۱ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۳۷

مهر در گزارشی بررسی کرد؛

وضعیت صعود و سقوط در لیگ دسته اول/ روزهای مرگ و زندگی گروه ۶+۳

وضعیت صعود و سقوط در لیگ دسته اول/ روزهای مرگ و زندگی گروه ۶+۳

در حالی که سه هفته به پایان رقابت های این فصل لیگ دسته اول فوتبال باقی مانده است، هنوز تکلیف تیم های صعود و سقوط کننده مشخص نیست تا جذابیت هفته های پایانی حفظ شود.

به گزاش خبرنگار مهر، لیگ دسته اول فوتبال کشور هفته‌های پایانی خود را سپری خواهد کرد و در صدر جدول، ۳ تیم خیبر خرم آباد، چادرملو اردکان و فجر سپاسی شیراز شانس صعود به لیگ برتر را دارند.

خیبر خرم آباد

در جدول رده بندی لیگ دسته اول، خیبر با ۳۱ بازی و ۷۰ امتیاز صدرنشین است و باید در ۳ دیدار پایانی خود به مصاف استقلال آبی پوش ملاثانی، آریو اسلامشهر و شهر راز شیراز برود. دیدار خیبر برای استقلال آبی پوش و شهر راز در خارج از خانه و دیدار برای آریو اسلامشهر در خانه است.

استقلال آبی پوش ملاثانی با ۳۶ امتیاز دوازدهم است و حضورش را در فصل آینده لیگ یک قطعی کرده است. آریو اسلامشهر هم با ۴۲ امتیاز هفتم است و در بهترین حالت می‌تواند جای سایپا را در رده پنجم در اختیار بگیرد. شهر راز شیراز هم با ۳۴ امتیاز در رده سیزدهم قرار دارد و احتمال کمی وجود دارد که در میان یکی از گزینه‌های سقوط به لیگ دسته دوم قرار بگیرد.

به این ترتیب خیبر خرم آباد برای آنکه بتواند فصل آینده در لیگ برتر حاضر شود باید به مصاف تیم‌هایی برود که نه شانسی برای صعود دارند و نه در میان گزینه‌های سقوط به لیگ دسته دوم قرار دارند. این مساله می‌تواند از یک سو کار را برای خرم آبادی‌ها راحت کند چرا که رقیبانش برای صعود یا بقا نمی‌جنگند. اما از سوی دیگر بدون استرس و با آرامش برابر رقیب قدرتمند خود به میدان خواهند رفت که می‌تواند کار را برای شاگردان رضا مهاجری سخت کند.

وضعیت صعود و سقوط در لیگ دسته اول/ روزهای مرگ و زندگی گروه ۹+۳

فجر سپاسی شیراز

فجر سپاسی در هفته‌های پایانی لیگ درخشان عمل کرد و در ۴ دیدار آخر خود به برتری رسید و در یازده دیدار آخر خود به ۹ پیروزی رسید و همین مساله باعث شد با ۳۱ بازی و ۶۷ امتیاز در رده دوم قرار بگیرد.

شاگردان مهدی رجب زاده اما کار راحتی را در دیدارهای باقی مانده نخواهند داشت چرا که یکی از دیدارهای این تیم برابر دیگر مدعی صعود یعنی چادرملو خواهد بود و باید میهمان این تیم باشد. پارس جنوبی جم و مس سونگون هم دیگر رقبای این تیم خواهند بود.

مس سونگون و پارس جنوبی جم با ۴۲ امتیاز در رده‌های هشتم و نهم قرار دارند و هر دو تیم برای ارتقای جایگاه خود و کسب رتبه پنجم جدول رقابت خواهند کرد.

چادرملو اردکان

این تیم اردکانی در حال حاضر با یک بازی کمتر نسبت به خیبر و فجر با ۶۳ امتیاز در رده سوم قرار دارد و در دیدارهای باقی مانده باید با مس کرمان، فجر سپاسی، شاهین بندرعامری و دریا بابل دیدار کند.

شاید بتوان گفت کار چادرملو نسبت به دو رقیب خود سخت‌تر باشد. علاوه بر دیدار فینال گونه با فجر سپاسی که می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در صعود تیم‌ها داشته باشد تیم‌های شاهین بندر عامری و دریا بابل در میان گزینه‌های سقوط به لیگ دسته دوم قرار دارند و دیدار برابر چادرملو حکم مرگ و زندگی را برای آنها دارد و بدون شک برای کسب امتیاز به آب و آتش خواهند زد.

مس کرمان هم با ۴۳ امتیاز در رده ششم قرار دارد و نمی‌خواهد با از دست دادن امتیاز در هفته‌های پایانی شانس رسیدن به رده پنجم را از دست بدهد.

وضعیت صعود و سقوط در لیگ دسته اول/ روزهای مرگ و زندگی گروه ۹+۳

تیم‌های سقوط کننده

در میان تیم‌هایی که گزینه سقوط به لیگ دسته دوم هستند هم ۶ تیم شهرراز شیراز، شهرداری آستارا، دریا بابل، شاهین بندر عامری، داماش گیلان و خوشه طلایی ساوه حضور دارند.

در این میان، شانس دریا بابل برای بقا که با ۲۱ امتیاز در انتهای جدول ۱۸ تیمی لیگ دسته اول قرار دارد کمتر از دیگر تیم هاست و در ۳ دیدار باقی مانده باید با شهرراز، پارس جنوبی و چادرملو دیدار کند و محکوم به کسب همه امتیازات ممکن است.

شهر راز هم که با ۳۴ امتیاز در رده سیزدهم قرار دارد برای بقا در لیگ به ۲ امتیاز نیاز دارد و بعید به نظر می‌رسد که در میان تیم‌ها سقوط کننده قرار بگیرد.

اما رقابت اصلی را شاهین بندر عامری، داماش، دریا و شهرداری آستارا برگزار خواهند کرد و باید تلاش کنند که خود را از مهلکه نجات دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان رقابت‌های این فصل دو تیم اول و دوم به طور مستقیم راهی رقابت‌های لیگ برتر خواهند شد و سه تیم پایانی جدول یعنی تیم‌های شانزدهم، هفدهم و هجدهم به لیگ دسته دوم فصل آینده (۱۴۰۴-۱۴۰۳) سقوط خواهند کرد.

کد خبر 6113815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha