۲۹ شهریور ۱۳۸۷، ۱۱:۲۶

تحولات امنیتی عراق/

حمله خونین مردان مسلح به یک خانواده/ افزایش تلفات سقوط بالگرد آمریکایی

حمله خونین مردان مسلح به یک خانواده/ افزایش تلفات سقوط بالگرد آمریکایی

رسانه ها از افزایش تلفات حادثه سقوط یک فروند بالگرد ارتش آمریکا در بصره،حمله خونین مردان مسلح به اعضای یک خانواده عراق و بازداشت دو مرد مسلح در موصل و 13 فرد مظنون در مناطق شمالی عراق خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری اصوات العراق، سرتیپ خالد عبدالستار سخنگوی رسمی عملیات نینوا گفت : نیروهای امنیتی عراق روز پنجشنبه دو مرد مسلح را بازداشت کردند که یکی از آنها لباس زنانه پوشیده و کمربند انفجاری به خود بسته بود؛ این افراد به هنگام تیراندازی به یک گشتی پلیس در غرب موصل بازداشت شدند.

از سوی دیگر، یک منبع امنیتی از زخمی شدن دو عضو شوراهای بیداری در شمال بغداد بر اثر انفجار بمب خبر داد.

مردان مسلح نیز شب گذشته در حمله به منزل یک خانواده عراقی در منطقه الیابسات واقع در غرب موصل، دو عضو خانواده را کشته و چهار نفر دیگر را زخمی کردند.

از سوی دیگر، یک منبع پلیس در استان نینوا از زخمی شدن 9 نفر بر اثر انفجار دو بمب در شهر تلعفر (در 60 کیلومتری موصل) خبر د اد.

نیروهای چند ملیتی نیز روز پنجشنبه از بازداشت 13 مظون به ارتباط با شبکه القاعده را در عملیاتی در مناطق شمالی عراق بازداشت کردند.

از سوی دیگر، ارتش آمریکا، تاکید کرد در حادثه سقوط یک فروند بالگرد شنوک آمریکایی در 100 کیلومتری غرب بصره که بدترین حادثه برای نظامیان آمریکایی در سال جاری میلادی به شمار می رود، هفت نظامی کشته شدند.

به گزارش پایگاه خبری نهرین، این بالگرد به همراه فروند دیگر از بالگردهای ارتش آمریکا از کویت به عراق بازمی گشت.

ارتش آمریکا به علت سقوط این بالگرد اشاره ای نکرده است.

به گزارش این پایگاه خبری، روز چهارشنبه نیز بیش از 9 انفجار شامل انفجار دو خودروی بمب گذاری شده و چند بمب دست ساز در بغداد بود که دست کم 13 کشته و بیش از 50 زخمی به جا گذاشت.

کد خبر 752180

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha