۱۴ مهر ۱۳۸۸، ۲۰:۳۸

وحشت صهیونیستها از پرواز یک هواپیمای کوچک بر فراز دیمونا

وحشت صهیونیستها از پرواز یک هواپیمای کوچک بر فراز دیمونا

جنگنده های رژیم اشغالگر قدس یک فروند هواپیما را که بر فراز تاسیسات هسته ای دیمونا در جنوب فلسطین اشغالی پرواز می کرد، وادار به فرود کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، در پی پرواز یک هواپیمای کوچک بر فراز تاسیسات هسته ای دیمونا نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی با اعزام دو فروند جنگنده، این هواپیما را وادار به فرود کرد.

بر این اساس خلبان این هواپیما ناچار شده است در نزدیکترین فرودگاه در سرزمینهای اشغالی فرود بیاید. منابع صهیونیستی در عین حال از ارائه جزئیات بیشتر در این مورد خودداری کرده اند.

تاسیسات هسته ای دیمونا از جمله حساسترین مراکز هسته ای رژیم صهیونی به شمار می رود و به شدت مورد حفاظت ارتش این رژیم قرار دارد. این در حالی است که بسیاری بر این باورند تل آویو در این مرکز در حال ساخت سلاح اتمی است.

در حالی که مقامهای صهیونیست مدعی اند این مرکز با اهداف صلح طلبانه فعالیت می کند، اما تا کنون اجازه بازرسی از این محل به نهادهای بین المللی داده نشده است.

 "دیمونا" یکی از شهرهای صهیونیست نشین در جنوب مناطق اشغالی بوده و در صحرای نقب واقع شده است. این شهر حدود 34 هزار نفر جمعیت داشته و مرکز تحقیقات اتمی نقب و نیروگاه اتمی دیمونا نیز در 10 کیلومتری جنوب شهر دیمونا قرار دارند.

گفتنی است با وجود انکار مقامهای صهیونیستی کارشناسان تخمین می زنند این رژیم صدها کلاهک هسته ای در اختیار دارد. در معروفترین اظهار نظر مقامهای بین المللی درباره این کلاهکها "جیمی کارتر" رئیس جمهور سابق آمریکا گفت شمار کلاهکهای اتمی اسرائیل حدود 150 عدد است.

کد خبر 960007

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha