۲۱ آبان ۱۳۸۹، ۱۷:۲۶

همایش «اهل بیت(ع)» برگزار شد

همایش «اهل بیت(ع)» امروزجمعه 21 آبان ماه از صبح تا ظهر در سالن اجتماعات بعثه مقام معظم رهبری در مکه مکرمه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر از مکه مکرمه، در این همایش یونس عقیلی قاری ممتاز کشورمان آیاتی چند از کلام الله مجید را قرائت کرد و در پی آن حجت الاسلام اختری، رئیس مجمع جهانی اهل البیت(ع) به عنوان رئیس اعضای هیئت رئیسه در سخنانی گفت: خداوند متعال را شاکریم که به ما توفیق عنایت کرده است تا در آن سرزمین مبارک و سرزمین وحی و قرآن و پیامبر اکرم(ص) در جوار خانه عظیم شأن خداوند متعال کعبه مکرمه کنار یکدیگر جمع شویم و به عنوان علاقمندان به اهل بیت(ع) خواهر و برادر در کنار یکدیگر همایشی برگزار کنیم.

اختری هدف از این همایش را بیان نظرات ملل مختلف در باره اهل بیت(ع) و جایگاه و منزلت ایشان عنوان کرد و افزود: در این همایش درباره دیدگاه امامان و پیشوایان معصوم(ع) درباره دفاع از شیعه تبادل نظر می شود تا با آشنایی بیشتر با مفاهیم و معارف اهل بیت(ع) مسئولیت ما به عنوان پیروان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) روشن تر شود.
 
در ادمه این برنامه بنا بود که شیخ محمد تقی مولی رئیس بعثه عراق سخنرانی کند که به دلیل بیماری نتوانست در جلسه حاضر شود و نماینده او سیدعلی میالی در سخنانی در راستای موضوع همایش اذعان کرد: نخستین حرکت پیامبر اعظم(ص) در آغاز تشکیل حکومت اسلامی این بود که بحث قبیله و قومیت و دسته دسته شدن را از بین برد و همه را با وحدت و یکپارچگی در کنار یکدیگر قرار داد.
 
سیدعلی میالی اظهار کرد: امیرالمؤمنین علی(ع) در عهدنامه مالک اشتر نیز مسئله وحدت را به نوعی دیگر بیان فرموده اند آنجا که به مالک اشتر نخعی فرمودند که ای ملک انسان یا برادر دینی تو هستند و یا در خلقت با تو شبیه هستند پس با رعیت مهربان باش و در ادامه راه پدر، امام حسن مجتبی(ع) نیز از ترس خونریزی بین مسلمین و شکستن اتحاد بین امت اسلامی آنگونه عمل کرد.
 
آیت الله آصفی، نماینده مجمع جهانی اهل بیت(ع) در عراق نیز دیگر سخنران این مراسم بود که گفت: امروز رسانه به عنوان نیاز اساسی و اجتماعی است و به عنوان مسئله ای مهم برای ما تبدیل شده است و بدون رسانه زندگی مشکل است و ارتباط با جهان قطع می شود و در جهان تشیع با سه نوع رسانه مواجه هستیم.
 
وی این سه نوع رسانه را رسانه استکبار جهانی، رسانه های رادیکالی جهان اسلام و رسانه های تند روی داخل شیعه عنوان کرد و درباره هریک توضیحاتی ارائه داد.
 
در ادامه همایش نیز حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی قاضی عسکر در سخنانی جایگاه و اهمیت توجه به اهل بیت(ع) را تبیین کرد و گفت: انچه که مسلم است خداوند متعال برای آفرینش بشر و موجودات هدفی داشته و آیات قرآن کریم نیز بر این مسئله تصریح دارند و در زمان رسول خدا(ص) کاملترین کتاب آسمانی را خداوند متعال در اختیار ایشان و بشریت قرار می دهد.
 
سرپرست حجاج ایرانی اظهار کرد: همان قرآن کریمی که ذَلِکَ الْکِتَابُ لاَ رَیْبَ فِیهِ هُدًى لِّلْمُتَّقِینَ است همان قرآنی که وَلاَ رَطْبٍ وَلاَ یَابِسٍ إِلاَّ فِی کِتَابٍ مُّبِینٍ است و همان قرآنی که وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاء وَرَحْمَةٌ لِّلْمُؤْمِنِینَ است.
 
وی با بیان اینکه قرآن کریم نیازمند مفسری است که آن را برای بشریت بیان کند عنوان کرد: این مفسر نیاز به ویژگی مهمی از جمله عصمت دارد که ویژگی ممتازی زیرا بشریت فرصتی برای آزمون خطا در مسیر هدایت ندارد 70 سال مارکسیست ادعای بهترین مدیریت جهانی را در جهان سر داد، اما الآن به زباله دان تاریخ رفت.
 
وی تشریح کرد: دیگر افراد آن زمان فرصت برای بازگشت نداشته و همه چیز از کفشان رفت و از مختصات یک رهبر معصوم این است که انسان را به همان سرمنزل مقصود که خداوند متعال خواسته رهنمون می سازد.
 
در این همایش همچنین اندیشمندانی از پاکستان، افغانستان، اندونزی و... سخنرانی کردند. 
کد خبر 1190312

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha