۲۴ آذر ۱۳۸۷، ۱۴:۲۳

تغییر آئین‌نامه اکران ـ 2 /

افزایش بیش از حد سقف اکران به ضرر سینما است

افزایش بیش از حد سقف اکران به ضرر سینما است

رئیس شورای عالی تهیه‌کنندگان سینما کاهش تعداد مخاطبان سینما را ناشی از پائین بودن سقف اکران نمی‌داند و معتقد است افزایش بیش از اندازه این سقف به سینما آسیب می‌رساند.

سیدغلامرضا موسوی درباره فعالیت‌هایی که در زمینه تصحیح شیوه اکران فیلم‌های سینمایی انجام می‌شود به خبرنگار مهر گفت: شورایی مرکب از نمایندگان شورای عالی تهیه و توزیع‌کنندگان فیلم، نماینده کانون کارگردانان، انجمن سینماداران، هیئت مدیره خانه سینما و اعضای اداره کل نظارت و ارزشیابی جلساتی را برای بازنگری نحوه نمایش فیلم‌های سینمایی تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه در نتیجه این جلسه‌ها سقف اکران فیلم‌ها چندان افزایش نخواهد یافت گفت: این شورا بر اساس آمار و ارقام شیوه نمایش فیلم‌های سینمایی و وجود حد 18 سالن را برای نمایش فیلم مورد بررسی قرار می‌دهد و بعید می‌دانم در حاصل این جلسات تعداد سالن‌های نمایش فیلم‌ها چندان افزایش پیدا کند.

این تهیه‌کننده سینما در ادامه افزود: کمبود سالن‌های سینما مسئله‌ای است که همچنان سینماگران ما با آن دست به گریبان هستند و در این شرایط نمی‌توان تقسیمی ناعادلانه داشت و تعداد زیادی سالن را فقط به یک فیلم اختصاص داد.

موسوی ادامه داد: تعداد فیلم‌های یکسال سینمای ایران مشخص است و از سوی دیگر برای اکران آنها تعداد معدودی سالن داریم. افزایش بیش از حد سینماهای نمایش‌دهنده فیلم‌ها با توجه به کمبود سالن می‌تواند مشکلات جدی برای سینمای ایران داشته باشد.

رئیس شورای عالی تهیه‌کنندگان سینما گفت: مخاطب امروز می‌تواند از شبکه نمایش خانگی به راحتی به فیلم‌ها دسترسی پیدا کند. این روزها با عرضه هر فیلم در 500 هزار نسخه، اگر هر فیلم را پنج نفر ببینند، 5/2 میلیون نفر به تماشاگران فیلم‌ها اضافه می‌شود.

وی گفت: با توجه به تورم جهانی باید 2000 سینمای مجهز داشته باشیم، در حال حاضر فقط 50 سینما با کیفیت مناسب داریم و این آمار نشان می‌دهد به چه دلیل کاهش مخاطب داریم. افزایش 10 برابر تعداد مخاطبان سالن‌های بازسازی‌شده دلیلی است بر این مدعا.

کد خبر 800264

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha