۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۳۷

مصطفی کارخانه با مهر مطرح کرد:

تیم ملی والیبال زود تسلیم می‌شود/ نیاز به تقویت خودباوری داریم

تیم ملی والیبال زود تسلیم می‌شود/ نیاز به تقویت خودباوری داریم

دبیر کمیته فنی فدراسیون والیبال ضمن تشریح عملکرد تیم ملی در هفته نخست لیگ ملت‌ها، زود تسلیم شدن را ایراد بزرگ این تیم عنوان کرد و بر لزوم تقویت خودباوری میان بازیکنان تاکید کرد.

مصطفی کارخانه دبیر کمیته فنی فدراسیون والیبال در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره عملکرد تیم ملی در هفته نخست مسابقات لیگ ملت‌های والیبال گفت: تیم ملی در هفته اول چهار مسابقه پشت سرهم برگزار کرد و پس از پایان هفته اول، یک نمودار از عملکرد تیم ملی ایران به دست آمد که نشان می‌دهد تیم ملی بازی به بازی هماهنگ‌تر از قبل می‌شود. اگر سرمربی تیم ملی زودتر به ایران می‌آمد شرایط خیلی فرق می‌کرد و شناخت بیشتری از بازیکنان به دست می‌آورد.

وی افزود: البته با توجه به انتخابات فدراسیون والیبال طبیعی بود که روند انتخاب سرمربی کند پیش رفت. والیبال در آن زمان بلاتکلیف بود. عملکرد تیم ملی والیبال ایران در هفته اول نشان داد تیم ما نسبت به تیم‌های هم طراز خود در سرویس، دفاع و دریافت به خصوص برابر تیم‌هایی که سرویس‌هایی با ریسک بالا می‌زنند عقب‌تر است. درست است که رفته رفته در هر بازی شناخت سرمربی تیم بیشتر شد و بازیکنان هماهنگ کار کردند اما واقعیت این است که در برخی موارد خیلی ضعف داریم. یک زمانی در والیبال هر تیمی که خوب حمله می‌کرد پیروز میدان می‌شد، اما الان تیم‌ها علاوه بر حمله، دفاع خوبی هم دارند. اگر قرار باشد با تیم‌های بزرگ خودمان را بسنجیم باید بیشتر کار کنیم.

دبیر کمیته فنی فدراسیون والیبال عنوان کرد: ما اگر قرار باشد با تیم‌های مطرح دنیا رقابت کنیم باید ۲ برابر آن‌ها کار کنیم. اگر زمان اردوها بیشتر بود و سرمربی تیم ملی هم زودتر به تیم اضافه می‌شد، شرایط فرق می‌کرد. تیم ملی در هفته اول بازی به بازی بهتر شد و این نشان می‌دهد بازیکنان با آمادگی صد در صد پا به این مسابقات نگذاشتند. در حالی که مسابقات لیگ ملت‌های والیبال امسال با توجه به اینکه انتخابی المپیک هم محسوب می‌شود به مراتب نسبت به همه دوره‌های قبل سخت‌تر است. تیم باید در شرایط سختی قرار می‌گرفت، اردوها زودتر برگزار می‌شد و سرمربی تیم ملی هم زودتر به تیم اضافه می‌شد، تا الان نتیجه طور دیگری رقم می‌خورد.

کارخانه گفت: امیدوارم در هفته دوم شرایط تیم بهتر باشد و بازیکنان و اعضای کادر فنی دست به دست هم بدهند تا خوب نتیجه بگیریم. تیم ملی در بازی اول مقابل صربستان هماهنگی لازم را نداشت و کاملاً این موضوع مشهود بود. اما نباید به گذشته برگردیم، والیبال باید به جلو نگاه کند. ما در ورزش حرفه‌ای اصطلاحی به نام جبران کردن داریم. بازیکنان تیم ملی باید از حالا جبران کنند. کادر فنی زمان دارد که تیم را آسیب شناسی کند، بازیکنان هم باید تلاش خودشان را بیشتر کنند تا عیب و ایرادها برطرف شود.

وی اظهارداشت: درست است که تیم ملی مقابل آرژانتین باخت اما مردم از نحو والیبال بازی کردن بازیکنان راضی بودند و این خودش یک نقطه قوت است. باید بازیکنان ما تا آخرین لحظه بجنگند، متأسفانه یکی از ایرادهای بزرگ تیم ملی این است که زود تسلیم می‌شود. بازیکنان دو امتیاز را از دست می‌دهند، به فکر جبران و بازگشت آن نیستند. روحیه خودباوری باید در بازیکنان ایران تقویت شود که همین موضوع به بازیکنان و کادر فنی کمک کند. امیدوارم کامبک‌های تیم ملی در هفته دوم امیدوارکننده باشد.

کد خبر 6120254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • اصفهانی IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
      0 0
      بابا همه‌اش دو روزه سر مربی جدید اومده... مگه خُم رنگ رزیه؟ به خدا خُم رنگ رزی هم کمی تحمل می‌خواد. همین ژاپن که داره آتیش می‌سوزونه، چند سال توی سری خوردن از ایران را تحمل کرد و بعد شد این قیامتی که می‌بینید. همین که مثل فوتبال، رقیبت بحرین و قطر نیست، برو خدا را شکر کن!