۷ آذر ۱۳۸۹، ۱۵:۲۲

همت:

صادرات خوشه صنعتی گل و گلاب فارس 150 درصد رشد یافت

صادرات خوشه صنعتی گل و گلاب فارس 150 درصد رشد یافت

شیراز - خبرگزاری مهر: مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس از رشد 150 درصدی صادرات خوشه صنعتی گلاب و عرقیات گیاهی میمند فارس در بین خوشه های صنعتی فعال کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر از شیراز، علی همت در جلسه بررسی روند توسعه خوشه های صنعتی افزود : براساس آمار موجود میزان صادرات خوشه از 900 تن در سال 86 به بیش از  ک هزار و 500 تن در سال جاری است.

وی افزود: با تشکیل کنسرسیوم صادراتی با شش عضو فعال فعالیتهای صادراتی در این خوشه صنعتی منسجم شده و شاهد افزایش سهم محصولات در بازارهای جهانی هستیم.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس تصریح کرد: از زمان اجرای طرح خوشه صنعتی گلاب و عرقیات گیاهی میمند فارس از اردیبهشت 86  تاکنون شاهد افزایش تولید محصولات این خوشه صنعتی  از یک هزار و 300 تن به یک هزار و 800 تن هستیم.

همت همچنین به مراحل راه اندازی شهرک صنعتی میمند برای استقرار واحدهای صنعتی عضو این خوشه اشاره کرد و گفت: تا پایان امسال برای انجام عملیات زیرسازی و زیربنایی در این شهرک صنعتی بیش از شش  میلیارد ریال اعتبار هزینه خواهد شد  که تاکنون زیرسازی شهرک انجام و شبکه آب و برق نیز در مرحله اجراست.

وی ادامه داد: برای استقرار واحدهای صنعتی عضو خوشه صنعتی گلاب و عرقیات گیاهی در شهرک صنعتی میمند تسهیلاتی از جمله واگذاری زمین در اقساط بلند مدت با تخفیف ویژه در واگذاری زمین انجام خواهد شد تا واحدها بتوانند با هزینه کمتری در این شهرک مستقر شوند.

در ادامه معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی فارس نیز تصریح کرد: هم اکنون حدود شش  واحد صنعتی در کنار 55 واحد سنتی در این خوشه به فعالیت می پردازند.

محمدعلی عزیزی افزود: از زمان اجرای طرح خوشه صنعتی گلاب و عرقیات گیاهی میمند  شاهد رشد 40 درصدی در فروش محصولات بوده ایم.

وی همچنین به اعطای تسهیلات از محل کمکهای فنی و اعتباری اشاره کرد و گفت:  تاکنون 175 میلیارد ریال تسهیلات برای نوسازی خط تولید بهینه سازی محصولات و تبدیل واحدهای سنتی به صنعتی به متقاضیان پرداخت شده است.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی فارس افزود : در زمینه استانداردسازی محصولات، شبکه سازی، توسعه بازار داخلی و خارجی و ایجاد برند مشترک نیز اقداماتی انجام شده  که از آن جمله می توان به استقرار سیستم پاستوریزه الکترومغناطیسی بدون حرارت برای نخستین بار در کشور اشاره کرد.

کد خبر 1200024

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha