۲ تیر ۱۳۸۹، ۱۷:۴۶

لاریجانی تاکید کرد:

دوران یکجانبه‌گرایی به سرآمد/ خواهان عراقی با مشارکت عادلانه گروه‌ها هستیم

دوران یکجانبه‌گرایی به سرآمد/ خواهان عراقی با مشارکت عادلانه گروه‌ها هستیم

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحولات منطقه‌ای و جهانی یادآور شد: دوره یکجانبه‌گرایی در روابط بین‌المللی به سرآمده و این سیاست عدم کارآمدی خود را در مناقشات افغانستان و عراق و سایر مناطق جهان به خوبی نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فاروق الشرع، معاون اول رئیس جمهور سوریه ظهر امروزچهارشنبه با علی لاریجانی رئیس مجلس شور ای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار ابتدا لاریجانی روابط دو کشور جمهوری اسلامی، ایران و جمهوری عربی سوریه را بسیار خوب و برادرانه توصیف کرد و گفت :‌بین مردم و مسوولان دو کشور ارتباطات و مناسبات گرم و صمیمانه‌ای وجود دارد که برخاسته از ریشه عمیق دینی و فرهنگی است.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های فراوان برای گسترش هر چه بیشتر رو ابط و همکاری‌های فیمابین برضرورت استفاده کامل از این ظرفیت‌ها در جهت توسعه مناسبات تاکید کرد.
 
لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات منطقه‌ای و جهانی یادآور شد: دوره یکجانبه‌گرایی در روابط بین‌المللی به سرآمده و این سیاست عدم کارآمدی خود را در مناقشات افغانستان و عراق و سایر مناطق جهان به خوبی نشان داد.
 
رئیس مجلس شورا ی اسلامی در ادامه با اشاره به موضوع عراق نیز گفت: ما خواهان یک عراق با ثبات، یکپارچه و برگرفته از مشارکت عادلانه تمام گروه‌های سیاسی در این کشور هستیم.
 
لاریجانی در این ارتباط افزود: کشورهای همسایه عراق به ویژه ایران و سوریه نقش مهمی در ثبات سیاسی عراق و توسعه و رفاه اقتصادی مردم این کشور ایفا می‌کنند.
 
در ادامه این دیدار همچنین فاروق الشرع معاون اول ریئی جمهور سوریه، روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایرا ن را بسیار خوب و برخودار از یک دیرینه تاریخی ارزیابی کرد و گفت:‌ایران و سوریه بر اساس اراده بالای سیاسی رهبران خود روابط عمیقی با یکدیگر در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، منطقه‌ای و بین‌المللی دارند.
 
وی با اشاره به موضوعات منطقه‌ای نیز گفت: ‌همکاری و مشارکت دو کشور در زمینه تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه در مورد عراق و فلسطین حائز اهمیت فراوانی است.
کد خبر 1106337

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha