۱ تیر ۱۳۸۹، ۲۱:۱۸

کرزای خواستار حذف نام طالبان غیرعضو القاعده از فهرست سیاه سازمان ملل شد

کرزای خواستار حذف نام طالبان غیرعضو القاعده از فهرست سیاه سازمان ملل شد

رئیس جمهوری افغانستان از سازمان ملل خواست نام آن دسته از طالبان را که عضو القاعده نیستند، از فهرست سیاه گروههای تروریستی خارج کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، "حامد کرزای" رئیس جمهوری افغانستان امروز سه شنبه با یک هیئت اعزامی شورای امنیت سازمان ملل متحد به کابل دیدار و گفتگو کرد.

وی در دیدار با اعضای این هیئت 15 نفره خواستار خروج اسامی آن دسته از طالبان از فهرست سیاه سازمان ملل شد که با شبکه تروریستی القاعده مرتبط نیستند.
 
سفر هیئت مذکور به افغانستان پس از نشست موسوم به جرگه صلح در اوایل ماه جاری میلادی در این کشور صورت می گیرد که با بیانیه ای 16 ماده ای از جمله حذف نام رهبران شبه نظامیان طالبان از فهرست گروههای تروریستی انجام می شود.
 
همچنین شرکت کنندگان در جرگه صلح در بیانیه پایانی خود از دولت کرزای خواسته بودند برای حذف نام "ملا محمد عمر" و "گلبدین حکمتیار" که پس از حملات 11 سپتامبر 2001 به نیویورک، به فهرست ترور شورای امنیت افزوده شده اند، تلاش کند.

خاطرنشان می شود ملا عمر از زمان پیدایش طالبان در عرصه قدرت افغانستان در سالهای نخستین دهه 1990 میلادی به عنوان سرکرده این شبه نظامیان و حکمتیار نیز که پیشتر نخست وزیر و جنگ سالار بوده، در حال حاضر به عنوان یکی از سرکردگان شورشی مخالف دولت به شمار می روند.
کد خبر 1105747

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha