۵ شهریور ۱۳۸۹، ۱۱:۴۵

محافظ سابق بن لادن:

موج جدید خشونت در یمن در راه است

موج جدید خشونت در یمن در راه است

محافظ سابق سرکرده شبکه تروریستی القاعده با هشدار به مقامات کشور یمن درباره افزایش سطح خشونتها، دولت این کشور را نیز نیازمند استفاده از کمکهای خارجی دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، "ناصر احمد البحری" در گفتگو با آسوشیتدپرس گفت : حملات جدید القاعده در جنوب یمن حکایت از افزایش قدرت این شبکه در منطقه دارد.

البحری افزود : پیش بینی من این است که درگیریهای جدید سبب افزایش خشونت در یمن شده و به یک جنگ واقعی میان دولت و القاعده می انجامد و در این میان آمریکا نیز برای حمایت از دولت یمن وارد این جنگ می شود.

این در حالی است که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) در گزارش جدید اعلام کرده  شاخه القاعده در یمن هم اکنون بزرگترین تهدید پیش روی آمریکا به شمار می رود.

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در گزارش هدفمند خود برای اولین بار حضور القاعده در شبه جزیره عربستان را تهدیدی جدی برای امنیت ایالات متحده برشمرد و به همین دلیل خواستار حضور نظامیان آمریکایی در یمن شد.

به نوشته آنتی وار، آمریکا به دولت یمن برای مبارزه با القاعده کمک کرده و چندین حمله موشکی و همچنین تلاش ناکامی را برای ترور "انور العولقی" رهبر القاعده در یمن در روز کریسمس انجام داده است.
کد خبر 1141069

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha