۱۵ فروردین ۱۳۸۳، ۱۵:۳۵

گزارش خبري مهر:

تروريسم اسراييل تا كي؟

تروريسم اسراييل تا كي؟

سرويس بين الملل خبرگزاري مهر: چند روز پس از ترور شيخ احمد ياسين رهبر معنوي حماس، شارون نخست وزير رژيم صهيونيستي به طور مستقيم ياسر عرفات و سيد حسن نصرالله رهبران تشكيلات خودگردان فلسطين و حزب الله لبنان را تهديد به مرگ كرد.

شارون: عرفات در امنيت نيست

شارون در مراسم جشن و پايكوبي يهوديان به مناسبت عيد فصح گفت: به عرفات و (سيد حسن) نصرالله توصيه نمي كنم كه احساس امنيت داشته باشند.

روزنامه هاي اسراييلي معاريو، يديعوت آهارونوت و هاآرتص با انتشار گزيده هايي از سخنان آريل شارون در شب جشن هاي عيد يهوديان(عيد فصح ) در پاسخ به سوالي كه آيا همانگونه شاوول موفاز وزير دفاع گفته ، عرفات و سيد حسن نصرالله هدف بعدي ترور اسراييل پس از ترور شيخ احمد ياسين هستند: گفت: عرفات و نصرالله مصون و ايمن نيستند.

شارون گفت نمي خواهد سخنان موفاز و يعالون را نقض كند اما هر كس كه شخصي را براي قتل اسراييلي ها بفرستد هدف ما خواهد بود. شارون، عرفات را مانعي در مقابل پيشبرد صلح خواند.

عرفات : شارون 13 بار خواست مرا بكشد اما ناكام ماند
ياسرعرفات رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين تاكيد كرد: شارون 13 بار براي كشتن وي تلاش كرده بود ولي هر بار ناكام ماند.
عرفات محاصره شده در رام الله و محصور شده توسط اطرافيان و محافظان مي گويد: از زماني كه شارون يك سرباز بود تا اكنون كه نخست وزير شده 13 بار براي ترور وي تلاش كرد كه تاكنون ناكام مانده است.

شارون در عيد يهوديان گفت : هر كس يك يهودي را بكشد يا شخصي را براي كشتن وي اعزام كند، هدف ترور اسراييليان قرار خواهد گرفت.

عرفات بيش از دو سال است كه در مقر تخريب شده خود در استانداري رام الله در كرانه باختري در محاصره ده ها تانك اسراييلي قرار گرفته است، اخيرا محاصره وي تشديد شد كه مسوولين فلسطيني تشديد محاصره وي را مقدمه اي براي انزوا وحذف وي خواندند.
                          

بركناري عرفات از قدرت:آرزوي مشترك صهيونيست ها ، برخي اعضاي دروني تشكيلات خودگردان فلسطين و سران عرب

عرفات تنها مورد انتقاد آشكار صهيونيست ها قرار ندارد و بركناري وي از قدرت تنها آرزوي تل آويو نيست بلكه حتي برخي وزرا و مسوولين تشكيلات خودگردان هم خواهان بركناري وي از قدرت شده اند و عمر سياسي وي را پايان رفته تلقي مي كنند.

در راس مخالفان ادامه حيات سياسي و حضور وي در قدرت، محمد دحلان وزير امنيت تشكيلات خودگردان است كه به طرز بي سابقه اي ياسر عرفات را موردانتقاد قرار داد و گفت ماموريت عرفات به پايان رسيده است.

دحلان در مصاحبه با يك روزنامه انگليسي با تاكيد بر لزوم تغيير رهبري تشكيلات خودگردان به صراحت اعلام كرد: مناطق تحت كنترل تشكيلات رو به نابودي است و اطرافيان رهبري فلسطيني ها به فساد كشيده شده اند.

دحلان ، مروان برغوثي را كه هم اكنون در بازداشت نظاميان اسراييلي به سر مي برد جانشين مناسبي براي عرفات دانسته و خواستار بكارگيري روش هاي جديد و ايجاد اصلاحات گسترده در ساختار تشكيلات خودگردان شده است.

دحلان از آن دسته افراد جوان در درون جنبش فتح است كه مخالف عرفات است و قائل به تشكيل يك دولت خودمختار فلسطيني زير چتر حمايتي اسراييل هستند.

چند روز پيش يك نشريه چاپ بيت المقدس به نقل از منابع اسراييلي از طرح محرمانه تل آويو براي حذف عرفات از قدرت پرده برداشت.

موضع دحلان و خواسته وي مبني بر لزوم كنار رفتن عرفات دقيقا عين خواسته سران صهيونيست است. به نوشته اين نشريه، طرح محرمانه براي حذف آرام عرفات از صحنه قدرت با دقت و برنامه ريزي حساس طي سه ماه اخير آماده شده است كه تنها شارون، موفاز و افسران بلندپايه نظامي اسراييل از اين طرح مطلع هستند و شارون تلاش مي كند تا موافقت واشنگتن را بدست آورد، بسياري از سران عرب هم چندان با بركناري عرفات از صحنه قدرت فلسطين مخالفت نمي كنند.

روزنامه الوطن عربستان هم پنج ماه پيش به نقل از منابع اروپايي نوشت: شمار زيادي از سران كشورهاي عربي در حقيقت هيچ تمايلي به باقي ماندن عرفات در قدرت ندارند و منتظر لحظه طرد وي از حكومت هستند.

شارون : تبعيد عرفات به نفع اسراييل نيست

شارون امروز در حالي مستقيما عرفات را به مرگ تهديد مي كند كه اكتبر گذشته (مهرماه 82) در گفتگو با يك روزنامه صهيونيستي تبعيد عرفات را به نفع اسراييل ندانسته بود.

شارون گفته بود: ارزيابي هاي ما از سالها پيش بر اين اساس بود كه تبعيد عرفات انديشه خوبي نخواهد بود، وزير امنيت داخلي اسراييل هم هفته گذشته گفته بود كه ترور ياسرعرفات در دستور كاري تل آويو نيست.

واكنش ها به تهديدهاي شارون

احمد قريع
 نخست وزير تشكيلات خودگردان نسبت به هرگونه اقدام صهيونيست ها براي ترور عرفات رئيس تشكيلات خودگردان هشدار داد.
در واكنش به تهديد مستقيم عرفات از سوي شارون، آمريكا  به اسراييل در مورد هرگونه آسيب رساندن به عرفات هشدار داد و سياست ترور اسراييل را غيرقابل قبول خواند. عرفات 74 ساله نزديك به 5 دهه است كه در متن مبارزات مردم فلسطين قرار دارد.

ريچارد آرميتاژ معاون وزير امور خارجه آمريكا گفته است كشورش به شارون ضرورت خودداري از هرگونه اقدامي كه منجر به بي ثباتي و بحراني شدن اوضاع منطقه مي شود ، متذكر شده است. 

وي  گفت : واشنگتن ترورهاي سياسي را تاييد نمي كند و آن را اقدامي غير قابل قبول كه در مقابل هر طرح صلح مانع تراشي مي كند، قلمداد مي كند.

فرانسه نيز اعلام كرده است كه عرفات نماينده منتخب ملت فلسطين است. انگليس هم سياست ترور اسراييل را تقبيح كرد. يك منبع در شوراي وزيران اتحاديه اروپايي هم عرفات را نماينده منتخب ملت فلسطين خوانده است.

با نگاهي به واكنش ها در قبال تهديد عرفات و اينكه اروپايي ها اولين طرفهايي بودند كه نسبت به ترور عرفات هشدار دادند اما هيچ نشاني از واكنش سران عرب ديده نمي شود.

اعراب كه نتوانستند بر سر برگزاري نشست تونس به توافق برسند و بر سر برگزاري مجدد آن اكنون دچار تشتت و اختلاف مواضع و آرا شده اند. به نوشته روزنامه البيان همين انفعال و تشتت در جهان عرب كه هيچ واكنش قاطعي در قبال ترور شيخ احمد ياسين از سوي اسراييل نشان نداد، شارون را براي اجراي ادامه سياست تروريستي خود گستاخ تر كرد.

ادامه حملات صهيونيستي در سايه تهديدهاي شارون

همزمان با تهديدهاي شارون بود كه پليس صهيونيستي به صحن مطهر مسجد الاقصي يورش برد و نمازگزاران فلسطيني را مورد ضرب وشتم و اهانت قرار داد.

در اين ضرب وشتم 4 فلسطيني زخمي و 12 تن بازداشت شدند، ديروز سه فلسطيني در رفح در نزديك غزه و بيت لحم در كرانه باختري به ضرب گلوله اشغالگران به شهادت رسيدند.

روزنامه هاي عرب: انفعال اعراب عامل افزايش خوي درندگي و تروريستي شارون شده است

روزنامه العرب اليوم اردن نوشت دستكم پس از 24 ساعت از فخر فروشي شارون در مقابل حزب ليكود كه گفت اسراييل تنها دولت دمكراتيك ميان اقيانوس اطلس و هند است، اعلام كرد هيچ مصونيتي براي عرفات وجود ندارد يعني اينكه عرفات هدف بعدي احتمالي ترور اسراييل پس از ترور شيخ ياسين است. همگان داستان جنايت هاي شارون را مي دانند شارون اكنون رها شده تا دست به هر جنايتي بزند بدون اينكه رقيب يا مانعي داشته باشد.

روزنامه عمان نيز نوشت شارون تمام خطوط قرمز را پشت سرگذاشته است و اوضاع فلسطين و منطقه را با تهديدهاي صريح و آشكار عرفات و ديگر رهبران فلسطيني به درجه بالايي از انفجار و بحران رسانده است.

روزنامه الوطن چاپ قطر نوشت: يورش نظاميان اشغالگر به صحن مبارك مسجد الاقصي و ضرب وشتم نمازگزاران فلسطيني و تبديل صحن مقدس مسجد الاقصي براي خالي كردن عقده هاي صهيونيستي تحريك آشكار احساسات تمام مسلمانان جهان است و اين يورش غيرقابل توجيه است وجهان اسلام بايد براي نجات مسجد الاقصي به پا خيزد.

چرا شارون، عرفات را تهديد كرد؟

كدام عامل باعث شد كه شارون پس از اقدام غيرانساني خود در ترور شيخ احمد ياسين رهبر معنوي حماس اكنون زبان به تهديد مستقيم رهبر تشكيلات خودگردان و دبيركل حزب الله لبنان بگشايد؟

سكوت محض و معناي دار جهان عرب و واكنش منفعلانه اعراب در مقابل ترور شيخ احمد ياسين، سكوت جامعه بين الملل، عدم وحدت و انسجام در ميان فلسطينيان، روشن نشدن واژه تروريسم و سوء استفاده از آن براي ترور افراد براي پيشبرد مقاصد سياسي و قدرت با حمايت هاي آشكار آمريكا از اسراييل كه حتي اجازه نداد قطعنامه اي نمايشي در محكوميت اقدام تل آويو در ترور شيخ احمد ياسين در شوراي امنيت به تصويب برسد.

شارون با درك حمايت كامل و تمام عيار آمريكا از خود هرگز از اجراي نقشه ترورهاي هدفمند خود عقب نشيني نمي كند، كما اينكه پيش از اجراي هر نقشه اي آن را با كاخ سفيد هماهنگ مي كند.

روزنامه البيان امارات نوشت: وقتي واكنش اعراب از حد محكوميت و تقبيح ترور شيخ ياسين فراتر نرود همين است كه انگيزه و رغبت آريل شارون را براي اجراي جنايت تروريستي جديد در حق سران فلسطيني و در راس آن ياسر عرفات رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين بيشتر مي كند و ديديم كه شارون بي شرمانه گفت: هيچ ضمانتي براي زنده ماندن عرفات وجود ندارد.

اين جمله معنايش اين است كه عرفات در راس ليست ترور صهيونيست ها قرار گرفته است كه شارون به دنبال اجراي آن است تا تمام نمادها و سمبل هاي فلسطيني كه از دهه هاي طولاني به خاطر پس گرفتن سرزمين غصب شده و آزاد سازي آن از چنگال اشغالگران صهيونيست مبارزه مي كردند را نابود كند و رهبري را روي كار آورد كه در مقابل تمام شرايط و خواسته هاي آريل شارون تسليم شود و صلحي را كه او مي خواهد، قبول كند. نه صلح براساس قوانين مشروع بين المللي.

به موازات چنين تهديدهايي نظاميان اشغالگر به اقدامات خصمانه خود ادامه مي دهد، كه آخرين آن يورش به صحن مبارك مسجد الاقصي و ضرب وشتم نمازگزاران فلسطيني بود.

به نوشته اين روزنامه ، بديهي است كه اسراييل يك توطئه و نقشه روشن براي بحراني كردن اوضاع منطقه يا ايجاد وضع جديد دارد تا از آن فضاي بين المللي كه ازجنايات دشمن صهيونيست چشم فروبسته و به آن مصونيت عليه محكوميت جنايات نازيستي آن داده است.

به اعتقاد اين روزنامه عرب زبان، جامعه بين الملل هم بايد در مقابل اين گاو خشمگين كه جز زبان خون چيزي نمي فهمد، فورا وارد مداخله شود و براي دور كردن منطقه از شبح انفجار كامل كه در صورت وقوع خشك و تر را مي سوزاند و هيچ كس را مستثني نخواهد كرد، خط قرمز كشيده و با اعمال فشار حقيقي برشارون، وي را به اجراي قطعنامه هاي بين المللي و نقشه راه وادار كند.

جهان عرب نبايد تسليم اين حالت ضعف و انفعال موجود شود و قدرت خود را براي توقف نقشه هاي جنايتكارانه شارون تروريست بازيابد و به وي متذكر شود كه منطق قدرت و خشونت به او اجازه نخواهد داد كه شروط و اراده خود را بر ديگران تحميل كند.

کد خبر 67838

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha