۱۰ آذر ۱۳۸۷، ۱۱:۲۲

مراسم سالگرد شهادت آیت الله مدرس در کاشمر برگزار شد

مشهد - خبرگزاری مهر: به مناسبت فرا رسیدن دهم آذرماه مصادف با هفتاد و یکمین سالگرد شهادت آیت الله سید حسن مدرس، مراسم شبی با قرآن در محل آرامگاه شهید مدرس در شهرستان کاشمر برپا شد.

به گزارش خبرنگار مهر در کاشمر شامگاه دیروز در این مراسم که همزمان با شب شهادت شهید مدرس برگزار شد، جمع کثیری از علاقمندان و قاریان قرآنی همچنین اعضای جلسات قرائت قرآن شهرستان کاشمر حضور داشتند و تعدادی از قاریان برجسته شهرستان کاشمر به قرائت قرآن پرداختند.

آیت الله سید حسن مدرس، هفتاد و یک سال پیش در دهم آذرماه 1316 در دوران اختناق رضاخانی به دستور وی در شهرستان کاشمر به شهادت رسید و مردم کاشمر طی سالیان متمادی از ایشان با عنوان " آقای شهی" تجلیل کرده و هم اینک آرامگاه این شهید همچون دیگر اماکن متبرکه شهرستان کاشمر مورد توجه و زیارتگاه مردم این شهرستان است.

مدیریت زیارتگاه شهید مدرس با حکم حضرت امام خمینی (ره) و نیز مقام معظم رهبری به تولیت آستان قدس رضوی واگذار شده است که این مجموعه پس از انقلاب توسعه گسترده ای یافته و هم اکنون به عنوان یک مجموعه فرهنگی با امکاناتی چون کتابخانه و زائرسرا و ... به فعالیت فرهنگی و مذهبی در شهرستان کاشمر مشغول است.

کد خبر 792195

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha