۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۰۳

دولت غزه خواستار شد؛

افزایش فشار بر تل‌آویو جهت جلوگیری از فاجعه انسانی در غزه

افزایش فشار بر تل‌آویو جهت جلوگیری از فاجعه انسانی در غزه

دولت غزه از تمامی دولت‌های آزاده و سازمان‌های بین‌المللی خواست قبل از بروز فاجعه انسانی برای بیش از دو میلیون ساکن غزه، رژیم صهیونیستی را مجبور به توقف جنایت‌های خود کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فلسطینی شهاب، دفتر اطلاع رسانی دولت غزه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که اشغالگران صهیونیست برای سیزدهمین روز متوالی مانع از ورود کمک‌های غذایی و آذوقه و تجهیزات پزشکی و سوخت برای تامین فعالیت بیمارستان‌ها و تجهیزات مرتبط با خدمات انسانی به غزه شده و همچنین از خروج بیماران و مجروحان از مرزهای غزه نیز جلوگیری می‌کنند که این روند باعث تعمیق بحران انسانی در غزه شده است.

این بیانیه می‌افزاید که در مدت مسدود ماندن گذرگاه‌های رفح و کرم ابو سالم اشغالگران از ورود نزدیک به ۳۰۰۰ کامیون کمک‌های انسانی به غزه مانع شده و از خروج ۶۹۰ مجروح و بیمار برای مداوا در بیمارستان‌های خارج از غزه جلوگیری کرده‌اند که در سایه از بین رفتن ساختار درمان و تخریب بیمارستان‌ها در غزه و از کار افتادن آنها در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی، این موضوع خطرات زیادی را ایجاد کرده و اقدامات رژیم صهیونیستی در نسل کشی غیرنظامیان و زنان و کودکان را تقویت کرده است.

دولت غزه تاکید کرد که آمریکا و اتحادیه اروپا و جامعه جهانی به وظایف خود در این عرصه عمل نمی‌کند و نه تنها تلاش لازم برای جلوگیری از نسل‌کشی در غزه را انجام نمی‌دهد، بلکه به اشغالگران برای ادامه نسل کشی در غزه و استمرار گرسنه نگه داشتن مردم آن و محاصره این منطقه چراغ سبز نشان می‌دهد که نقض آشکار قوانین بین‌الملل و قوانین انسانی است.

این بیانیه همچنین اشغالگران اسرائیلی و دولت آمریکا و اتحادیه اروپا و جامعه جهانی را مسئول کامل استمرار نسل کشی در غزه دانسته و ادامه این جنایت‌ها را به شدت محکوم کرده و از جامعه جهانی و سازمان‌های بین‌المللی خواست تا این جنایت‌ها که در هشتمین ماه متوالی دنبال می شود را محکوم کنند.

این بیانیه از تمامی دولت‌های آزاده و سازمان‌های بین‌المللی خواست تا به اشغالگران برای توقف جنایت‌ها و بازگشایی گذرگاه‌ها قبل از وقوع فاجعه انسانی در غزه فشار وارد کنند تا اجازه ورود کمک برای بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار انسان محاصره شده در غزه که حدود ۲ میلیون نفر از آنها آواره هستند و با تکیه بر این کمک‌ها امرار معاش می کنند، داده شود.

کد خبر 6111963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha