۶ مهر ۱۳۸۷، ۱۰:۲۷

در گفتگو با مهر عنوان شد:

80 میلیون دلار صرف تکمیل طرح توسعه بندر بوشهر شده است

80 میلیون دلار صرف تکمیل طرح توسعه بندر بوشهر شده است

بوشهر - خبرگزاری مهر: مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: جهت تکمیل طرح توسعه بندر بوشهر 80 میلیون دلار اعتبار هزینه شده است.

محمد راستاد در گفتگو با خبرنگار مهر در بوشهر با بیان اینکه با به بهره برداری رسیدن طرح توسعه بندر بوشهر ظرفیت تخلیه و بارگیری این بندر از7/2میلیون تن به 2/4 میلیون تن افزایش پیدا خواهد کرد، گفت: طرح توسعه بندر بوشهر به پایان رسیده و قابیلت پهلوگیری کشتی های با تناژ بالای 30 هزار تن را دارد.

وی اظهار داشت: طرح توسعه بندر بوشهر در حال حاضر عملا به بهره برداری رسیده و مراحل اجرایی تکمیل آن دنبال می شود و در مرحله بهره برداری آزمایشی است.

راستاد تصریح کرد: این طرح شامل 388 متر اسکله کانتینری با عمق 12 متر که حجم مواد لایروبی شده در این طرح 13 میلیون متر مکعب بوده و 12 هکتار نیز زمین استحصال شده است.

وی با اشاره به اینکه طول اطاله موج شکن 850 متر بوده ، اضافه کرد: 49 درصد اجرای این طرح شامل لایروبی به عهده پیمانکار هلندی بوده که میزان قرارداد با این شرکت هلندی نیز 40 میلیون دلار بوده است و 51 درصد از طرح نیز شامل اسکله و موج شکن را پیمانکار داخلی اجرا کرده است.

راستاد در ادامه با اشاره به این که طی پنج ماهه سال جاری تخلیه کالاهای غیر نفتی در بنادر استان 8/21درصد رشد داشته است، بیان داشت: همچنین طی همین مدت 800 هزار تن مواد نفتی و فله مایع که 24 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته در بنادر بوشهر تخلیه و بارگیری شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت اضافه کرد: در کل میزان تخلیه و بارگیری در بندر بوشهر طی مدت یاد شده یک میلیون و 509 هزار و 992 تن کالا بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 2/22 هزار و 884 تن کالای غیر نفتی که به ترتیب 63 و 11 درصد نسب به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در پنج ماه نخست سال جاری سوانح دریایی با وجود اینکه طبق برنامه 30 درصد باید کاهش پیدا می کرد این میزان به 56 درصد رسیده است.

وی اضافه کرد: جهت رسیدن به این هدف فاکتورهایی همچون بازرسی فنی شناورها، تجهیز شناورها به تجهیزات ناوبری، برنامه های آموزشی و استاندارذ کرذن پرسنل و ایجاد ایستگاه های تجسس و نجات رعایت شده است .

وی اخذ سیستم مدیریت یکپارچه IMS را از دیگر دستاوردهای بندر بوشهر عنوان کرد و اظهار داشت: جلب رضایت مشتریان از طریق ارتقا کیفیت و به حداقل رساندن ریسکهای قابل پیش بینی از اهداف دریافت این مجوز بوده است.

کد خبر 754660

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha