۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۸، ۱۵:۱۳

جانشین معاونت اطلاعات ارتش درگذشت

امیر سرتیپ جانباز فریبرز ماهریان، جانشین معاونت اطلاعات ارتش جمهوری اسلامی ایران روز گذشته (20 اردیبهشت) بر اثر عارضه قلبی در بیمارستان قلب تهران دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرحوم امیر سرتیپ ماهیران از جمله فرماندهان موثر در هشت سال دفاع مقدس بود که به مدت 68 ماه به طور مداوم در مناطق عملیاتی و جبهه های نبرد حق علیه باطل شرکت کرد. او در مقاومت 35 روزه دانشجویان دانشگاه افسری ارتش در خرمشهر، سومار،نفت شهر و عملیات های خیبر، بیت المقدس، فتح المبین و مرصاد حضوری فعال و ایثارگرانه داشت.

وی متولد سال 1340 در شهر تهران بود و در سال 56 به استخدام ارتش درآمد و پس از پایان دوره دانشکده افسری، دوره های مقدماتی و عالی توپخانه را نیز با موفقیت پشت سر گذاشت.

او همچنین در دانشگاه عالی دفاع ملی ستاد کل نیروهای مسلح در مقطع دکترا مشغول به تحصیل بود.

از مشاغلی که امیر سرتیپ ماهریان در طول دوران خدمت بر عهده داشت می توان به فرماندهی آتشبارهای توپخانه وجانشین معاونت اطلاعات ارتش اشاره کرد.

وی در سال 1363 در منطقه عملیاتی خیبر مجروح و به درجه جانبازی نائل شد.

امیر ماهریان به مدت سه سال در سه مرحله به علت رشادت در مناطق عملیاتی و عملیات های مختلف به ارشدیت دست یافت.

وی به مدت سه سال نیز به عنوان وابسته نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در کشور ارمنستان فعال بوده و در عرصه های مختلف اطلاعاتی تلاش چشمگیری داشت.

پیکر مرحوم امیر سرتیپ جانباز فریبرز ماهریان صبح دوشنبه از مقابل ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور خانواده، فرماندهان، کارکنان و جمعی از مردم شریف تهران تشییع و در آستانه امامزادگان عینعلی و زینعلی (بالاتر از میدان پونک) به خاک سپرده شد.

مجلس ختم آن مرحوم روز چهارشنبه 23/2/88 از ساعت 15:30 تا 17:30 در مسجد امام علی (ع) واقع در فلکه دوم شهران منعقد است. مراسم هفتم وی نیز روز دوشنبه 26/2/88 از ساعت 17 تا 19 بر سر مزار آن مرحوم برگزار می شود.

کد خبر 876537

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha