۲۲ آذر ۱۳۸۸، ۱۸:۳۸

بهادری:

معرفی شهردار جدید در دستور کار شورا قرار گیرد

معرفی شهردار جدید در دستور کار شورا قرار گیرد

اراک - خبرگزاری مهر: عضو شورای اسلامی شهر اراک گفت: دخالت نمایندگان در امور مربوط به شورای شهر اراک توهین به شعور نمایندگان مردم در شورا و شعور مردم این شهر است.

به گزارش خبرنگار مهر در اراک، اشرف بهادری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در اراک افزود: متاسفانه برخی از افراد با وارونه جلوه دادن واقعیت های موجود در شورای شهر اراک زمینه ورود نمایندگان استان به موضوع انتخاب شهردار را فراهم کرده اند که این موضوع بی احترامی به مردم اراک است.

وی اضافه کرد: نمایندگان شهرهای دیگر استان با امضای نامه ای که از سوی برخی از مسئولان شورای شهر به آنان ارائه شده است سعی کرده اند که وزیر کشور را برای تائید صلاحیت سرپرست کنونی شهرداری اراک زیر فشار قرار دهند که وزیر کشور این موضوع را نپذیرفته است.

بهادری با ابراز تاسف از اقدامات رئیس شورای شهر اراک در زیر سئوال بردن جایگاه شورا و اعضای آن در این زمینه خاطرنشان کرد: در گفتگویی که با یکی از نمایندگان امضا کننده این نامه صورت داده ام این نماینده مجلس عنوان کرده است که مطالبی به وی گفته شده است که گویی این مطالب خواست و نظر همه اعضای شورا و مردم این شهر است و بنابر این نسبت به امضای نامه اقدام کرده است.

به گفته وی، عباس رجایی با شخص وزیر کشور در این ارتباط رایزنی هایی صورت داده اسیت که با توجه به غیر قانونی بودن انتصاب سرپرست شهرداری اراک به عنوان شهردار این شهر رجایی نیز اصراری برای انجام آن صورت نداده و از پاسخ وزیر در این خصوص قانع شده است.

انتشار اسناد شورا در برخی رسانه های خاص غیر قانونی است

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اراک در ادامه با اشاره به انتشار اسناد و نامه های محرمانه شورای شهر در برخی از رسانه های خاص و حامی سرپرست کنونی شهرداری اراک گفت: مشخص نیست که مسئولان این رسانه ها از چه طریقی این اسناد را به دست می آورند و نسبت به انتشار آن اقدام می کنند که در این باره باید بررسی های جدی صورت گیرد.

بهادری موضوع انتخاب شهردار اراک را شفاف کننده موضع برخی افراد در درون و برون شورای شهر در قبال رویدادهای گذشته شهرداری اراک عنوان کرد و اظهار داشت: با اقداماتی که اکنون در شورای شهرف برخی از نمایندگان، مدیران و چهرها دیده می شود عقبه اصلی و درونمایه تفکری که خواستار عقب ماندگی اراک در حوزه عمرانی است به خوبی در حال روشن شدن است چرا که تیم گذشته مدیریتی شهرداری اراک با خوبی و قدرت در حال انجام فعالیت های عمرانی در اراک بود که مردم عملکرد مسئولان وقت شهرداری اراک را رصد و به خوبی از آن حمایت می کردند که تغییرات صورت گرفته نشان داد چه کسانی و با چه تفکراتی تیم قبلی شهرداری اراک را از صحنه خارج کردند.

به گفته این عضو شورای شهر اراک، هم اینک بخشی از گروهی که اصرار بسیاری به انتصاب سرپرست کنونی شهرداری اراک داشته است با علم به اشتباه بودن اقدام خود تلاش دارند با حداکثر تاخیرهای ممکن نسبت به کاهش تبعات منفی ناشی از اشتباهات خود در شهر بکاهند که اقدامات روزهای اخیر این گروه صحت آن را اثبات می کند.

افتتاح پروژه های شهرداری در سفر رحیمی به استان بعید است

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اراک در ادامه با اشاره به سفر معاون اول رئیس جمهور به استان مرکزی در روزهای آینده گفت: در سفر رحیمی به استان مرکزی برنامه ای رسمی برای بازدید و افتتاح طرحهای شهر اری اراک در نظر گرفته نشده است و مسئولان و برنامه ریزان این سفر اعلام کرده اند که تنها برای لحظاتی و به صورت عبوری از این پروژه بازدید خواهد شد و برنامه ای رسمی برای افتتاح وجود ندارد.

بهادری اضافه کرد: سفر و برنامه اصلی معاون اول رئیس جمهور منحصر به پروژه های ملی و طرحهای مصوب سفر دولت به استان مرکزی و شرکت درکارگروه های تخصصی است و برنامه ای برای افتاح رسمی پروژه های شهرداری اراک در سفر یک روزه وی پیش بینی نشده است یا تا به حال به شهرداری و شورای شهر اعلام نشده است.

انتخاب شهردار در دستور کار جلسه آینده شورا 

عضو شورای شهر اراک در ادامه از درخواست چهار تن از اعضای شورای شهر برای تعیین دستور کار جلسه آینده شورا در مورد انتخاب و معرفی شهردار جدید خبر داد و افزود: با این وود با درخواستهای صورت گرفته از سوی تعدادی دیگر از اعضای شورا تلاش شده است این دستور کار برای تاریخ یکم دی ماه تعیین شود تا در روزهای باقی مانده آخرین تلاشهای آنان برای تائید صلاحیت سرپرست کنونی شهرداری صورت گیرد که این اقدام نیز با توجه به نداشتن صلاحیت کافی این فرد تنها تلف کردن وقت شورا است.

وی با اشاره به اینکه گزینه هایی از سوی اعضای شورا برای تصدی مسئولیت شهرداری اراک مطرح است گفت: مهمترین گزینه ای که اینک مورد توافق اعضای شورای شهر است کیومرث محمودی مدیرکل دفتر شهری استانداری مرکزی است که قادر است در مدت باقی مانده اقدامات مناسبی را برای عمران و آبادی شهر اراک صورت دهد.

با انحلال شورا مخالفم

بهادری با اشاره به وجود مباحثی در خصوص انحلال شورای شهر اراک گفت: نباید عملکرد همه اعضا را با یکدیگر مشابه دانست چرا که عملکرد اعضا با دیگری متفاوت است و نباید به گونه ای عمل شود که همه افراد با یک دید نگریست.  

کد خبر 999595

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha