۱۹ آذر ۱۳۸۸، ۱۹:۱۹

بسیج دانشجویی کاستیهای جنبش دانشجویی را ندارد

بسیج دانشجویی کاستیهای جنبش دانشجویی را ندارد

اردبیل - خبرگزاری مهر: استاندار اردبیل با بیان اینکه بسیج یک جنبش دانشجویی کامل است، گفت: بسیج دانشجویی کاستیها، کمبودها و نقاط ضعف جنبش دانشجویی را ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر در اردبیل، منصور حقیقت پور عصر پنجشنبه در جشنواره تجلیل از بسیج دانشجویی در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد واحد اردبیل اظهار داشت: بسیج دانشجویی طلایه دار تمامی زمینه های فکری بوده و باید به این اندیشید که تا چه اندازه به تحقق دکترین بسیج کار کرده ایم.

وی انقطاع ارتباط ساختاری با مردم، نداشتن ادبیات مشترک با جامعه عمومی و مقطعی بودن جریانات را از کاستیهای جنبش دانشجویی برشمرد و افزود: در مقابل آزادگی، عدم تعلق به دنیا، فداکاری، مقاومت عاشورایی، تکلف گرایی، بصیرت محوری و انعطاف پذیری از جمله اصول بارز دکترین بسیج است.

استاندار اردبیل بسیج را فرصتی برای پارادایمهای رفتاری دنیا دانست و اضافه کرد: افق توسعه بسیج را باید در چشم اندازی برای توسعه جهانی برنامه ریزی کرد و این میسر نخواهد شد مگر اینکه الگوی جهانی شدن بسیج ترسیم و اجرا شود.

وی با بیان اینکه بی شک ساختار بسیج به یک ساختار آزادی بخش جهانی تبدیل خواهد شد و در یک طبقه ممتاز جهانی خواهد ایستاد، تصریح کرد: این ساختار زمانی اتفاق خواهد افتاد که جنبش دانشجویی و اصول دکترین بسیج را تلفیق نماییم.

حقیقت پور همچنین حضور محققانه و هوشمندانه دانشجویان در دانشگاه ها را همراه با بصیرت ضروری دانست و خاطرنشان کرد: دانشجویان باید در صحنه های سیاسی و فرهنگی کشور یکپارچه، انقلابی و توأم با بصیرت و تعامل سازنده حضور داشته باشند.

وی روحانیون، بازاریها و دانشجویان را سه جریان اساسی تأثیرگذار در دهه های گذشته کشور عنوان کرد و متذکر شد: عدالت خواهی، امپریالیسم ستیزی، استقلال طلبی، پراحساس بودن، روحیه انقلابی، فداکار بودن در مقابل توده های مردم از جمله خصوصیات بارز جریان دانشجویی بود.

استاندار اردبیل در پایان از شهید علم المهدی و شهید عمران پستی به عنوان استوره های دانشجوی بسیجی یاد کرد و یادآور شد: حضور مؤثر بسیج در دانشگاه به عنوان بازوی توانمند و تأثیرگذار بسیاری از برنامه های دانشگاه را فعال و پر شور کرده است.

کد خبر 997852

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha