۵ خرداد ۱۴۰۳، ۰:۵۳

ادعای جدید محققان؛

مکمل های روغن ماهی خیلی به سلامت قلب کمک نمی کنند

مکمل های روغن ماهی خیلی به سلامت قلب کمک نمی کنند

یک مطالعه جدید نشان می دهد افرادی که به طور منظم مکمل های روغن ماهی مصرف می کنند ممکن است آنقدر که فکر می کنند به سلامت آنها کمک نکند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که استفاده منظم از مکمل‌های روغن ماهی می‌تواند خطر ابتلاء به بیماری قلبی و سکته را برای اولین بار در میان افرادی که از سلامت قلب خوبی برخوردار هستند، افزایش دهد.

با این حال، این مطالعه طولانی مدت همچنین نشان داد که روغن ماهی می‌تواند به کسانی که قلبشان در حال حاضر مشکل دارد کمک کند و به طور بالقوه پیشرفت مشکلات قلبی را کاهش دهد و خطر مرگ را کاهش دهد.

محققان دریافتند افراد سالمی که مکمل‌های روغن ماهی مصرف می‌کنند ۱۳ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلاء به فیبریلاسیون دهلیزی هستند، مشکلی در ریتم قلب که خطر حمله قلبی و سکته را افزایش می‌دهد.

نتایج نشان می‌دهد که آنها همچنین ۵ درصد افزایش خطر سکته مغزی داشتند.

تیم تحقیقاتی به سرپرستی دکتر «هولیانگ لین»، اپیدمیولوژیست از دانشگاه گوانگژو چین، نوشت: «یافته‌های ما نشان می‌دهد که در استفاده از مکمل‌های روغن ماهی برای پیشگیری اولیه به دلیل فواید و عوارض نامطلوب قلبی عروقی احتیاط کنید.»

اما در افراد مبتلا به بیماری قلبی موجود، استفاده منظم از روغن ماهی خطر حمله قلبی ناشی از فیبریلاسیون دهلیزی را تا ۱۵ درصد و خطر نارسایی قلبی منجر به مرگ را تا ۹ درصد کاهش داد.

محققان دریافت اسیدهای چرب امگا ۳ از غذا را توصیه می‌کنند و ساردین و ماهی آزاد بهترین منابع هستند.

روغن ماهی منبع غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ است که تصور می‌شود به سلامت قلب و مغز کمک می‌کند. محققان توصیه می‌کنند که افراد حداقل یک بار در هفته از ماهی‌های چرب مانند ماهی آزاد استفاده کنند.

محققان در یک نشریه خبری به این نتیجه رسیدند که «مطالعات بیشتری لازم است تا بفهمیم چرا روغن ماهی ممکن است برای افراد سالم مفید نباشد، اما برای افراد مبتلا به مشکلات قلبی مفید باشد.»

کد خبر 6117736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha