۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۷، ۱۳:۰۹

بازداشت 4 عضو حزب مسعود بارزانی در ترکیه

نیروهای امنیتی ترکیه چهار نفر از اعضای سرویس اطلاعاتی حزب دموکرات کردستان عراق(KDP) به ریاست مسعود بارزانی را دستگیر کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه زمان،به زمان این اقدام اشاره ای نشده است؛ این چهار نفر در عملیاتی در شهر " اولودر" در استان "سیرناک" واقع در منطقه جنوب غربی آناتولی دستگیر و بازداشت شدند. نیروهای سازمان اطلاعات ملی و فرماندهی ژاندارمری ترکیه در سیرناک این عملیات را آغاز کردند.

این افراد از طریق عکسها و یادداشتهایی مربوط به نیروهای نظامی در این منطقه دستگیر و سپس بازداشت شدند. این چهار نفر متهم هستند که اطلاعات نظامی ترکیه را در ازای دریافت پول به سرویس اطلاعات حزب دموکرات کردستان عراق به ریاست مسعود بارزانی(رئیس اداره محلی منطقه کردستان عراق) منتقل می کردند.

آنها همچنین به جاسوسی نظامی متهم شده اند و مقامهای ترکیه همچنان در حال انجام تحقیقاتی درباره این مسئله هستند که آیا آنها به حزب کارگران کردستان ترکیه ( پ.ک.ک) نیز ارتباط دارند یا خیر.

ترکیه، کردهای عراق را به حمایت از جدایی طلبان پ.ک.ک متهم می کند. سفر هیئت ترک به کردستان عراق در هفته گذشته در حالی انجام شد که در روزهای گذشته، شاهد حملات جنگنده های ارتش ترکیه به مواضع حزب کارگران کردستان در شمال عراق بودیم.

 

کد خبر 682213

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha