۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۴۱

امام جمعه ابهر:

ابهری‌ها بزرگ‌ترین همراهی را با شهدای خدمت کردند

ابهری‌ها بزرگ‌ترین همراهی را با شهدای خدمت کردند

زنجان-امام جمعه ابهر گفت: مردم این شهرستان با حضور باشکوه در مراسم تشییع پیکر شهید قدیمی، بزرگ‌ترین همراهی را در تاریخ این منطقه از شهدای خدمت به انجام رساندند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سعید مرادپور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ابهر با بیان اینکه هفته‌ای که گذشت، هفته بسیار غم‌باری برای ملت ایران بود، افزود: حادثه تلخ شهادت رئیس‌جمهور و همراهان‌شان، حادثه‌ای بود که کام همه ملت ایران را تلخ کرد و موجی از غم و اندوه را در کشور به بار آورد.

وی با بیان اینکه مراسم باشکوه تشییع پیکر شهدای خدمت یک نقطه عطف در تاریخ ایران اسلامی است، اظهار کرد: تشییع شهدا نمادی از اتحاد، فهم عمیق، بصیرت عجیب، همدلی و یکپارچگی ملت ایران است.

خطیب نماز جمعه ابهر با بیان اینکه شهید آیت‌الله رئیسی حتی با شهادتش نیز خدمت بزرگی به مردم ایران کرد، متذکر شد: خاصیت خون شهید، نزدیک کردن و رقیق کردن دل‌ها است و به همین خاطر است که وقتی نام شهید می‌آید، اشک از چشمان انسان جاری می‌شود.

مرادپور با اشاره به مراسم تدفین و تشییع شهید بهروز قدیمی که یکی از همراهان رئیس‌جمهور بوده و در این حادثه به شهادت رسید، تصریح کرد: این مراسم یکی از نقاط عطف و اجتماعات بزرگ در تاریخ ابهر بود که جای قدردانی از این ملت و مردم شهیدپرور ابهر دارد.

امام جمعه ابهر با توضیح اینکه مردم ایران همواره با حضور در صحنه‌های مختلف انقلاب، هم جهانیان و هم مسؤولان را شگفت‌زده می‌کنند، یادآور شد: حضور مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب باعث امیدواری دوستان و یاس دشمنان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به برکت رهبر معظم انقلاب، زحمت‌کشان نظام و نیروهای امنیتی با اینکه در یک روز هم رئیس‌جمهور و هم وزیر امور خارجه را از دست دادیم، آرامش و امنیت در کشور حاکم است، اذعان کرد: در کنار قدردانی از تک‌تک کسانی که در برگزاری باشکوه این مراسم همکاری داشتند، قدردانی اصلی به مردمی می‌رسد که با حضور باشکوه خود، خستگی را از تن مسؤولان زدودند.

مرادپور با توضیح اینکه رئیس‌جمهور شهید ما حقیقتاً یک رئیس‌جمهور مکتبی شهادت‌طلب، ایثارگر، خستگی‌ناپذیر و به معنای واقعی کلمه جهادی بود، خاطرنشان کرد: باوجود همه تخریب‌ها، این شهید والامقام به این جهت که تنها هدفش خدمت به مردم بود، خم ابرو نیاورد.

وی با تاکید بر اینکه سیاستی که رئیس‌جمهور بنا نهاد، این بود که ایشان اجازه ندادند کلنگ پروژه جدیدی به زمین زده شود، ادامه داد: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام که از مطالبات بسیاری از مردم بود، یکی از اولویت‌های کاری رئیس‌جمهور شهید ایران اسلامی به شمار می‌رفت.

امام جمعه ابهر با یادآوری اینکه در دوران ریاست‌جمهوری شهید آیت‌الله رئیسی شاهد بازگشت واحدهای تولیدی بسیاری به چرخه تولید بودیم، گفت: ما طعم انتخاب صحیح را چشیده‌ایم، پس باید رئیس‌جمهوری انتخاب کنیم که در تراز رئیس‌جمهور شهیدمان باشد.

وی با تاکید بر اینکه مردم ما باید هوشیار باشند تا گول شعارهای انتخاباتی برخی از کاندیداها را نخورند، افزود: نباید اجازه دهیم کسانی که در این مدت رئیس‌جمهور شهید ما را آزردند و ایشان را تخریب کردند، خود را منتسب به ایشان کنند.

خطیب نماز جمعه ابهر با اشاره به اینکه وزیر امور خارجه ما نیز حقیقتاً در تراز جمهوری اسلامی ایران، سیاست خارجه ما را پیش می‌برد، بیان کرد: ایشان زبان گویای محور مقاومت، مردم غزه و کودکان فلسطین در جهان بود و رفاقت دیرینه با سردار سلیمانی داشته و در مکتب این شهید والامقام حرکت می‌کرد.

امام جمعه ابهر با تاکید بر اینکه آزمون بزرگی پیش روی ملت ایران قرار دارد، تصریح کرد: شهدای ما نیز نگران آزمون انتخابات هستند که ما چگونه از این آزمون خارج خواهیم شد.

مرادپور با تاکید بر اینکه یکی از شاخصه‌های اصلی شهید آیت‌الله رئیسی ولایت‌مداری ایشان بود، ادامه داد: ایشان نه در زبان بلکه قلباً و به طور واقعی ولایت‌مدار بود و همواره خود را سرباز ولایت می‌دانست.

وی با یادآوری اینکه سند تحول قوه قضائیه نیز یکی از یادگاری‌های ارزشمند شهید آیت‌الله رئیسی است، خاطرنشان کرد: ایشان با شهادت خود به مردم گفتند که ریاست‌جمهوری را نیز باید به گفتمان انقلاب اسلامی بازگرداند.

کد خبر 6117528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha