۱۳ آذر ۱۳۸۷، ۱۴:۲۰

همایش حج و تقریب مذاهب اسلامی در مکه برگزار شد

نوزدهمین همایش حج و تقریب با عنوان "منشور وحدت از دیدگاه کتاب و سنت" با همکاری بعثه مقام معظم رهبری و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی دیروز در مکه مکرمه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر ، آیت الله محمد محمدی ری شهری نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در افتتاحیه همایش " حج و تقریب" بر ضرورت وحدت جهان اسلام در مقابله با استکبار جهانی و چالشهای فراروی امت اسلامی تأکید کرد.

در ادامه مولوی اسحاق مدنی رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نیز با بیان سیر تأسیس این مجمع، رویکرد اصلی مجمع را اتحاد مسلمانان جهت منافع و حفظ کیان اسلام دانست و گفت: اگر چه امروز دشمنان اسلام با تبلیغات وسیع علیه عزت و وحدت مسلمانان فعالیت می کنند اما دردناک تر این است که عده ای به اسم مسلمانان  و در داخل بر طبل اختلاف افکنی می کوبند و عاقبت کار رادر نظر نمی گیرند.

وی افزود: امروز بیش از هر زمان دیگری جهان اسلام در مقابله با مشکلات پیش رو به وحدت و اتفاق نظر در مقابله با دشمنان اسلام نیازمند است.

شیخ محمد یزبک رئیس بعثه حج حزب الله لبنان نیز گفت: برای حفظ وحدت  و دفاع در مقابل دشمن واجب است سلاح حزب الله بماند و سینه دشمن را هدف بگیرد تا عزت و کرامن مسلمین حفظ شود.

وی افزود: آمریکا و اسرائیل در تابستان سال 2006 با حمله به لبنان خواستند اراده مقاومت را نابود کرده و هیچ امیدی برای وحدت جامعه اسلامی باقی نگذارند اما به فضل الهی مقاومت لبنان با شکست دشمن اسرائیلی در دلهای امت اسلامی وارد شد.

عضو شورای عالی حزب الله لبنان گفت: حزب الله با برخورداری از پشتوانه معنوی و تفکر هرگز شکست نخواهد خورد.

در همایش منشور وحدت از دیدگاه کتاب و سنت ششصد تن از علما و اندیشمندان جهان اسلام از 20 کشور جهان از جمله ایران ، آلمان ، ترکیه ، عراق و زائران شیعه و اهل سنت شرکت داشتند.

کد خبر 794520

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha