۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۸، ۱۶:۲۰

مددجویان زندان اراک نیازمند مکان ویژه برای درمان هستند

مددجویان زندان اراک نیازمند مکان ویژه برای درمان هستند

اراک - خبرگزاری مهر: مدیر‌کل زندان‌های استان مرکزی به مشکلات اعزام مددجویان به مراکز درمانی سطح شهر اراک اشاره کرد و خواستار اختصاص اتاق یا مکان ویژه برای نگهداری مددجویان در یکی از بیمارستان‌ها و یا مراکز درمانی شد.

به گزارش خبرنگار مهر در اراک سعید آقا‌صادقی ظهر دوشنبه در دیدار و بازدید مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی از ندامتگاه مرکزی اراک، بهبود و ارتقای سلامت مددجویان را اولین گام در اصلاح و تربیت آنان عنوان کرد و افزود: سیاست‌ سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور تامین خدمات بهداشتی و درمانی برای زندانیان است.  

وی تصریح کرد: توجه به سلامت زندانیان نه تنها باعث صرفه جویی اقتصادی می شود بلکه انسان‌هایی قدرتمند و کارآمد را پرورش می دهد.

وی اظهار داشت: تامین بهداشت و پیشگیری از بیماری با اجرای برنامه‌ها، تامین درمان و بازتوانی مددجویان با ارائه خدمات رایگان در داخل زندان و در صورت نیاز اعزام به مراکز خارج از زندان، مبارزه با سوء مصرف مواد و پیشگیری از بیماری‌های پرخطر مهمترین وظایف بهداشت و درمان اداره کل زندان‌های استان در زمینه بهداشت زندانیان است.

مدیرکل زندان‌های استان مرکزی نیز یکی از دغدغه‌های این اداره کل را تکمیل دوره درمان زندانیان تحت پوشش طرح متادون ‌درمانی در زمان استفاده از مرخصی و یا بعد از آزادی عنوان کرد و گفت: باید مرکز مراقبتی ‌برای ادامه و تکمیل دوره درمان مددجویان بعد از خروج زندانیان تجهیز و زیرپوشش این طرح قرار گیرند. 

مجید رمضانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان مرکزی نیز گفت: رفع نیازهای درمانی و بهداشتی اداره کل زندان‌های استان مرکزی در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار خواهد گرفت.

کد خبر 876500

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha