۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۰۴

مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل:

«کاروانسرای شاه عباسی» نیر امسال تعیین حریم می‌شود

«کاروانسرای شاه عباسی» نیر امسال تعیین حریم می‌شود

نیر- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: «کاروانسرای شاه عباسی» شهرستان نیر امسال با تامین اعتبار تعیین عرصه و حریم می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن محمدی ادیب ظهر شنبه در جلسه با نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ا قدامات متعددی در حوزه گردشگری شهرستان نیر در حال انجام است که با به ثمر رسیدن آنها می‌توانیم شاهد رونق گردشگری شهرستان باشیم.

وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده مشکلات پروژه گردشگری نیر در حوزه زیرساخت‌ها و تأمین تسهیلات برای سرمایه‌گذار مرتفع شده و انتظار می‌رود که این مجموعه در نیمه نخست سال جاری به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بیان کرد: مناطق نمونه گردشگری شهرستان نیر از جمله بولاغلار و سقزچی در حال ساماندهی هستند و با واگذاری به سرمایه‌گذاران مادر طرح جامع این مناطق آماده و تأسیسات لازم در این مناطق اجرا می‌شود.

محمدی ادیب ادامه داد: همچنین معرفی جاذبه‌های گردشگری و تاریخی شهرستان نیر هم در برنامه اداره کل میراث‌فرهنگی قرار دارد و تور آشناسازی مسئولان دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گردشگری در روزهای آتی برای این شهرستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به بناها و محوطه‌های تاریخی شهرستان نیر، خاطرنشان کرد: کاروانسرای ثبت جهانی شاه عباسی نیر در سال جاری با تأمین اعتبار تعیین عرصه و حریم می‌شود و پس از آن می‌توانیم این بنا را به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار کنیم.

کد خبر 6110869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha