۲۲ فروردین ۱۳۸۹، ۱۲:۰۹

وزیر امور دینی فلسطین نسبت به پروژه یهودی‌سازی شهر قدس هشدار داد

وزیر امور دینی فلسطین نسبت به پروژه یهودی‌سازی شهر قدس هشدار داد

وزیر اوقاف و امور دینی دولت منتخب مردم فلسطین هشدارداد رژیم صهیونیستی پروژه یهودی‌سازی شهر قدس اشغالی را دنبال کرده و در نظر دارد فلسطنیان بومی این شهر را به اقلیت کوچکی در شهر خود تبدیل کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از منابع  اینترنتی، دکتر طالب ابوشعر وزیر اوقاف و امور دینی دولت منتخب مردم فلسطین طی یک بیانیه مطبوعاتی گفت: دیوار حائل صهیونیستها  165 هزار نفر از مردم شهر قدس را از شهر مقدس خود جدا کرده است.

این وزیر دولت منتخب فلسطین تصدیق کرد که رژیم صهیونیستی به طور مستمر مهاجران بیشتری را به این شهر می‌آورد و بر تحمیل محدودیتها بر فلسطینی‌ها و ممانعت از ساخت خانه و توسطه زمین توسط فلسطینی‌ها پافشاری می‌کند.

وی اشاره کرده که فلسطینی‌ها به طور خاص می‌توانند هفت درصد زمینهای خود را در شرق شهر قدس مورد ساخت و ساز قرار دهند و برای این کار باید دوره‌ای پنج تا هفت سال را منتظر بمانند تا مجوز ساخت دریافت کنند چرا که شرایطی که رژیم صهیونیستی برای این منظور تعیین کرده بسیار دشوار است.

وزیر اوقاف و امور دینی فلسطین از جامعه بین‌المللی خواست علیه رژیم صهیونیستی و اقدام شدیدی اتخاذ کرده تا این رژیم طرحهای یهودی‌سازی شهر قدس را متوقف کند.

در رویدادی مشابه ساکنان فلسطینی منطقه شیخ جراح و فعالان خارجی روز جمعه بزرگترین تظاهرات امسال را علیه تغییر مکان خانواده‌ها از خانه‌های خود برگزار کردند.

تظاهرات‌کنندگان شعارهایی علیه رژیم صهیونیستی و جا به جایی از خانه‌های خود در این محله در حضور صدها سرباز و پلیس صهیونیست که تمام منطقه را پوشش داده بودند سر می‌دادند.

در این تظاهرات پلیس صهیونیستی یک شهروند فلسطینی و یک خبرنگار زن را مورد حمله قرار داد که این امر به زد و خوردها با تظاهرات کنندگان منتهی شد. پلیس نیز از نیروی بیش از حد برای متفرق کردن تظاهرات کنندگان استفاده کرد تا آنها را از خانه‌های فلسطینی که سال قبل از سوی ساکنان صهیونیستی اشغال شده بود دور کند. در این میان چهار فعال خارجی که از خانواده های شهر قدس دفاع می‌کردند نیز دستگیر شدند.

کد خبر 1061494

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha