۷ مهر ۱۳۸۹، ۹:۳۱

نویسندگان و اهل قلم ایثارگر تجلیل شدند

نویسندگان و اهل قلم ایثارگر تجلیل شدند

در آخرین روز از هفته دفاع مقدس مراسمی با عنوان "تجلیل از نویسندگان و اهل قلم ایثارگر و بسیجی" توسط سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در ابتدای این مراسم که عصر دیروز با حضور نویسندگان و فرهیختگان بسیجی در محل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، منصور میر مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره فرهنگ نویسندگی و حفظ و اشاعه آن گفت: قلم خاستگاه اندیشه و تفکر انسانی است و همیشه اندیشه‌های سترگ، انقلابی و تأثیر‌گذار از طریق قلم جاری و ساری بوده است.

وی  در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت نویسندگی در حوزه دفاع مقدس افزود: نوشتن رمان و خاطره‌نویسی و ترویج فرهنگ انقلابی وظیفه دولتمردان است که باید در این راه بیش از پیش سرمایه‌گذاری کنند. در عصر حاضر که شاهد هجمه فرهنگی و جنگ نرم دشمنان هستیم باید از این فرهنگ نهایت استفاده برده شود و با انتقال ارزشهای فرهنگ دفاع مقدس به جامعه زمینه مقابله با جنگ نرم مهیا شود.

میر در پایان گفت: تاکید و توجه جوانان باید در مسیر سازندگی روح و تعالی ذهن باشد. تا زمانی که در راه نویسندگی صبر و امیدواری وجود نداشته باشد زحمات و محصولات فکری انسان راه به جای نخواهد برد.

 در ادامه این مراسم محسن پاک آئین معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سخنانی با تاکید بر گسترش تفکر فرهنگی و نوشتاری دفاع مقدس در تمام زمینه‌ها و بین‌المللی کردن افکار و اهداف دفاع مقدس اظهار گفت: تأثیر جلوه‌های دفاع مقدس در فرهنگ اسلامی نمودی آشکار دارد، به گونه‌ای که به تصویر کشاندن حماسه آفرینی‌ها و ایثارگریهای ملت غیور ایران اسلامی در قالبهای مختلف ادبی و حماسی و هنری، جملگی سبب رویش  سبکی بدیع در تاریخ فرهنگ و هنر و نیز باعث تحوّل و تکامل در فرهنگ حماسی این مرز و بوم شده است.

پاک آئین در ادامه سخنان خود با اشاره به دلاوری‌های شهید بابایی و تاکید بر ارزش‌های اخلاقی و فرهنگی شهیدان و ایثارگران و جانبازان در طول دوران دفاع مقدس، تصریح کرد : در اهمیت نوشتن همین بس که در قرآن خداوند به قلم و آفریننده آن سخن گفته است. اکنون در این زمانه چه درجه و کمالی بالاتر از آنکه در مورد ارزش‌های نهفته دفاع مقدس و نوشتن خاطرات سلحشوران مطلبی بنویسیم. تاریخ آفریقا و مردمان مظلوم آنها را چه کسی نوشت؟ آیا جز مستشاران و نویسندگان اروپایی؟ مستشاران از خود به عناون ملتی متمدن و با فرهنگ یاد کردند و آفریقا را ملتی بی‌سواد و گرسنه و بی‌تمدن دانستند.

وی در ادامه افزود هشت سال دفاع مقدس زمینه و منبع بسیار خوبی برای نوشتن داستان، رمان، شعر و خاطرات رزمندگان است. باید تولیدات فرهنگی خود را در زمینه دفاع مقدس بیشتر کنیم.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در پایان سخنان خود تاکید کرد: ‌نسل حاضر با شهدا و فرهنگ دفاع مقدس زیسته‌اند و انتقال فرهنگ دفاع مقدس برای نسل‌های آتی باید با برنامه‌ریزی دقیق مورد توجه باشد. انتقال ارزشهای دفاع مقدس به جامعه باید یکی از اهداف دستگاههای فرهنگی باشد و این نیاز به برنامه‌ریزی ویژه دارد.

در پایان این مراسم به 10 نفر از نویسندگان اهل قلم ایثارگر و بسیجی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اهداء هدایایی تقدیر و تجلیل شد.

کد خبر 1160997

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha