۱۵ خرداد ۱۳۸۸، ۱۰:۴۳

دیلمقانی به مهر خبر داد:

"موزه عاشورا" راه‌اندازی می‌شود

"موزه عاشورا" راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل تشکلهای دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: درپی برگزاری نمایشگاه مناسبتهای مذهبی، "موزه عاشورا" با هدف توجه به فرهنگ غنی اسلام و تلاش برای انتقال ارزشها و اهداف قیام امام حسین (ع) در برخی استانهای کشور راه‌اندازی می‌شود .

حجت الاسلام یعقوب دیلمقانی مدیرکل تشکلهای دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه این نمایشگاه دستاوردهای خوبی به همراه داشته و تولیدات فرهنگی آن در 15 استان کشور ارائه شده، اظهار داشت: سعی می کنیم آن را در برخی از استانها به موزه تبدیل کنیم.

وی تصریح کرد: هدف از این موزه معرفی محصولات و تولیدات فرهنگی در سطح گسترده تر و در اختیار مردم قرار گرفتن درست آنها است .

حجت الاسلام دیلمقانی با اشاره به اینکه سعی می کنیم این موزه در تهران نیز تشکیل شود، افزود: پیشنهاد اول ما ایام محرم است که همزمان با قیام امام حسین (ع) برگزار شود، اما برخی استانها نیز دهه فجر و زمان پیروزی انقلاب را پیشنهاد می کنند که با توجه به نوع استقبال همان زمان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، هر پدیده اجتماعی به ویژه در عصر معاصر در معرض انحراف قرار دارد و از خرافه به دور نیست، عزاداری امام حسین (ع) و فرهنگ عاشورایی نیز که از دیرباز نقشی اساسی در فرهنگ شیعی داشته از این انحرافها مصون نیست، از این رو مسئولان فرهنگی و دینی کشور تلاش می کنند با راههای مختلف ضمن انتقال ارزشها و اهداف قیام امام حسین (ع) به اقشار و گروههای مختلف، فرهنگ غنی اسلام به ویژه شیعه را تبیین کرده و در راستای اطلاع رسانی مردم فضاسازی مناسبی انجام دهند.

در این نمایشگاه آثار مختلف و متنوع محصولات فرهنگی چون تابلوهای مذهبی پارچه ای، تابلو فرشهای دستباف آیات قرآن کریم، انواع کتیبه، پرچم، انواع کتب دینی، احکام و عقاید، انواع لوح فشرده صوتی و تصویری، نرم افزارهای مختلف فرهنگی، مذهبی، هنری و قرآنی، نمادها و نشانه ها، تندیس، نشریات، سایتهای تخصصی، مجامع و گروههای خدمات و مشاوره دینی، تولیدات تبلیغات محیطی ، فناوری مرتبط صوتی و تصویری و رسانه های مذهبی - فرهنگی عرضه می‌شوند .

کد خبر 890794

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha