۲۰ مهر ۱۳۸۸، ۱۲:۳۸

نشست علمی نظرات کارشناسانه فقیه در موضوعات احکام برگزار می شود

نشست علمی نظرات کارشناسانه فقیه در موضوعات احکام روز سه‌شنبه 21 مهرماه در قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام حمیدرضا شاکرین، مدیر گروه علمی منطق فهم دین پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی از برگزاری نشست علمی نظرات کارشناسانه فقیه در موضوعات احکام در قم خبر داد.

وی افزود: این نشست علمی، نخستین نشست از سلسله نشست‌های علمی منطق فهم دین است که از سوی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار می‌شود.

مسؤول گروه علمی منطق فهم دین خاطرنشان کرد: حجت‌الاسلام ابوالقاسم علیدوست از اعضای هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در این نشست علمی به ارائه نظریه‌‌های خود در موضوع فوق می‌پردازد.

حجت‌الاسلام شاکرین اضافه کرد: حجت‌الاسلام فاضل گلپایگانی، حجج اسلام نیازی و قائنی و دکتر محمود حکمت نیا در این نشست به نقد این نظریه خواهند پرداخت.

وی در ادامه شناسایی موضوعات در عرف عمومی، تخصصی شدن آنها، قرار دادن موضوع در اختیار فقیه برای استنباط احکام، کشف احکام الهی و استنباط فقهی و سامان‌دادن به احکام را از جمله اهداف برگزاری این نشست‌ علمی دانست.

نشست علمی نظرات کارشناسانه فقیه در موضوعات احکام، با حضور اصحاب رسانه و تنی چند از نخبگان و اساتید حوزه و دانشگاه، سه شنبه شب، 21 مهرماه از ساعت 19 تا 22 در تالار معرفت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی واقع در خیابان 15 خرداد، کوچه شهید میثمی برگزار می‌شود.

کد خبر 963440

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha