۱۶ آبان ۱۳۸۹، ۱۱:۰۵

آیت الله نعیم آبادی:

دانشکده نفت باید در هرمزگان راه اندازی شود

دانشکده نفت باید در هرمزگان راه اندازی شود

بندرعباس - خبرگزاری مهر: امام جمعه بندرعباس با اشاره به وجود ذخایر عظیم نفت و گاز در هرمزگان گفت: احداث دانشکده نفت در هرمزگان ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر در بندرعباس، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی شنبه شب در جلسه شورای اداری استان هرمزگان با گرامیداشت روز 13 آبان، عنوان کرد: روز ملی مبارزه با استکبار کم کم دارد به روز جهانی مبارزه با استکبار تبدیل می شود و مرگ آمریکا و استکبار جهانی روز به روز نزدیکتر می شود.

وی اضافه کرد: هر روز 2.4 میلیارد دلار به بدهیهای آمریکا افزوده می شود و این یعنی مرگ آمریکا نزدیک است.

امام جمعه بندرعباس در ادامه به سفر مقام معظم رهبری به قم اشاره کرد و بیان داشت: عظمت سفر مقام معظم رهبری به قم و سفر رئیس جمهور به لبنان جایگاه نظام اسلامی ایران را در داخل و خارج از کشور به خوبی نشان داد.

آیت الله نعیم آبادی با اشاره به اینکه در استان هرمزگان دانشکده نفت وجود ندارد، اظهار داشت: با وجود اینکه هرمزگان دارای ذخایر عظیم نفت و گاز است و از ظرفیتهای بالایی در این زمینه برخوردار است اما متاسفانه در هرمزگان دانشکده نفت وجود ندارد که از استاندار هرمزگان می خواهم که دانشکده نفت را در هرمزگان تشکیل دهند.

وی با اشاره به بهبود وضع امنیت بندرعباس نسبت به گذشته گفت: با کمک مردم و نیروی انتظامی خوشبختانه وضع امنیت شهر بندرعباس خیلی بهتر شده است و باید مبارزه با مشروبات الکلی هم با همین جدیت توسط مردم و نیروی انتظامی انجام شود.

امام جمعه بندرعباس در ادامه افزود: شرب خمر در تمامی مذاهب اسلامی از گناهان کبیره محسوب می شود و دارای مجازاتهای فراوانی است و باید دست به دست هم دهیم تا این پدیده شوم را از بین ببریم.

آیت الله نعیم آبادی به برخی ساخت و سازهای غیر مجاز در بندرعباس اشاره کرد و بیان داشت: باید جلوی این ساخت و سازهای غیر مجاز و تصرفات غیر قانونی در مرکز شهر را بگیریم اگر جلوی این تصرفات را در مرکز شهر نگیریم پس کجا می خواهیم این کار را انجام دهیم.

وی با اشاره به بحران آب در هرمزگان عنوان کرد: بهره برداریهای بی رویه از آبهای زیرزمینی و حفر چاههای فراوان موجب این شده است که در 26 نقطه هرمزگان که دارای ذخایر آب زیرزمینی است در 22 نقطه وضع بحرانی اعلام شود.

امام جمعه بندرعباس ادامه داد: 40 درصد شبکه آب آشامیدنی بندرعباس با مشکل مواجه است و به علت خرابی شبکه بسیاری از آبها هدر می رود.

آیت الله نعیم آبادی تصریح کرد: البته مردم هم باید در مصرف آب صرفه جویی کنند اما دستگاههای اجرای باید برای حل مشکلات آب در هرمزگان تلاش بیشتری را از خود نشان دهند.

وی با اشاره به اینکه آب و برق هرمزگان دو مشکل عمده دارد، اظهار داشت: اولین مشکل بزرگ آب و برق در هرمزگان بدهکاری بسیاری از کارخانه های بزرگ به شرکتهای آب و برق است به طوریکه کارخانه آلومینیوم هرمزگان هشت میلیارد و 500 میلیون تومان به شرکت آب هرمزگان بدهکار است و مطالبات خود را پرداخت نکرده است.

امام جمعه بندرعباس افزود: از دو هزار میلیارد تومان بودجه وزارت نیرو فقط 34 میلیارد تومان سهم استان هرمزگان است و این در حالی است که سهم استان آذربایجان شرقی 220 میلیارد تومان است و این مسئله با شعار عدالت محوری دولت هم خوانی ندارد.

آیت الله نعیم آبادی تاکید کرد: اگر وزارت نیرو 170 میلیارد تومان برای راه اندازی سد جگین اختصاص دهد این سد راه اندازی می شود و بسیاری از مشکلات آب بندرعباس و استان هرمزگان حل می شود.

کد خبر 1186443

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha