۳ آذر ۱۳۸۷، ۱۳:۲۴

در نشست خبری عنوان شد/

اعلام نامزدهای نهایی جایزه خورشید / تقدیر از یک شاعر زن پیشکسوت

اعلام نامزدهای نهایی جایزه خورشید / تقدیر از یک شاعر زن پیشکسوت

دبیر جایزه شعر "خورشید" با اعلام اینکه برنده اصلی این جایزه انتخاب شده، از معرفی وی در روز اختتامیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سپیده جدیری دبیر جایزه شعر "خورشید" در نشست خبری این جایزه که صبح امروز برگزار شد، با بیان اینکه 64 عنوان کتاب شعر منتشره توسط شاعران زن در سال 86 ، تا آخر تیرماه (مهلت پایانی ارسال آثار) به دبیرخانه این جایزه ارسال شده، گفت: آثاری که از شاعران زن ایرانی در سال 86 چاپ شده، کمی بیش از این و در حدود 80 عنوان است. در این دوره و پس از بررسی اولیه، 17 عنوان کتاب مورد داوری قرار گرفت.

جدیری از مشخص شدن نامزدهای نهایی این جایزه خبر داد و گفت: کتاب‌های "به وقت البرز" (مهرنوش قربانعلی)، "پائیز تا زانوایت خواهد رسید" (ندا کامیاب)، "پیانو" (مریم جعفری آذرمانی)، "سخن می گویی کلمه‌ها در من آزاد می شوند" (مینا دستغیب)، "صدایت را برایم ترجمه کن "(هما فاضل)،" فقط همین نیست "(منیره پرورش) و "می‌خواهم بچه‌هایم را قورت بدهم" (رویا زرین) نامزدهای نهایی این جایزه‌اند که توسط هیئت داورانی شامل بنفشه حجازی، آزیتا قهرمان، رویا تفتی، پگاه احمدی و مهری جعفری داوری شده‌اند.

جایزه جشنواره شعر"خورشید" شامل لوح تقدیر، تندیس و5 سکه بهار آزادی است. همچنین از 7 نامزد نهایی نیز با اهدای لوح و تندیس تقدیر خواهد شد. جایزه امسال شعر زنان ایران از یک شاعر زن پیشکسوت نیز تقدیر خواهد کرد.

دبیر جایزه شعر زنان ایران همچنین با اشاره به بحث‌هایی که در مورد این جایزه درگرفته بود، گفت: انگیزه اصلی ما در برگزاری این جایزه، ایجاد فرصتی برای رقابت شاعران زن و معرفی آنها به جامعه ادبی است. ما می‌خواستیم همانند دیگر جوایز شعری ویژه زنان در جهان از جمله جایزه اورنج و جایزه شعر بارنارد، این جایزه را برگزار کنیم تا تشویقی برای زنان شاعر ما باشد.

فریده فرهادی (رئیس بیمارستان الغدیر)، فاطمه حقی (جراح و متخصص بیماری‌های چشم) و اعظم پاکی (دبیر بازنشسته آموزش و پرورش) از جمله حامیان این جایزه‌اند.

کد خبر 788277

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha