۷ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۰۰

بازگشت رویایی چگونه رقم خورد؛

تدابیر «اوسمار» کلید طلایی پرسپولیس شد/کدام بازیکنان گره‌گشا شدند

تدابیر «اوسمار» کلید طلایی پرسپولیس شد/کدام بازیکنان گره‌گشا شدند

سرمربی برزیلی تیم فوتبال پرسپولیس در نیمه دوم دیدار با استقلال خوزستان با تعویض برخی از بازیکنان و تغییر در جایگاه آنان در زمین باعث شد سرخپوشان بازی باخته را با بردی رویایی عوض کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال پرسپولیس در هفته بیست و هشتم لیگ برتر روز جمعه ۴ خرداد رو در روی استقلال خوزستان قرار گرفت و در حالی که نیمه اول را به این تیم با نتیجه ۳ بر صفر واگذار کرده بود اما در نیمه دوم توانست با به ثمر رساندن ۴ گل پیروزی در این بازی را از آن خود کند.

«اوسمار ویه‌را» سرمربی برزیلی تیم پرسپولیس با توجه به شکست سنگین تیمش در نیمه اول، با شروع نیمه دوم ۳ تغییر مهم در ترکیب تیمش انجام داد. او علی نعمتی را جایگزین فرشاد فرجی کرد، محمد خدابنده‌لو را به جای مسعود ریگی وارد زمین کرد و با خروج سروش رفیعی، وحید امیری گام به زمین گذاشت.

پرسپولیس که نیاز به گل در نیمه دوم داشت، خیلی هجومی کار را آغاز کرد. محمد خدابنده‌لو وظیفه چرخش توپ در میانه زمین را عهده دار بود و در مواقعی که محمدحسین کنعانی زادگان برای کمک به خط هجومی پرسپولیس جلو می‌کشید او جای خالی مدافع پرسپولیس را در کنار علی نعمتی پُر می‌کرد.

بیشتر سانترهای هوایی پرسپولیس در نیمه دوم از سمت چپ و جایی که اوستون ارونوف و عبدالکریم حسن حضور داشتند، انجام می‌شد که اکثر توپ‌ها را بازیکن قطری پرسپولیس روی دروازه استقلال خوزستان سانتر می‌کرد.

یکی از بازیکنانی که در نیمه دوم تلاش بسیار زیادی برای جبران اشتباهات خود در نیمه اول کرد، دانیال اسماعیلی فر بود. بر خلاف نیمه اول، اسماعیلی فر در نیمه دوم در نقش یک وینگر ظاهر می‌شد و از فضای خالی سمت راست نهایت استفاده را می‌برد و چند بار در موقعیت گلزنی قرار گرفت زمینه ساز گل پرسپولیس شد که به دلیل قرارگیری عیسی آل کثیر در منطقه آفساید این گل مورد پذیرش قرار نگرفت.

یکی از سورپرایزهای اوسمار برای نیمه دوم، استفاده از وحید امیری به عنوان بازیکن آزاد بود. امیری توانست در یک نیمه‌ای که در زمین حضور داشت، خط دفاع و هافبک استقلال خوزستان را به زحمت بی اندازد. او در دقیقه ۷۴ برای پرسپولیس پنالتی گرفت و در دقیقه ۸۶ با پاس بلند و در عمقی که برای عیسی آل کثیر فرستاد موجب گل تساوی بخش تیمش در این بازی شد.

حضور امیری همچنین باعث شد تا با حضور مهدی ترابی و اوستون ارونوف (دو بازیکن تاکتیکی) در زمین، مهارت این ۳ بازیکن برای بازیکنان استقلال خوزستان سخت‌تر شود و یک لحظه غافلگیری شاگردان پورموسوی باعث شد تا وینگر ازبکستانی گل پیروزی بخش تیمش را به ثمر برساند.

تدابیر «اوسمار» کلید طلایی پرسپولیس شد/کدام بازیکنان گره‌گشا شدند

تصویر بالا هماهنگی بین محمدحسین کنعانی زادگان و دانیال اسماعیلی فر را نشان می‌دهد که اگر تکل به موقع «داستانبک تورسونوف» نبود، اسماعیلی فر می‌توانست گل اول را برای پرسپولیس به ثمر برساند.

تدابیر «اوسمار» کلید طلایی پرسپولیس شد/کدام بازیکنان گره‌گشا شدند

در تصویر بالا دانیال اسماعیلی فر همانند یک وینگر با نفوذ به محوطه جریمه استقلال خوزستان و استفاده از فاصله به وجود آمده بین مدافعان تیم حریف، با پاسی زمینی عیسی آل کثیر را صاحب توپ می‌کند که به دلیل قرارگیری آل کثیر در منطقه آفساید این فرصت برای پرسپولیس از دست رفت.

تدابیر «اوسمار» کلید طلایی پرسپولیس شد/کدام بازیکنان گره‌گشا شدند

عبدالکریم حسن بارها با نفوذ خود از سمت چپ، توپ‌ها را روی دروازه استقلال خوزستان ارسال می‌کرد و وظیفه این کار در نیمه دوم به او سپرده شده بود.

تدابیر «اوسمار» کلید طلایی پرسپولیس شد/کدام بازیکنان گره‌گشا شدند

محمدحسین کنعانی زادگان در نیمه دوم نقش پررنگی در حملات پرسپولیس داشت و حتی در به ثمر رساندن گل چهارم این تیم، او روی پاسی که اسماعیلی فر برایش فراهم کرده بود به توپ ضربه زد و در ریباند، ارونوف موفق شد گل برتری را برای پرسپولیس به ثمر برساند.

کد خبر 6119628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha