۳۰ تیر ۱۳۸۸، ۱۰:۲۰

گزارش فروش فیلم‌ها/

افزایش فروش کمدی‌ها/ "خروس جنگی" نیم میلیاردی شد

افزایش فروش کمدی‌ها/ "خروس جنگی" نیم میلیاردی شد

پس از چند هفته رکود در سینماها، هفته گذشته فیلم‌های کمدی روی پرده با استقبال مخاطبان مواجه شدند. "پسر تهرونی" و "خروس جنگی" دو فیلم پرفروش این روزها هستند که به نظر می‌رسد باید منتظر بالا رفتن آمار فروش آنها در هفته آینده باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، با نزدیک شدن به آغاز دومین فصل تابستان فروش فیلم‌های روی پرده همچنان به شرایط آرمانی نرسیده است. هرچند در روزهای اخیر حمایت سازمان صدا و سیما در پخش تیزر رایگان فیلم‌های روی پرده تا اندازه ای  به فروش فیلم‌ها کمک کرده اما پخش‌کنندگان و سینمادارها از فروش فیلم‌ها راضی نیستند.

"درباره الی" به کارگردانی اصغر فرهادی پس از 44 روز همچنان پرمخاطب‌ترین فیلم روی پرده است، این فیلم که در 25 سالن اکران شده یک میلیارد تومان فروخته و به باشگاه یک میلیاردی‌های سینمای ایران ملحق ‌شده است. اگرچه چهارمین فیلم اصغر فرهادی در ما‌ههای اخیر پرمخاطب ترین فیلم سینماهای تهران بوده، اما گروهی معتقدند فیلم پتانسیل بیشتری برای جذب مخاطب دارد و امیدوارند با برنامه‌ریزی‌هایی که در هفته‌های آینده می‌شود فیلم تا آخر ماه رمضان روی پرده بماند. می‌توان انتظار داشت در این صورت فروش این فیلم تلخ اجتماعی به مرز دو میلییارد تومان برسد.

گلشیفته فراهانی، ترانه علیدوستی، مانی حقیقی، شهاب حسینی و مریلا زارعی بازیگران "درباره الی" هستند. داستان فیلم درباره سفر چند خانواده به شمال است. به دنبال غرق شدن یک نفر، ماجراهایی برای این افراد به وجود می‌آید.

"خروس جنگی" به کارگردانی مسعود اطیابی دومین فیلم پرفروش روی پرده است. این فیلم که چهل و یکمین روز اکران را پشت سر گذاشته در 21 سالن نمایش داده می‌شود. اولین تجربه اطیابی در ژانر کمدی تا امروز 502 میلیون تومان در سینماهای شهر تهران فروخته است. نمایش این فیلم در سینماهای شهرستان هم با استقبال مواجه شده است.

"خروس جنگی" هم از فیلم‌هایی است که شامل تخفیف تیزرهای تلویزیونی شده است. تیزرهای تازه این فیلم با حضور احمد پورمخبر بازیگر سالخورده و محبوب فیلم روی آنتن می‌رود. مریلا زارعی، رضا عطاران و کیانوش گرامی بازیگران این فیلم هستند و داستان درباره زن و شوهری است که یک روز تصمیم می‌گیرند جایشان را باهم عوض کنند.

"پسر تهرونی" به کرگردانی کاظم راست‌گفتار همان طور که انتظار می‌رفت با استقبال مخاطبان روبرو شده است. این فیلم کمدی که سومین تجربه کارگردانی راست‌گفتار محسوب می‌شود بعد از "درباره الی" پربازیگرترین فیلم روی پرده است. "پسر تهرونی" که در 24 سینما اکران می‌شود پس از 23 روز نمایش فروش 390 میلیون تومانی داشته است.

داستان این فیلم درباره پسری است که از خارج به ایران برمی‌گردد و پسرش تصمیم دارد برای او همسری انتخاب کند. امین حیایی، محمدرضا شریفی‌نیا، طناز طباطبایی، سارا خوئینی‌ها و شقایق فراهانی بازیگران این فیلم هستند.

فیلم‌های سینمایی"امشب شب مهتابه" به کارگردانی محمدهادی کریمی و "هر چی تو بخوای" به کارگردانی محمد متوسلانی روزهای پایانی اکران را پشت سر می‌گذارند. با وجود امتیازهایی که هر دو فیلم برای جذب مخاطب دارند، اما در اکران عمومی موفق نبوده‌اند.

فروش "امشب شب مهتابه" که در 12 سینما اکران شده، پس از 41 روز نمایش از مرز 218 میلیون تومان در تهران گذشت. مهناز افشار و دانیال عبادی نقش‌های اصلی این فیلم را بازی می‌کنند که روایت روزهای آخر زندگی یک خواننده است.

فروش"هر چی تو بخوای"  هنوز به مرز 100 میلیون تومان نرسیده است. این فیلم را می‌توان بازنده بزرگ اکران تابستان لقب داد. این کمدی خانوادگی که در شش سینما روی پرده رفته پس از 41 روز، 69 میلیون تومان فروخته است.

مجید صالحی، لادن مستوفی و حسن شکوهی بازیگران این فیلم هستند و داستان درباره تصادف یک پسر جوان با اتومبیل یک دختر و آشنایی آن‌ها است. پس از پایان نمایش "امشب شب مهتابه" فیلم سینمایی "دلخون" به کارگردانی محمدرضا رحمانی روی پرده می‌رود. پیشتر قرار بود فیلم سینمایی "خاک‌آشنا" به کارگردانی بهمن فرمان‌آرا هم روی پرده برود اما احتمال تعویق اکران این فیلم وجود دارد.

کد خبر 915459

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha