۲۰ بهمن ۱۳۸۶، ۱۲:۳۸

مهم ترین رمز استمرار انقلاب اسلامی حفظ وحدت و اخوت دینی است

مهم ترین رمز استمرار انقلاب اسلامی حفظ وحدت و اخوت دینی است

مشهد - خبرگزاری مهر: استاندار خراسان رضوی گفت: مهم ترین رمز پیروزی، استمرار و درخشش انقلاب اسلامی در تمامی دنیا، حفظ وحدت کلمه و اخوت دینی است.

به گزارش خبرنگار مهر در تربت جام، محمد جواد محمدی زاده صبح امروز در نشست مشترک علمای اهل شیعه و سنت که در شهرستان تربت جام برگزار شد، رمز دستیابی به موفقیت را یکپارچگی و اخوت بین مسلمانان دانست و افزود: در قرآن کریم عموم مسلمانان به برادری و وحدت کلمه دعوت شده اند.

وی حفظ اخوت اسلامی را راهبردی استراتژیک برای حفظ وحدت و منافع مسلمانان و راه مقابله با توطئه های دشمنان برشمرد و افزود: وحدت بشری بدون در نظر گرفتن نژاد و فرهنگ انسانها، وحدت در ادیان توحیدی و توجه به مشترکات دینی است.

استاندار خراسان رضوی خاطر نشان کرد: همین اخوت اسلامی است که باعث شده ایران امروز با اکثریت جمعیت شیعه از کشورهای مانند فلسطین و افغانستان که اغلب جمعیت مسلمان آن اهل سنت هستند در مقابل زورگویی ها و ستمگری های استکبار جهانی دفاع کند. 

وی وحدت، یکپارچگی و اخوت اسلامی را اصلی ترین دلیل و مایه پیروزی انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد و بیان داشت: این وحدت اسلامی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران برای بسیاری از کشورهای مسلمان و غیر مسلمان جهان در راستای ظلم ستیزی به عنوان الگو مطرح شد و تاثیرات جهانی بسیار مهمی را نیز در پی داشت.

محمدی زاده گفت: در تمام طول تاریخ اسلام، هر زمان مسلمانان از دشمنان خود آسیب دیده اند به خاطر عدم وحدت و یکپارچگی اسلامی بوده، است.

وی اذعان داشت: هدف امام خمینی (ره) در انقلاب اسلامی ایران، تقویت و به نوعی زنده کردن مجدد اسلام و احقاق حقوق از دست رفته مظلومان ایران و جهان بود.

استاندار خراسان رضوی الگوی انقلاب اسلامی ایران در قانونگذاری را یکی از اصلی ترین مسائل پیوند دهنده مسلمانان دانست و گفت: احترام به فرقه ها و شاخه های مختلف اسلام، ایجاد حق انتخاب نماینده مجلس برای اقلیت های دینی، برگزاری نمازهای جمعه و جماعات برای اهل سنت، برپایی جشن های مختلف با حضور اهل شیعه و اهل سنت، ایجاد تمامی مسائل رفاهی و خدماتی برای تمامی مردم با ادیان و مذاهب مختلف از جمله خدمات بی شمار و بدون تبعیض نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی نقش علمای دینی و روحانیت شیعه و سنت در تبیین و خنثی سازی توطئه ها و دسیسه های تفرقه افکنانه دشمنان اسلام را مهم برشمرد و تاکید کرد: برپایی همایش های مشترک شیعه و سنت و تبادل افکار و نظرات یکی از مهم ترین مسائلی است که باید جهت وحدت هر چه بیشتر مسلمانان اعمال شود.

در این مراسم ائمه جمعه اهل تسنن و شیعیان تربت جام در سخنانی توجه به مشترکات دینی و حفظ وحدت ملی و انسجام اسلامی را در مقابل توطئه های دشمنان اسلام امری ضروری و مهم خواندند و بر حفظ وحدت به منظور پیروزی و درخشش هرچه بیشتر انقلاب اسلامی در همه عرصه ها تاکید کردند.

کد خبر 635604

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha