۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۳۲

ربات ۴ چرخ که می تواند روی ۲ پا راه برود

ربات ۴ چرخ که می تواند روی ۲ پا راه برود

شرکت LimX Dynamics چین با ابداع ربات ۴ پای W۱ که می تواند روی ۲ پا بایستد و راه برود، انقلابی در حوزه رباتیک ایجاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، این ربات با الهام از ربات Swiss-Mile محققان انستیتوETHزوریخ ساخته شده و مشابه ربات قبلی ۴ پا دارد که هرکدام از آنها مجهز به یک چرخ هستند.

W۱ می تواند روی جاده های هموار ، پیاده روها و سطوح حرکت کند. این ربات می تواند به راحتی با چرخ هایش با سرعت بهینه و صرفه جویی در انرژی حرکت کند. در صورتیکه نیاز باشد W۱ از روی مانعی رد شود، از روی سطح ناهمواری بگذرد، از پله ها بالا برود یا پایین بیاید، متوقف می شود و چرخ هایش را قفل می کند.

یکی از تفاوت های اصلی ربات سوییسی و چینی در آن بود که نسخه سوییسی می تواند در برخی موارد مانند انسان فعالیت های خاصی را انجام دهد. این موارد شامل حمل کردن بستن ها، ایستادن یا راه رفتن روی چرخ های عقبی بود. اکنون نسخه چینی نیز می تواند همین فعالیت ها را انجام دهد.

W۱ می تواند بایستد، ۳۶۰ درجه بچرخد و ۹۰ درجه دور بزند. همچنین این ربات قادر است از میان موانع بگذرد. در کنار این موارد W۱ می تواند در کمتر از یک ثانیه از حالت ۴ پا به ۲ پا تغییر وضعیت دهد که در این حالت قد آن ۱۵۲ سانتیمتر خواهد بود.

همچنین ربات در آینده خواهد توانست فعالیت هایی مانند گرفتن اشیا با استفاده از پاهای جلویی را هنگام ایستادن نیز ان جام دهد.

کد خبر 6103863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha