۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۸، ۱۲:۱۱

به دلیل تقارن با انتخابات/

نشست "چهره‌های تقریبی کشور" به تعویق افتاد

برگزاری سومین نشست علمی "چهره‌های تقریبی علمای شیعه و سنی کشور" به دلیل تقارن با انتخابات به تعویق افتاد و متعاقب آن مهلت ارسال آثار به این نشست که در استان گلستان برگزار می‌شوند نیز تمدید شد .

به گزارش خبرگزاری مهر، سومین نشست علمی چهره‌های تقریبی علمای شیعه و سنی و نویسندگان و نخبگان و شخصیتهای تقریبی حوزوی و دانشگاهی که قرار بود  12 خرداد ماه برگزار شود، به علت تقارن آن با انتخابات ریاست جمهوری به تعویق افتاد و به همین دلیل مهلت ارسال آثار نیز تمدید شده است .

تا کنون بیش از 80 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.

وحدت از دیدگاه قرآن ، روایات و عقل ، نقش حوزه و دانشگاه در تحکیم و تعمیق وحدت، شیوه‌های استکبار جهانی در عدم تحقق اتحاد بین مسلمین، آسیب‌شناسی و ریشه‌یابی عوامل تفرقه در بین مسلمین ، نقش جمهوری اسلامی در بیداری جهان اسلام و اتحاد مسلمین، راههای تعامل بین پیروان مذاهب اسلامی ، وحدت از دیدگاه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری از جمله موضوعات پیش بینی شده برای این نشست هستند .

سیره و نقش علمای اسلام در تحکیم تقریب وحدت امت اسلامی، ارائه شیوه‌های نوین در تقویت اتحاد بین مذاهب اسلامی ، طرح استعمار برای تفرقه بین اقوام و مذاهب ایران زمین، شناخت و تحلیل جریانهای فکری و فرهنگی تفرقه‌افکن استکبار جهانی، وهابیت و تضاد آن با مبانی مذاهب اسلامی از دیگر موضوعات این همایش عنوان شده اند .

علاقمندان شیعه و اهل سنت سراسر کشور می‌توانند مقالات خود را برای شرکت در این همایش تا نیمه خرداد 1388به دبیرخانه همایش واقع در اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان ارسال کنند.

کد خبر 879366

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha