۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۱۵:۳۱

پرفروش ترین مستند علمی آمریکا در دانشگاه تربیت معلم نقد شد

پرفروش ترین مستند علمی آمریکا در دانشگاه تربیت معلم نقد شد

استان تهران - خبرگزاری مهر: بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت معلم مستند علمی expelled (اخراج شده) را نقد و بررسی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر در کرج، بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت معلم ، مستند علمی expelled (اخراج شده) را در سالن اجتماعات دانشگاه به نمایش گذاشت.
 
موضوع این مستند علمی ماجرای استاد دانشگاهی را بیان میکند که با ارائه نظریه طراحی هوشمند Intelligence design از دانشگاه اخراج می شود و اجازه سخنرانی و ارائه نظریات خود را که در تقابل با نظریه داروین است نمی یابد .
 
همچنین  قسمتی از این فیلم به ساخته شدن دیوار برلین توسط نازی ها اشاره می کند که تمثیلی از دیواری است که امروز در جهان علم کشیده شده است .
 
در تئوری طراحی هوشمند بیان می شود که تمام گونه های موجود در جهان توسط فاعل هوشمندی خلق شده و این در تقابل با نظریه انتخاب طبیعی داروین است.
 
این مستند به عنوان پرفروشترین مستند علمی آمریکا و فیلم برگزیده جشنواره فیلم فجر شناخته شده است، در پایان نمایش این فیلم دانشجویان رشته های مختلف دانشگاه با حضور اساتید  متخصص فیلم فوق را از ابعاد گوناگون نقد و بررسی کردند.

مسابقه بزرگ حماسه فاطمی در دانشگاه تربیت معلم برگزار می شود
 
امیر سعادت روشن، دبیر اجرایی این مسابقه گفت: مسابقه بزرگ حماسه فاطمی به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و با هدف افزایش دانش فرهنگی و دینی دانشجویان و دانشگاهیان دانشگاه درباره فرهنگ فاطمی از سوی دفتر برنامه ریزی فرهنگی در دو سطح دانشجویی و دانشگاهیان در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می شود.
 
وی افزود: سئوالات مسایقه حماسه فاطمی از متن خطبه تاریخی حضرت فاطمه زهرا(س) انتخاب شده و دانشجویان و دانشگاهیان با مطالعه این خطبه با آموزه های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و دینی حضرت زهرا(س) در این خطبه آشنا می شوند.
 
همچنین  به شش نفر برگزیده این مسابقه هدایای ارزنده ای همچون کمک هزینه سفر مسهد مقدس اهدا می شود.
کد خبر 1076640

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha