری اسلامی ایران و رهبران بزرگ آن است.

وی گفت: عزت، اقتدار، ایستادگی و قدرت جمهوری اسلامی ایران در تمام عرصه‌های نوین، دغدغه ملت‌های مظلوم و ستمدیده اسلامی به ویژه قاره آفریقا است.

کد خبر 6103852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha