۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۵۲

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:

ششمین مجمع خیرین مدرسه ساز استان سمنان برگزار می‌شود

ششمین مجمع خیرین مدرسه ساز استان سمنان برگزار می‌شود

سمنان- مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: ششمین مجمع و جشنواره خیرین مدرسه‌ساز سمنان خرداد ماه امسال با حضور خیران و جمعی از مسئولان برگزار می‌شود.

سید جمال وزیری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه ششمین مجمع و جشنواره خیرین مدرسه ساز سمنان خرداد ماه امسال با حضور خیران و جمعی از مسئولان برگزار می‌شود، تاکید کرد: در این مجمع از تلاش خیران مدرسه ساز استان قدردانی می‌شود.

وی با بیان اینکه خیران ظرفیت‌های ویژه ای در استان سمنان برای بهسازی فضاهای آموزشی، ساختن مدارس و ارتقای کیفی و کمی آموزش‌ها هستند، ابراز کرد: استان سمنان یکی از بهترین استان‌ها به لحاظ خیران مدرسه ساز است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان تاکید کرد: در کنار موضوع خیران مدرسه ساز نیاز است که واحدهای تولیدی و معادن و کارخانه‌های استان نیز مسئولیت مدنی و اجتماعی خودشان را در قبال مدارس در درون استان انجام دهند.

وزیری بیان کرد: در آخرین نشست شورای آموزش و پرورش مطرح شد که انتظار می‌رود مسئولیت‌های مدنی و اجتماعی کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی در درون استان و با محوریت آموزش و پرورش انجام شود چرا که آلودگی و میزبانی و تردد معادن و کارخانه‌ها و … برای استان است و مردم استان سمنان آن را تحمل می‌کنند لذا مسئولیت مدنی این واحدها هم باید در درون استان هزینه شود.

وی با بیان اینکه شرایط برای آزمون‌های نهایی دانش آموزان استان سمنان فراهم شده است، افزود: سه پایه دانش آموزان امسال امتحان نهایی دارند در نتیجه یکی از مباحث مهمی که در شورای آموزش و پرورش استان مطرح شد، هماهنگی و همکاری لازم دستگاه‌های مختلف با آموزش و پرورش برای برگزاری هر چه بهتر این آزمون‌ها بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان تاکید کرد: آزمون‌های نهایی امسال تأثیر ۵۰ درصدی در کنکور سراسری دانش آموزان دارد و سال آتی حتی این میزان تأثیر به ۶۰ درصد هم می‌رسد در نتیجه از هر جهت برگزاری این آزمون‌ها برای ما اهمیت دارد.

وزیری با بیان اینکه همه دانش آموزان دهم، یازده و دوازدهم یک ماه درگیر این آزمون‌های نهایی خواهند بود در نتیجه تلاش کردیم که اگر نواقصی در مکان برگزاری این آزمون‌ها وجود داشته باشد، به سرعت برطرف شود، تاکید کرد: در این راه همراهی خوب دستگاه‌های اجرایی را شاهد بودیم.

کد خبر 6109466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha