۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۲۹

وزیر علوم:

نباید نوشتن مقاله را کم‌اهمیت جلوه داد

نباید نوشتن مقاله را کم‌اهمیت جلوه داد

وزیر علوم با انتقاد از تخریب تولید مقاله در کشور گفت:نوشتن مقاله برای ارتقای شاخص علمی کشور بسیار مؤثر است و نباید آن را کم‌اهمیت جلوه داد اما کنار مقاله باید اختراع و نوآوری مورد توجه باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی زلفی گل، در نشست وزرای علوم ادوار در شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره وضعیت شاخص‌های مختلف علم و فناوری در نقشه جامع علمی کشور گفت: برخی از چشم‌اندازهای نقشه جامع کشور نظیر رتبه علمی ایران در جهان برآورده شده است اما برخی از شاخص‌ها هم محقق نشده است.

وی در بررسی وضعیت علمی کشور بیان کرد: یکی از مؤلفه‌هایی که در رشد علمی کشور اثرگذار است تجهیز آزمایشگاه‌هاست در این زمینه با موافقت مقام معظم رهبری، اعتبار خوبی برای تجهیز آزمایشگاه‌ها در نظر گرفته شد.

وزیر علوم با انتقاد از تخریب تولید مقاله در کشور گفت: نوشتن مقاله برای ارتقای شاخص علمی کشور بسیار مؤثر است و نباید آن را کم‌اهمیت جلوه داد. اما کنار مقاله باید اختراع و نوآوری مورد توجه باشد نه این‌که نوشتن مقاله تخریب شود.

زلفی‌گل با قدردانی از وزرای ادوار مختلف برای بیان نکات کاربردی ادامه داد: این نکات کاربردی بسیار راهگشاست چراکه توأمان تخصص و تجربه است، این نکات و پیشنهاد در وزارت علوم مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر دستاوردهای علم و فناوری در کشور گفت: اگر دیر بجنبیم داشته‌هایمان را از دست می‌دهیم. اگر نتوانیم این ارثیه را به خوبی حفظ کنیم پس فرزند خلف نیستیم بنابراین لازم است که بیش از پیش برای حفظ داشته‌ها در حوزه آموزش عالی تلاش کنیم.

کد خبر 6120576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
      0 0
      کار از کار گذشته است معلوم بود اینطور خواهد شد در چند سال آینده باز هم نزولی خواهیم بود