۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۱۹

امام جمعه گرمسار:

خطر«کاهش جمعیت» از جنگ بدتر است/ تغییر گفتمان جامعه

خطر«کاهش جمعیت» از جنگ بدتر است/ تغییر گفتمان جامعه

گرمسار- امام جمعه گرمسار گفت: اگر آمریکا و دشمنان یک جنگ خانمان سوز راه بیاندازند، اثرات آن قابل مقایسه با وضعیتی که بلای کاهش جمعیت بر سر کشورمان می‌آورد نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علیرضا آرامی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گرمسار در مصلای نماز جمعه این شهرستان روز جمعیت و جوانی را گرامی داشت و بیان کرد: مسئله جمعیت و کاهش آنکه روز به روز هم بیشتر می‌شود، یک خطر مهم و تهدیدی جدی است.

آرامی به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: معظم له اشاره کردند که وقتی انسان به خطر کاهش جمعیت برای ایران اسلامی فکر می‌کند، تن او به لرزه در می‌آید.

وی را بیان اینکه تعبیر ایشان نشان از اهمیت جمعیت در کشورمان دارد، ادامه داد: اگر اقدام فوری و مؤثری انجام ندهیم بلایی بر سر مردم ایران خواهد آمد که کسی نمی‌تواند تصور آن را داشته باشد لذا جمعیت مسئله هولناکی است اگر فکری برای آن نشود؛

امام جمعه گرمسار به ذکر مثالی برای تعبیر خطر کاهش جمعیت در کشور پرداخت و گفت: اگر آمریکا و دشمنان ایران دست به دست هم بدهند و یک جنگ خانمان سوز راه بیاندازند قابل مقایسه با وضعیتی که بلای کاهش جمعیت بر سر کشورمان می‌آورد نیست.

آرامی در ادامه صحبت‌های خود بیان کرد: اگر شرایط کاهش جمعیتی در کشورمان ادامه یابد در آینده ایرانی سالمند، مصرف کننده، محتاج، دارای مشکل و … خواهد بود و حتی مسائل خانواده و عاطفی و… آنچنان تحت الشعاع قرار می‌گیرد که شاید تنها نامی از خانواده بر جای بماند.

وی کاهش جمعیت را مرتبط با اقتدار کشورمان دانست و تاکید کرد: وقتی نیروی جوانی نباشد که در کشور کار کند و یا از مملکت دفاع کند، اقتدار کشور هم کاهش خواهد یافت.

آرامی با طرح این سوال که باید چه کار کنیم که جلوی این مخاطرات را بگیریم، گفت: باید گفتمان عمومی جامعه، مردم و مسئولان را به سمت جمعیت سوق دهیم و همه این خطر را درک کنند و پای کار درمان آن باشند.

کد خبر 6109103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha