۹ آبان ۱۳۸۹، ۹:۳۰

خلیلی خشنود به مهر خبر داد:

تعیین قیمت واحد برای زعفران

تعیین قیمت واحد برای زعفران

سرپرست معاونت تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی از جلسه این معاونت با شورای ملی زعفران برای تعیین قیمت واحد برای زعفران خبر داد و گفت: باید میان متولیان تولید و بازرگانی زعفران هماهنگی ایجاد شود.

مجید خلیلی خشنود در گفتگو با مهر از اعلام نظرهای متفاوت درباره یک محصول انتقاد کرد و افزود: در این جلسه که با حضور مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و شورای ملی زعفران در اتاق بازرگانی برگزار شده است، چگونگی اعلام قیمتها و اعلام قیمت واقعی زعفران بررسی می شود تا هریک از طرفین قیمتهای متفاوتی را بیان نکنند.

وی اظهار داشت: قیمتها نباید برخلاف عرف بازار اعلام شود چرا که در این میان تنها کشاورز از این اعلام نظرهای متفاوت  متضرر می شود.

سرپرست معاونت تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی تصریح کرد: سیاست وزارت جهاد کشاورزی در جهت خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی است اما در این میان مدیریت بازار اهمیت زیادی دارد و بازار باید متناسب با ارزش محصول تعیین شود.

خلیلی خشنود افزود: پتانسیل خودکفایی در تمامی محصولات به غیر از دانه های روغنی وجود دارد و حتی در محصولات زراعی هم پیش بینی می شود تا 5 سال آینده به 20 میلیون تن افزایش یابد.

وی بخش عمده ای از اهداف برنامه چهارم را تحقق یافته دانست و گفت: با این وجود به نظر می رسد اجرای طرح های توسعه‌ای نمی ‌تواند تمامی نیازهای مورد نظر را محقق کند و باید تولید محصولات کشاورزی سرعت بیشتری پیدا کند.

خلیلی خشنود در خصوص واردات تراکتورهای بی کیفیت گفت: استانداردهای لازم برای ورود ماشین آلات کشاورزی به وارد کنندگان اعلام شده است اما احتمال قاچاق این ماشین آلات وجود دارد که مورد تائید وزارت جهاد کشاورزی نیز نیستند.

سرپرست معاونت تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی افزود: در حال حاضر برای وارد کنندگان ادوات مکانیزاسیون شرایط دشواری تعیین شده است و آنها موظف به ارایه خدمات پس از فروش و استاندارهای تعیین شده برای فروش ماشین آلات هستند.

کد خبر 1181685

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha