۲۵ مرداد ۱۳۸۷، ۱۲:۲۲

هری پاتر ششم تابستان سال آینده به سینماها می‌آید

هری پاتر ششم تابستان سال آینده به سینماها می‌آید

تاریخ اکران "هری پاتر و شاهزاده دورگه"، ششمین فیلم از مجموعه فیلم‌های هری پاتر، از نوامبر امسال به روز 17 ژوئیه 2009 تغییر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، خبرگزاری رویترز اعلام کرد انتظار می‌رود تصمیم روز پنجشنبه مدیران استودیو برادران وارنر برای تعویق هشت ماهه اکران "هری پاتر" ششم به کارگردانی دیوید ییتس بریتانیایی میلیون‌ها نفر از علاقمندان ماجراهای جادوگر جوان و مدرسه جادوگری هاگوارتز را در چهار گوشه دنیا ناامید کند.

این در حالی است که پخش آنونس‌های تبلیغاتی "هری پاتر و شاهزاده دورگه" در سینماها از هفته گذشته آغاز شده و با توجه به تعویق اکران فیلم به نظر می‌رسد پخش آنها متوقف شود. پنجمین قسمت هری پاتر با نام "هری پاتر و محفل ققنوس" ساخته ییتس بیش از یکسال پیش و تابستان 2007 اکران شد.

هری پاتر و محفل ققنوس

استودیو برادران وارنر که شاخه‌ای از شرکت رسانه‌ای تایم وارنر است، دلیل تغییر زمان اکران "شاهزاده دورگه" را از پاییز امسال به تابستان سال آینده استفاده از ظرفیت اکران تابستانی ذکر کرده است. بیش از 40 درصد درآمد سالانه استودیوهای هالیوودی از اکران فیلم‌ها مربوط به فصل تابستان است.

از پنج فیلم اکران شده هری پاتر تا امروز قسمت‌های اول، دوم و چهارم در فصل پاییز و قسمت‌های سوم و پنجم فصل تابستان روی پرده سینماهای دنیا رفته‌اند. نکته جالب اینکه قسمت‌های اول و پنجم به ترتیب پرفروشترین فیلم‌های هری پاتر بوده‌اند و مدیران وارنر انتظار دارند اکران تابستانی به نفع فیلم ششم باشد.

تغییر زمان اکران "شاهزاده دورگه" تاثیری بر زمان تولید و اکران آخرین فیلم این مجموعه بر اساس کتاب‌های جی. کی. رولینگ نخواهد گذاشت و "هری پاتر و حفره‌های مرگبار" در دو قسمت روی پرده سینماها می‌رود. زمان تعیین‌شده برای اکران قسمت اول فیلم هفتم نوامبر 2010 و قسمت دوم مه 2011 است.

دانیل رادکلیف، روپرت گرینت و اما واتسن بازیگران ثابت سری فیلم‌های مجموعه هری پاتر بوده‌اند و از دیگر کارگردانان این فیلم‌ها می‌توان به کریس کلبموس، آلفونسو کوارون و مایک نیوئل اشاره کرد.

کد خبر 733186

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha