۳۰ مرداد ۱۳۸۳، ۱۱:۰۲

براي مشخص شدن سرنوشت امام موسي صدر و همراهانش:

مجلس اعلاي شيعيان لبنان خواستار فشار اعراب بر قذافي شد

مجلس اعلاي اسلامي شيعيان لبنان از كشورهاي عربي و مسلمان خواست براي مشخص شدن سرنوست امام موسي صدر و همراهانش ، رژيم معمر قذافي را تحت فشار قرار دهند.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، مجلس اعلاي اسلامي شيعيان لبنان همچنين از اتحاديه عرب و سازمان كنفرانس اسلامي خواست مانع از تداوم حملات اشغالگران به ملت عراق شوند.

اين مجلس همچنين از عراقي ها خواست تمام تلاش هاي خود را براي جلوگيري از اقدام اشغالگران در تخريب نجف و فتنه انگيزي بكار گيرند.

مجلس شيعيان لبنان و جنبش امل كه امام موسي صدر آن را تاسيس كرد پايان ماه جاري در شهر نبطيه در جنوب لبنان بيست و ششمين سالگرد ربوده شدن امام موسي صدر و دو همراهش در سال 1978 در ليبي را گرامي مي دارند.

امام موسي صدر، شيخ محمد يعقوب و عباس بدرالدين كه در آگوست 1978 ميلادي بنا به درخواست رسمي معمر قذافي به ليبي سفر كرده بودند در اين كشور ربوده شدند و از آن سال تاكنون دولت قذافي ادعاهاي ضد و نقيضي را در اين خصوص اعلام داشته است .

خانواده امام موسي صدر وجنبش امل ، قذافي را به دست داشتن در ربوده شدن امام موسي صدر و همراهانش متهم مي كنند و اخيرا عليه رهبر ليبي اقامه دعوا كرده اند كه منجر به صدور حكم جلب براي قذافي و 17 تن از مقامات ليبي شد.

مجلس اعلاي اسلامي شيعيان لبنان همچنين خواستار حمايت مسلمانان از حقوق مشروع ملت فلسطين و مقابله با توطئه يهودي سازي قدس شريف شد. اين مجلس سازمان هاي بشردوستانه و سازمان ملل را به تحرك فوري براي متوقف كردن اقدامات سركوبگرانه رژيم صهيونيستي بر ضد اسراي فلسطيني و آزادي آنها فراخواند.
کد خبر 105178

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha