۳۱ فروردین ۱۳۸۹، ۱۳:۰۰

مشاورین املاک قم باید نرخ دقیق کمیسیون خود را درج کنند

مشاورین املاک قم باید نرخ دقیق کمیسیون خود را درج کنند

قم - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان بازرگانی استان قم گفت: مشاورین املاک و مستغلات باید نرخ میزان حق کمیسیون را در قراردادهای منعقد شده درج کنند.

به گزارش خبرنگار مهر در قم، حسن جمشیدیها صبح سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران مسکن را یکی از مهمترین دغدغه شهروندان دانست و اظهار داشت: در راستای طرح ساماندهی معاملات املاک و مستغلات کشور به منظور کنترل دقیق عملکرد واحدهای صنفی مشاور املاک، امنیت خاطر متعاملین و جلوگیری از هرگونه سو‌استفاده و سودجویی در معاملات مسکن، درج نرخ دقیق کارمزد قراردادهای منعقده الزامی بوده و باید توسط مشاورین املاک رعایت شود.

وی با بیان اینکه ثبت میزان حق کمیسیون دریافت شده در مبایعه نامه، قرارداد و دفتری که از سوی اتحادیه‌ها دیده شده اجباری است، خاطرنشان کرد: تمامی اعضای صنف مشاورین املاک و مستغلات در سراسر کشور مکلف هستند برای تمامی معاملات صورت‌ گرفته اعم از خرید و فروش، رهن و یا اجاره، کارمزد و میزان حق کمیسیون معاملات را بر اساس درصد ارزش ملک یا اجاره بهای آن تعیین و در هنگام معامله با آگاهی مراجعه‌کنندگان، از سوی خریدار و فروشنده امضاء و به تائید طرفین رسانده شود.

جمشیدیها یادآور شد: با هماهنگی صورت گرفته با بازرسان اتحادیه صنف مذکور در صورت مشاهده هرگونه اجحافی در حق خریدار یا فروشنده، در اسرع وقت موضوع رسیدگی و مبلغ اضافی به متضررین مسترد و در صورت تکرار تخلف، منجر به ابطال پروانه کسب خواهد شد.

رئیس سازمان بازرگانی قم گفت: از تمامی شهروندان تقاضا می‌شود به منظور صحت معاملات فی‌مابین خریدار و فروشنده به واحدها و مشاورین صنفی دارای پروانه کسب معتبر مراجعه و در صورت مشاهده هرگونه تخطی، مراتب را با سامانه ارتباطی سازمان بازرگانی 124 اعلام تا توسط بازرسان این سازمان با قید فوریت مورد پیگیری و رسیدگی قرار گیرد.
 

کد خبر 1067538

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha