۱۵ مهر ۱۳۸۳، ۱۶:۱۹

خراسان عالمي مجاهد را از دست داد

آيت الله حسنعلي مرواريد دارفاني را وداع گفت

آيت الله حسنعلي مرواريد از علماي استان خراسان شب چهارشنبه در سن 97 سالگي دارفاني را وداع گفت.

به گزارش گروه دين وانديشه خبرگزاري "مهر" به نقل از پايگاه اطلاع رساني رسا، حجت الاسلام  شيخ محمد مرواريد فرزند آن مرحوم  در خصوص شخصيت آيت الله مرواريد گفت : وي بيش از نيم قرن پناهنگاه و مرجع فكري و فقهي مردم استان خراسان بود. اين عالم فرزانه در محضر اساتيد بزرگواري همچون شيخ حسنعلي نخودكي اصفهاني و ميرزا مهدي اصفهاني كسب علم نمود و بيش از چهل سال به تدريس درس خارج فقه و اصول در حوزه علميه مشهد پرداخت.

وي  با اشاره به سوابق مبارزاتي آن مرحوم در پيش از انقلاب گفت : آيت الله مرواريد دوشادوش رهبر معظم انقلاب و ساير مبارزان اين خطه در به ثمر رسيدن انقلاب اسلامي سهم مؤثري داشت و در سال‌هاي اول انقلاب عضو گروه هفت نفره اداره استان بود.
ايشان پس از انقلاب نيز مدافع آرمان‌هاي انقلاب بود و همواره بر پيروي از فرمايشات رهبر معظم انقلاب تأكيد داشت و رهبري نيز لطف مضاعفي به آن مرحوم داشتند.

فرزند آيت الله مرواريد افزود : حضور آن مرحوم در بين مردم باعث شده بود تا ارتباط مستحكمي بين روحانيت و اقشار مختلف جامعه برقرار شود تا جايي كه به گفته بسياري نماز جماعت صبح به امامت آيت الله مرواريد، پرشكوه ‌ترين نماز صبح در سطح مساجد سراسر كشور بود.

گفتني است پيكر مطهر آيت الله مرواريد صبح روز پنجشنبه از مسجد ملاحيدر به طرف حرم مطهر امام رضا (ع ) تشييع و در حرم مطهر به خاك سپرده خواهد شد.

 

کد خبر 118702

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha